Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2002-02-26

Organizacja rozliczeń gotówkowych w firmie

Obecnie obrót gotówkowy ma coraz mniejszy udział w obrotach firm ogółem, jednak prawie wszystkie firmy posiadają nadal w swoich strukturach kasy, a wiele kwestii związanych z tym obrotem wywołuje kontrowersje i wątpliwości. Wiele firm uznaje, że pewny pieniądz to ten zapłacony od ręki, a nie przez bank, chociaż w obrocie gotówkowym banki również uczestniczą, oferując swoim klientom różnorodne usługi. Obrót gotówkowy to m.in.: wypłata pracownikom wynagrodzeń, zaliczek, zapłata kontrahentom za faktury i przyjmowanie od nich wpłat. Obrót ten regulują zasady wynikające z przepisów dotyczących rachunkowości i działalności gospodarczej, a także tzw. prawa rynku (czyli zaufania do kontrahenta).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00