Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 5 czerwca 2014 r., sygn. II FSK 1586/12

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący - Sędzia NSA Jerzy Płusa, Sędzia NSA Krzysztof Winiarski, Sędzia NSA Tomasz Kolanowski (sprawozdawca), Protokolant Katarzyna Domańska, po rozpoznaniu w dniu 5 czerwca 2014 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie działającego z upoważnienia Ministra Finansów od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 2 marca 2012 r. sygn. akt III SA/Wa 1659/11 w sprawie ze skargi C. [...] Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością S.K.A. z siedzibą w W. (dawniej: C. [...] sp. z o.o. z siedzibą w W.) na interpretację indywidualną Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie działającego z upoważnienia Ministra Finansów z dnia 9 lutego 2011 r. nr IPPB5/423-781/10-5/DG w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wyrok Sądu pierwszej instancji.

1. Przedmiotem skargi kasacyjnej jest wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 2 marca 2012 r., sygn. akt III SA/Wa 1659/11, mocą którego uchylono zaskarżoną przez C. Sp. komandytowo-akcyjna w W. (dalej zwana spółką, skarżącą) interpretację indywidualną Ministra Finansów w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych.

2. W motywach orzeczenia Sąd podał, że skarżąca złożyła wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych.

Przedstawiając we wniosku zdarzenie przyszłe skarżąca wskazała, że jest operatorem kin wielosalowych w Polsce. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej sprzedaje m.in. usług projekcji filmów, usługi gastronomiczne, usługi najmu oraz usługi reklamowe. W uzyskanej interpretacji statystycznej Ośrodek Standardów Klasyfikacyjnych w L. potwierdził, że dotychczasowa klasyfikacja niektórych usług dla celów PKWiU była nieprawidłowa, w wyniku czego w okresie od grudnia 2004 do chwili obecnej skarżąca zastosowała błędną stawkę VAT do sprzedaży tych usług (tj. stawkę podstawową w wysokości 22% zamiast stawki 7%).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00