Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 30.10.2009, sygn. ITPB1/415-648/09/MR, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy

Działalność gospodarcza wykonywana w Norwegii.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana, przedstawione we wniosku z dnia 4 sierpnia 2009 r. (data wpływu 7 sierpnia 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie opodatkowania przychodów uzyskanych z tytułu działalności gospodarczej prowadzonej na terytorium Norwegii - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 sierpnia 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie opodatkowania przychodów uzyskanych z tytułu działalności gospodarczej prowadzonej na terytorium Norwegii.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca prowadzi w Polsce od dnia 1 stycznia 2006 r. działalność gospodarczą w zakresie wykonywania instalacji elektrycznych oraz naprawy i konserwacji statków i łodzi. Podlega opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym w stawce 8,5%. Nie posiada stałej placówki na terenie Norwegii. Jest to miejsce wykonywania usług. Usługi od dnia 8 stycznia 2007 r. wykonywane są w stoczni w Norwegii na rzecz firmy X. Podstawą wykonywania usług jest umowa kontraktowa (stanowi załącznik do wniosku) określająca warunki współpracy oraz aneksy do umów na dany statek. Przebieg pracy w Norwegi przedstawiał się następująco: pierwszy kontrakt od 8 stycznia 2007 r. do 1 sierpnia 2007 r., drugi kontrakt od 23 stycznia 2008 r. do 1 grudnia 2009 r., trzeci kontrakt od 20 stycznia 2009 r. do 15 sierpnia 2009 r. Czwarty kontrakt będzie przedłużony o następny rok. Wnioskodawca jest jednoosobowym podwykonawcą. Według umowy podwykonawca wykonuje prace kontraktowe dla zleceniodawcy i jest poinformowany przez zleceniodawcę kiedy prace będą zakończone. W ramach realizowanego kontraktu Wnioskodawca występuje jako dostawca usług. Dostawca usług ponosi odpowiedzialność za prace wykonane przez podwykonawców, musi dostarczyć odpowiednie narzędzia, ochronne wyposażenie. Reklamacje dotyczące wykonanej pracy muszą być odnawiane na koszt dostawcy usług.

Za 2007 i 2008 rok norweski urząd skarbowy zażądał od Wnioskodawcy zapłaty podatku w wysokości 15% do 22%. Za 2007 r. Wnioskodawca zapłacił już podatek od polskich faktur. Za 2008 r. podatek będzie naliczony. Od 20 stycznia Wnioskodawca płaci na bieżąco podatek od wystawianych faktur w wysokości 15%.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00