Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 09.12.2005, sygn. 1472/ROP1/423-290-303/05/PK, Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie, sygn. 1472/ROP1/423-290-303/05/PK

Czy w roku 2005 wydatki XXX S.A. na zakup opisanych we wniosku prezentów i poczęstunku, stanowią koszty uzyskania przychodu w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

Pytanie podatnika

POSTANOWIENIE


Na podstawie art. 14 a § 4 w związku z art. 14 a § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.), Naczelnik Drugiego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie udzielając pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych w indywidualnej sprawie Podatnika przedstawionej w piśmie z dnia 11.10.2005 r. (data wpływu 12.10.2005 r.)


postanawia


- uznać za prawidłowe stanowisko Podatnika


UZASADNIENIE

Z przedstawionego przez Podatnika stanu faktycznego wynika, że XXX S.A. w ramach swojej działalności statutowej przeprowadza na terytorium kraju badania opinii i rynku. Badania są realizowane zarówno na zlecenie/zamówienie klienta, jak i z inicjatywy własnej Spółki. Badania te polegają na: wypełnianiu ankiety/kwestionariusza przez respondenta, lub przeprowadzaniu wywiadu z respondentem, lub bezpośrednim udziale respondenta przy testowaniu produktu lub udziale respondenta w rozmowie dotyczącej znajomości marki, produktów, ich jakości itp.Badania te przeprowadzane są w siedzibie Spółki lub w miejscach publicznych jak na ulicy, w centrach handlowych, na uczelniach itp. Czas trwania badań z udziałem respondenta wynosi od 20 minut do kilku godzin (2-3 godziny). Respondentami są osoby fizyczne, wybierane losowo, zgodnie z odpowiednimi regułami statystycznymi i niezwiązane żadnym stosunkiem prawnym z XXX S.A., w tym nie są pracownikami ani kontrahentami Spółki. Respondentami nie są również byli pracownicy, akcjonariusze, czy członkowie organów stanowiących XXX S.A.Udział w badaniach jest:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00