Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 20.02.2009, sygn. ITPP1/443-1077/08/KM, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-1077/08/KM

Czy przyznanie i nieodpłatne wydanie zwycięzcom współzawodnictwa w programie lojalnościowym nagród rzeczowych spowoduje powstanie u Wnioskodawcy obowiązku podatkowego w podatku od towarów i usług?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 20 listopada 2008 r. (data wpływu 1 grudnia 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania uczestnikowi programu lojalnościowego nagrody rzeczowej - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 grudnia 2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania uczestnikowi programu lojalnościowego nagrody rzeczowej.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jako producent materiałów budowlanych w celu utrzymania pozycji na rynku i zwiększenia sprzedaży podejmuje różnego rodzaju działania marketingowo-reklamowe. Mając na uwadze m.in. zwiększenie przywiązania i lojalności współpracujących hurtowni w sprzedaży produktów Spółki oraz zwiększenia sprzedaży produktów szlachetnych i wzrostu rozpoznawalności marki Spółka zorganizowała wśród 354 hurtowni konkurs współzawodnictwa w sprzedaży nazwany programem lojalnościowym. Czas trwania konkursu wynosi 6 miesięcy i jest podzielony według skali obrotów na trzy grupy. Zgodnie z regulaminem na zakończenie każdego etapu, hurtownikom przyznawane są punkty za wielkość zrealizowanych przez nie zakupów i wzrost dynamiki sprzedaży oraz wyłaniani są zwycięzcy etapów w każdej grupie, którym przydzielane są nagrody rzeczowe (laptopy). Na zakończenie konkursu dziesięciu najlepszym hurtownikom przyznawana jest nagroda specjalna Zarządu, którą jest wycieczka do egzotycznego kraju. Od wydanych nagród Spółka odlicza naliczony podatek VAT w rozliczeniu za miesiąc, w którym zostały one zakupione.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00