Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 09.12.2008, sygn. IPPP2/443-1453/08-2/MS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-1453/08-2/MS

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 26 września 2008r. (data wpływu 30 września 2008 2008r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie miejsca świadczenia usług - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 września 2008r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie miejsca świadczenia usług.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

M Sp. zo.o. (zwana dalej: Spółką lub M) jest częścią międzynarodowego koncernu farmaceutycznego, będącego producentem najwyżej jakości produktów leczniczych, które dystrybuowane są również na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. W ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej, Spółka zajmuje się m.in. sprzedażą w Polsce produktów leczniczych wytwarzanych przez zagraniczne z grupy M z siedzibą w krajach Unii Europejskiej oraz Szwajcarii oraz zamierza rozszerzyć swoją działalność o sprzedaż nowych produktów leczniczych zwanych dalej ,,Produktami. Zasady oraz warunki dostawy Produktów do Spółki oraz sprzedaży przez M tych Produktów na rynku polskim regulowane będą postanowieniami odpowiednich umów dystrybucyjnych, które Spółka zamierza zawrzeć z podmiotami z Grupy M. Niezależnie od powyższego, Spółka i podmioty z Grupy M zamierzają podpisać umowy o świadczeniu usług reklamy (zwane dalej; Umowami). Na podstawie tych umów, Spółka zobowiązana będzie do świadczenia usług reklamy na rzecz podmiotów z Grupy M (zwanych dalej: Usługobiorcami), których celem jest zwiększenie zapotrzebowania na Produkty, a tym samym zwiększenie poziomu sprzedaży Produktów przez podmioty z Grupy M na rynku polskim. W zamian za świadczenie w/w usług, Spółka otrzyma wynagrodzenie kalkulowane w oparciu o koszty poniesione przez Spółkę w danym okresie rozliczeniowym w związku z ich wykonywaniem, powiększone o odpowiedni poziom marży. W szczególności, na mocy postanowień Umów, Spółka zobowiązana będzie do świadczenia usług reklamy i promocji na rzecz Usługobiorców w celu zwiększenia sprzedaży Produktów, polegających na podejmowaniu wszelkiego rodzaju czynności promocyjnych i reklamowych oraz utrzymywaniu odpowiedniej struktury organizacyjnej, służącej realizacji tych czynności (m, in. zatrudnienia właściwego personelu technicznego i przedstawicieli handlowych).

Z dotychczasowej praktyki rynkowej i doświadczenia Spółki wynika iż czynności te będą obejmować w szczególności:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00