Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 16.09.2009, sygn. ITPP1/443-571/09/KM, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-571/09/KM

Możliwość skorzystania z korekty w trybie art. 89a ustawy.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pani przedstawione we wniosku z dnia 17 czerwca 2009 r. (data wpływu 22 czerwca 2009 r.) uzupełnionym w dniu 14 września 2009 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości dokonania na podstawie art. 89a korekty podatku należnego w odniesieniu do nieściągalnych wierzytelności - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 czerwca 2009 r. został złożony wniosek uzupełniony w dniu 14 września 2009 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości dokonania na podstawie art. 89a korekty podatku należnego w odniesieniu do nieściągalnych wierzytelności.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

W dniu 23 marca 2008 r. podatnik prowadzący działalność gospodarczą (osoba fizyczna), zamówił u Wnioskodawcy kosz zasypowy. Fakturę sprzedaży dotyczącą tego zlecenia wystawiono w dniu 12 maja 2008 r. (wartość brutto wynosiła 42.700 zł.), do której zostały załączone "Standardowe Warunki Dostaw". Faktura z załącznikiem została przekazana odbiorcy w dniu 13 maja 2008 r. wraz z dostawą towaru zleconą dnia 12 maja 2008 r. firmie transportowej, udokumentowaną odrębną fakturą. Wnioskodawca otrzymał podpisaną przez nabywcę fakturę sprzedaży (data odbioru 13 maja 2008 r.)

Zgodnie z pkt 12 tzw. Standardowych Warunków Dostaw" opracowanych przez Wnioskodawcę "płatność za dostarczony towar następuje wg wystawionej faktury VAT. W przypadku gdy nie nastąpi płatność w terminie i w wysokości, jaką określa wystawiona faktura, naliczany będzie czynsz dzierżawny w wysokości 5% wartości produktu za każdą rozpoczętą dobę do momentu uregulowania pełnej należności włącznie z czynszem dzierżawnym. Wszystkie wpłaty wniesione do firmy D traktowane są jako zaliczki na poczet czynszu dzierżawnego ...". Z uwagi na brak płatności ze strony kupującego za sprzedany kosz zasypowy, Wnioskodawca powołując się na pkt 12 Standardowych Warunków Dostawy i wystawił faktury:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00