Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 28.10.2009, sygn. ITPB1/415-632/09/MR, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy

Działalność gospodarcza wykonywana w Norwegii.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana, przedstawione we wniosku z dnia 28 lipca 2009 r. (data wpływu 31 lipca 2009 r.), uzupełnionym w dniu 20 października 2009 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie opodatkowania przychodów uzyskanych z tytułu działalności gospodarczej prowadzonej na terytorium Norwegii - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31 lipca 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie opodatkowania przychodów uzyskanych z tytułu działalności gospodarczej prowadzonej na terytorium Norwegii.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą od 1 czerwca 2003 r. zarejestrowaną w Polsce w zakresie usług ogólnobudowlanych w zakresie remontu statków obrót z zagranicą oraz taxi osobowa. Odprowadza zryczałtowany podatek dochodowy w wysokości 8,5%. W okresie od 7 marca 2007 r. do 7 sierpnia 2007 r. oraz od 9 stycznia 2008 r. do 1 grudnia 2008 r. świadczył usługi w ramach działalności gospodarczej w Norwegii dla firmy X. Pośrednikiem była spółka polsko-norweska. Wnioskodawca wystawiał rachunki dla tej spółki i płacił zryczałtowany podatek w Polsce.

Na terenie Norwegii Wnioskodawca nie posiada stałej placówki, jest to miejsce świadczenia usług. Usługi wykonywane są w stoczni przez cały okres dla firmy X. Podstawą wykonywania usług jest umowa kontraktowa określająca warunki współpracy oraz aneksy do umowy na dany statek. Szczegółowy przebieg prac w Norwegii wygląda następująco: w okresie od 7 marca 2007 r. do 4 lipca 2007 r. praca w Norwegii na podstawie umowy kontraktowej (umownie statek nr 1), od 4 lipca 2007 r. do 9 stycznia 2008 r. praca w Polsce, od 9 stycznia 2008 r. do 1 grudnia 2008 r. praca w Norwegii na podstawie umowy kontraktowej (statek nr 2 i 3), od 1 grudnia 2008 r. do 20 stycznia 2009 r. praca w Polsce, od 20 stycznia 2009 r. do 15 sierpnia 2009 r. praca w Norwegii na podstawie umowy kontraktowej (statek nr 4). Wnioskodawca jest jednoosobowym podwykonawcą. Według umowy podwykonawca wykonuje prace kontraktowe dla zleceniodawcy i jest poinformowany przez zleceniodawcę kiedy prace będą zakończone. Dostawca usług ponosi odpowiedzialność za prace wykonane przez podwykonawców. W 2009 r. urząd skarbowy norweski zażądał od Wnioskodawcy zapłacenia podatków z tytułu wykonanej pracy w 2007 i 2008 r. Za rok 2007 już zapłacił podatek i złożył PIT w Norwegii. Za rok 2007 i 2008 Wnioskodawca zapłacił podatek dochodowy w Polsce. Czyli w tej sytuacji za rok 2007 zapłacił podatek w Polsce i w Norwegii. Natomiast za rok 2009 ma potrącany podatek w Norwegii w wysokości 15%.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00