Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 03.12.2009, sygn. IPPP3/443-874/09-4/SM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-874/09-4/SM

uregulowania dotyczące paliw z dodatkiem biokomponentów po ogłoszeniu pozytywnej decyzji KE

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 01.10.2009 r. (data wpływu 07.10.2009 r.), uzupełnionego w dniu 15.10.2009 r. na wezwanie nr IPPP3/443-874/09-2/SM z dnia 12.10.2009 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie :

  • sposobu zastosowania stawki (w kwestii daty, od której stosuje się obniżoną stawkę dla biopaliw) - jest nieprawidłowe,
  • wysokości tej stawki i pozostałych uregulowań - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 07.10.2009 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie ww. wymienionym. Wniosek został uzupełniony w dniu 15.10.2009 r. w odpowiedzi na wezwanie nr IPPP3/443-874/09-2/SM z dnia 12.10.2009 r.

W przedmiotowym wniosku zostały przedstawione następujące zdarzenia przyszłe.

Spółka S.A. (dalej Spółka) jest producentem paliw silnikowych oraz biopaliw ciekłych. Mając na uwadze ciążące na Spółce obowiązki związane z realizacją Narodowego Celu Wskaźnikowego (NCW) Spółka musi wprowadzać nowoczesne produkty pozwalające optymalizować politykę wdrażania biopaliw na polskim rynku paliwowym i jednocześnie sprostać wymaganiom ustawowym, zawartym m.in. w ustawie z dnia 25 sierpnia 2006 r. o biokomponentach i biopaliwach ciekłych (Dz. U. z 2006 r. Nr 169, por 1199 ze zm.) (dalej ustawa o biopaliwach) oraz rozporządzeniach dotyczących wymagań jakościowych paliw i biopaliw ciekłych.

Spółka zamierza wprowadzić na rynek polski biopaliwo o handlowej nazwie E85 zawierające w swoim składzie zgodnie z normami jakościowymi zawartymi w rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 22 stycznia 2009 r. w sprawie wymagań jakościowych dla biopaliw ciekłych (Dz. U. z 2009 r. Nr 18, poz. 98) minimum 70% zawartości etanolu i alkoholi wyższych, przy czym benzyny silnikowe wykorzystywane do komponowania spełniać będą wymagania jakościowe określone w przepisach wydanych na podstawie art. 3 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw (Dz. U. z 2006 r. Nr 169, poz. 1200 ze zm.). Natomiast bioetanol wykorzystywany do komponowania będzie spełniać wymagania jakościowe określone w przepisach wydanych na podstawie art. 22 ust. 6 w związku z art. 39 ustawy o biopaliwach, t.j. rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 października 2005 r. w sprawie wymagań jakościowych dla biokomponentów oraz metod badań jakości biokomponentów (Dz. U. z 2005 r. Nr 218, poz. 1845).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00