Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2002-11-16

Wymóg wykształcenia dla głównych księgowych jednostek budżetowych

Obecnie jestem zatrudniona na stanowisku głównego księgowego w Komendzie Powiatowej Policji. Mam 18-letni staż pracy na stanowisku głównego księgowego. Posiadam wykształcenie średnie ekonomiczne (specjalność ekonomika i organizacja przedsiębiorstw handlowych) oraz wyższe rolnicze (tytuł inżynier rolnik). W 1998 r. uzyskałam świadectwo kwalifikacyjne uprawniające mnie do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych. Czy posiadane przeze mnie wykształcenie, praktyka i uprawnienia są wystarczające do zajmowania przeze mnie stanowiska głównego księgowego w sektorze finansów publicznych?

godnie z brzmieniem obecnie obowiązujących przepisów może Pani zajmować stanowisko głównego księgowego jednostki budżetowej. Ta sytuacja zmieni się od 1 stycznia 2005 r. Wtedy bowiem moc prawną uzyska art. 35 ust. 2 pkt 4 ustawy o finansach publicznych, wprowadzony ustawą o zmianie ustawy o finansach publicznych, ustawy o organizacji i trybie pracy Rady Ministrów oraz o zakresie działania ministrów, ustawy o działach administracji rządowej oraz ustawy o służbie cywilnej.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00