Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 01.12.2008, sygn. ILPP1/443-852/08-3/MK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-852/08-3/MK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana, przedstawione we wniosku z dnia 8 września 2008 r. (data wpływu 9 września 2008 r.) uzupełnionym w dniu 19 listopada 2008 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT dla robót budowlano-montażowych wykonywanych w budynkach mieszkalnych należących do Wojskowej Agencji Mieszkaniowej jest nieprawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 9 września 2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT dla robót budowlano-montażowych wykonywanych w budynkach mieszkalnych należących do Wojskowej Agencji Mieszkaniowej. Dnia 19 listopada 2008 r. wniosek uzupełniono o symbol PKOB oraz korespondencję Wnioskodawcy prowadzoną z kontrahentem.


W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca wskazuje, iż budynki mieszkalne na terenie koszar klasyfikowane są do grupy 1130 PKOB (budynki zbiorowego zamieszkania). Powyższa grupa objęta jest preferencyjną stawką podatku VAT, tj. 7%. Wnioskodawca ma jednak wątpliwości co do zastosowania ww. stawki podatku, ponieważ w prowadzonej z kontrahentem korespondencji w zakresie remontu wymienionych budynków wskazano, iż obiekty te nie są budynkami stałego zamieszkania, a jedynie służą zabezpieczeniu tymczasowych potrzeb mieszkaniowych żołnierzy zawodowych. Kontrahent dodał, iż obiekty te są budynkami zbiorowego zamieszkania w myśl definicji zawartej w § 3 ust. 5 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 75, poz. 690 ze zm.).

Dnia 19 listopada 2008 r. Zainteresowany uzupełnił opis zawartego we wniosku zdarzenia przyszłego o symbol PKOB remontowanego obiektu oraz zapisy specyfikacji istotnych warunków zamówienia odnoszące się do jego przeznaczenia. Z nadesłanego uzupełnienia wynika, iż przedmiotowy internat, sklasyfikowany został przez Urząd Statystyczny w Łodzi pod symbolem PKOB 1130 (grupa 113) budynki zbiorowego zamieszkania. Prowadzona przez Wnioskodawcę korespondencja w przedmiocie określenia czy prace polegające na modernizacji wraz z termomodernizacją internatu wojskowego dotyczą budownictwa mieszkaniowego, wyjaśniła, iż internat jest budynkiem zbiorowego zamieszkania, służącym zabezpieczeniu potrzeb mieszkaniowych żołnierzy zawodowych. Kontrahent dla ustalenia znaczenia powyższych zapisów na gruncie ustawy o VAT skierował Zainteresowanego do właściwego organu podatkowego. W prowadzonej w dniach 5 i 8 września 2008 r. korespondencji kontrahent wyjaśnił Wnioskodawcy, iż przedmiotowy internat służy zabezpieczeniu tymczasowych potrzeb mieszkaniowych żołnierzy zawodowych i jest budynkiem zbiorowego zamieszkania sklasyfikowanym pod symbolem PKOB 1130.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00