Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2002-09-17

Strata w przepisach podatkowych i bilansowych

Ani przepisy ustaw o podatkach dochodowych, ani też przepisy rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów nie nakładają na podatników obowiązku dokumentowania poniesionych strat ani tym bardziej nie określają formy, w jakiej miałoby to nastąpić. Należy jednak wziąć pod uwagę, że podatkowa księga przychodów i rozchodów powinna, co do zasady, odzwierciedlać wszystkie zdarzenia mające wpływ na prowadzoną działalność i wysokość zobowiązań podatkowych. Zgodnie z art. 193 Ordynacji podatkowej, księga prowadzona rzetelnie (tzn. odzwierciedlająca stan rzeczywisty) i niewadliwie (tzn. prowadzona zgodnie z zasadami określonymi w rozporządzeniu) stanowi dowód tego, co wynika z zawartych w niej zapisów. Brak dowodów poniesienia strat lub ich niedostateczne uwiarygodnienie w toku kontroli podatkowej może spowodować podważenie rzetelności księgi i określenie wysokości obrotów w drodze oszacowania. Na konieczność wiarygodnego udokumentowania poniesionych strat zwrócił uwagę NSA w wyroku z 23 stycznia 1997 r. (I SA/Wr 3114/95):
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00