Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2010-06-16

2. Jak rozliczyć nadwyżkę inwentaryzacyjną

W wyniku przeprowadzonej inwentaryzacji ujawniono składniki majątku (środki trwałe i wyposażenie), które wcześniej były przeznaczone do likwidacji. Ujawnione środki trwałe są już umorzone, składniki wyposażenia są ujmowane w kosztach w chwili zakupu. Ponieważ inwentaryzacja wciąż trwa, możliwe są dwie przyczyny nadwyżki: mogło się zdarzyć, że zamiast składników przeznaczonych do likwidacji zlikwidowano inne, podobne składniki lub ujawnione składniki zostały zlikwidowane tylko w dokumentach, natomiast fizycznie nie przekazano ich do likwidacji. Co trzeba zrobić, żeby poprawnie ujawnić takie składniki? Jakich wyjaśnień i dokumentów (od kogo) należy zażądać oraz jakich księgowań trzeba dokonać?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00