Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 27.07.2009, sygn. IPPP3/443-368/09-2/SM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-368/09-2/SM

dostawa olejów smarowych z innego niż Polska państwa członkowskiego na pokłady zagranicznych statków zacumowane w polskich portach jest nabyciem wewnątrzwspólnotowym;prawo do korzystania ze zwolnienia w przypadku dostawy olejów smarowych na zagraniczny przez zarejestrowanego handlowca

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 8 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 30.04.2009 r. (data wpływu 05.05.2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie dostawy olejów smarowych na statki pływające - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 05.05.2009 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie dostawy olejów smarowych na statki pływające.

W przedmiotowym wniosku zostały przedstawione następujące zdarzenia przyszłe.

.... (dalej Spółka) jest spółką mającą siedzibę w Wielkiej Brytanii.

W ramach prowadzonej działalności, zamierza dostarczać oleje smarowe klasyfikowane do kodów CN 2710 10 71 - 2710 10 99 (dalej: oleje smarowe) z innych niż Polska państw członkowskich Unii Europejskiej (dalei: UE) na statki zacumowane w polskich portach. Statki te, co do zasady, pływają pod banderą inną niż polska (dalej: zagraniczne statki).

Oleje będą dostarczane w beczkach na zamówienie konkretnego odbiorcy. Tym samym, odbiorca (konkretny zagraniczny statek) znany będzie Spółce już w momencie załadunku olejów na środek transportu np. w Niemczech. Oleje smarowe nie będą składowane, ani magazynowane w Polsce. Polska będzie jedynie krajem tranzytowym.

Spółka rozważa również wprowadzenie schematu dostaw, w którym dostawa na zagraniczny statek, dokonywana będzie za pośrednictwem zarejestrowanego handlowca. W takim schemacie dostaw, oleje smarowe będą najpierw nabywane wewnątrzwspólnotowo przez zarejestrowanego handlowca działającego na rzecz Spółki, a następnie dostarczane bezpośrednio przez niego na zagraniczny statek.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00