Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2012-11-10

Kiedy skorygować rozliczoną w deklaracji sprzedaż, która nie została zrealizowana

Klient wystawił fakturę na sprzedaż opon i zaewidencjonował tę sprzedaż w kasie. Okazało się jednak, że towar i faktura nie zostały odebrane. Sprzedaż nastąpiła w sierpniu. Czy można anulować tę sprzedaż w październiku, czy trzeba cofnąć się do sierpnia?

PROBLEM

RADA

Należy dokonać korekty błędnego rozliczenia, składając korektę deklaracji za sierpień.

UZASADNIENIE

Aby odpowiedzieć na pytanie, należy ustalić, czy sporządzoną fakturę można uznać za wystawioną, a tym samym wprowadzoną do obrotu. Tylko faktury niewprowadzone do obrotu można anulować. Przez wystawienie faktury należy rozumieć sporządzenie jej oraz przekazanie innemu podmiotowi (nabywcy towaru lub usługi), czyli wprowadzenie faktury do obrotu prawnego. Faktura VAT jest zatem dokumentem potwierdzającym przeprowadzenie określonej transakcji sprzedaży towarów lub usług. Natomiast faktura VAT jedynie sporządzona, ale niewprowadzona do obrotu prawnego, nie jest fakturą wystawioną w rozumieniu przepisów ustawy o VAT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00