Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 09.08.2007, sygn. ŁUS-II-2-423/164/07/JB, Łódzki Urząd Skarbowy, sygn. ŁUS-II-2-423/164/07/JB

Dotyczy zaliczenia wydatków na zakup gadżetów reklamowych zawierających logo firmy do kosztów uzyskania przychodów w świetle art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15.02.1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000r. Nr 54, poz. 654 ze zm.).

Pytanie podatnika

Naczelnik Łódzkiego Urzędu Skarbowego w Łodzi na podstawie art. 14a § 1 i 4 ustawy z dnia 29.08.1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów prawa podatkowego w sprawie zaliczenia wydatków na zakup gadżetów reklamowych zawierających logo firmy do kosztów uzyskania przychodów w świetle art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15.02.1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000r. Nr 54, poz. 654 ze zm.)
uznaje za prawidłowe stanowisko przedstawione we wniosku.
Pismem z dnia 25.05.2007r. (data wpływu 30.05.2007r.) Spółka wystąpiła z pytaniem czy gadżety zawierające logo firmy (w brzmieniu i z uwarunkowaniami jak opisano we wniosku) można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów jako koszt reklamy ?
Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że mając świadomość konkurencji na rynku i potrzebę reklamowania własnych wyrobów jednostka stara się utrwalać logo i przypominać klientom o Firmie między innymi poprzez wręczanie gadżetów z widocznym logo firmy, takich jak kalendarze, długopisy, zegary, pen-drive. Niektóre z tych gadżetów: (pen-drive, długopisy) mają napisane dodatkowo hasło reklamowe oraz podaną stronę internetową firmy. Te drobne gadżety poprzez swoją codzienną użyteczność tzn. kalendarz - spójrz na datę, ze­gar - zerknij na czas, długopis - napisz wiadomość, pen-drive - zapisz wiadomość codziennie przypominają o Firmie poprzez logo tam umieszczone, które jest specyficzne i przekazuje jednocześnie istot­ne treści reklamowe.

Zdaniem Spółki logo (widoczne na piśmie) oprócz graficznego symbolu Firmy zawiera również bardzo istotną treść Włókna naturalne". Napis ten sugeruje jednoznaczne konotacje dla osoby. W związku z mnóstwem wyrobów wytwarzanych na bazie surowców chemicznych i problemem ich utylizacji, pojawiają się dyrektywy unijne i ustawy (szczególnie w krajach Ameryki Północnej i Unii Europejskiej), których ostatecznym skutkiem jest wzrastająca świadomość konieczności stosowania włókien naturalnych.Firma stosuje włókna naturalne do produkcji głównie dla przemysłu meblarskiego, ale również dla rolnictwa, opakowań, przemysłu obuwnicze­go. Firma prowadzi działania zmierzające do jeszcze innych zastosowań. Nazwa Włókna naturalne" spełnia jednocześnie funkcję informacyjną i wymóg nowoczesnej reklamy - maksimum informacji (reklamy) w jak najkrótszej formie. Chcąc reklamować na gadżetach wszystkie obecne zastosowania swoich wyrobów - oprócz technicznej niemożliwości podania tak dużej ilości informacji, wręczane reklamówki byłyby niestrawne" informacyjnie i zaprzeczałyby zasadom nowoczesnej re­klamy. Informacja w logo Włókna naturalne" na każ­dym etapie w optymalny spełnia funkcję reklamową. Dlatego też wręczane przez Spółkę gadżety z logo firmy, można więc w całości zaliczyć do kosztów reklamy, ponieważ w ten sposób prezentuje i utrwala się nazwę firmy oraz fakt używania włókien naturalnych do produkcji wyrobów, co w konsekwencji przenosi się na zwiększenie wielkości osiąganych przychodów.Takie działania z pewnością mają na celu zachęcenie potencjalnych klien­tów do zawarcia umowy, nabywania towarów czy korzystania z oferowa­nych usług. Utrwalenie własnej marki i informacji o stosowanych surow­cach naturalnych w produktach do różnych zastosowań, to ważny czynnik reklamy przyczyniający się do sukcesu firmy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00