Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 09.09.2010, sygn. IPPP1-443-413/08-7/S/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-413/08-7/S/AK

Pomiędzy Spółką a aptekami, które otrzymają premie za zrealizowanie określonego poziomu zakupów nie istnieje stosunek prawny pozwalający na przyjęcie, że pomiędzy stronami zachodzi wymiana świadczeń

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 3 marca 2008r. (data wpływu 5 marca 2008r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania premii pieniężnej i sposobu dokumentowania jej wypłaty - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 5 marca 2008r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania premii pieniężnej i sposobu dokumentowania jej wypłaty.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujący zdarzenie przyszłe.

B. S.A. (dalej: Wnioskodawca) jest producentem produktów leczniczych. Produkty lecznicze sprzedawane są przez Wnioskodawcę na rzecz T. sp. z o.o., mającego status hurtowni farmaceutycznej. T. Sp. z o.o. odsprzedaje produkty lecznicze do innych hurtowni oraz aptek, które dokonują dalszej sprzedaży produktów leczniczych na rzecz pacjentów.

W celu zwiększania sprzedaży produktów leczniczych Wnioskodawca planuje wdrożyć szereg instrumentów marketingowych, w szczególności zamierza wypłacać premie pieniężne aptekom z tytułu dokonania w hurtowniach współpracujących z T. Sp. z o.o. zakupów określonej liczby produktów leczniczych B.

Wnioskodawca pragnie podkreślić, że jedyną podstawą do wypłaty przez niego premii pieniężnych na rzecz aptek będzie osiągnięcie przez nie określonego pułapu zakupów produktów leczniczych B. W szczególności, apteki nie będą zobowiązane do żadnych dodatkowych świadczeń na rzecz Wnioskodawcy lub hurtowni współpracujących z T. Sp. z o.o. ani też na rzecz T. Sp. z o.o., np. o charakterze marketingowym czy promocyjnym.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00