Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 22.01.2008, sygn. IP-PP2-443-522/07-4/IB, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IP-PP2-443-522/07-4/IB

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 27.09.2007 r. (data wpływu 26.10.2007 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania usług wsparcia i operacyjnych w przypadku gdy zamawiającym jest władza albańska- jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26.10.2007 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania usług wsparcia i operacyjnych w przypadku gdy zamawiającym jest władza albańska.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zdarzenie przyszłe.

Spółka zawarła z Ministerstwem Pracy Królestwa Szwecji (klientem) kontrakt na dostawę kompleksowego systemu informatycznego wraz z oprogramowaniem pod klucz to jest dostawę: sprzętu, oprogramowania, sieci oraz usług instalacji całości systemu we wskazanej przez klienta lokalizacji na terytorium Albanii. Tam też będą faktycznie wykonywane wszelkie prace związane z dostawą i instalacja systemu. W ramach kontraktu Spółka dostarczy ponadto szczegółową dokumentacje systemu oraz (i) stworzy ramach udzielonej gwarancji na poprawne działanie systemu stanowisko serwisowe (tzw. helpdesk), które z ramienia Spółki ma monitorować prace systemu i zapewnić interwencje serwisową. Dostawa oprogramowania obejmuje oprogramowanie specjalistyczne wytworzone przez Spółkę, oraz (i) oprogramowanie popularne (standardowe) nabyte przez Spółkę w celu późniejszej instalacji u klienta (systemy, programy antywirusowe, przeglądarki internetowe). Dostawa sprzętu oraz sieci obejmuje liczbowo oznaczone i dokładnie wyspecyfikowane elementy: komputery terminale, stacje robocze i serwery oraz urządzenia peryferyjne. Całość tak dostarczonych elementów winna, w ramach instalacji, zostać przez Spółkę zmontowana w funkcjonujący system informatyczny działający według wskazań klienta, szczegółowo opisanych w kontrakcie. Wszystkie elementy kontraktu (oprogramowanie, sprzęt, sieci, instalacja oraz usługi) są odrębnie w kontrakcie wycenione. Cena za oprogramowanie wytworzone przez Spółkę obejmuje odrębnie moduły główne, moduły dodatkowe, licencje dodatkowe, opcjonalnie do nabycia wedle uznania klienta.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00