Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 08.04.2008, sygn. ILPP2/443-36/08-2/MN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-36/08-2/MN

Czy w przedmiotowym stanie faktycznym Spółka ma obowiązek naliczenia podatku VAT należnego od nieodpłatnych przekazań kontrahentom towarów reklamowych i płyt CD?


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjnej, przedstawione we wniosku z dnia 27 grudnia 2007 r. (data wpływu 10 stycznia 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania kontrahentom materiałów reklamowych i płyt CD jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 10 stycznia 2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania kontrahentom materiałów reklamowych i płyt CD.


W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.


W trakcie spotkań z kontrahentami, Spółka nieodpłatnie przekazuje im:

  • towary mające charakter prezentów; wśród przekazywanych towarów można wyróżnić przedmioty opatrzone logo Spółki takie jak: notesy, krawaty, czapki, zegary, zapalniczki, kosmetyczki, portfele, itp. (dalej: towary reklamowe); celem ich przekazywania jest promocja Spółki poprzez poprawę jej wizerunku w oczach osób obdarowywanych;
  • płyty CD z zapisanymi na nich raportami rocznymi Spółki; celem przekazania tych płyt jest dostarczenie kontrahentom informacji finansowych na temat Spółki, organów Spółki, systemu zarządzania, przedsięwzięć technologicznych, działalności badawczo-rozwojowej i innowacyjnej, ważnych wydarzeń w danym roku oraz działań na rzecz ochrony środowiska i regionu; przekazywanie takich informacji jest elementem polityki informacyjnej Spółki; osoby, którym przekazywane są płyty CD występują w stosunku do Spółki w imieniu swoich pracodawców, a nie jako osoby fizyczne w imieniu własnym.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00