Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2022-12-19

Transparentność podatkowa coraz bardziej w modzie

Odpowiedzialność społeczna biznesu to nie tylko działania proekologiczne czy kampanie społeczne. Może się ona przejawiać również w ujawnianiu informacji dotyczących polityki podatkowej przedsiębiorcy i realizowanych przez niego obowiązków ponoszenia danin publicznoprawnych

W poprzednich artykułach cyklu wskazywaliśmy zagadnienia podatkowe związane z wybranymi działaniami firm podejmowanymi w ramach CSR. Co do zasady te aktywności charakteryzują się dobrowolnością, nie są narzucane przez przepisy. Świadczą one o wpływie przedsiębiorcy na otoczenie i przyczyniają się do budowania jego pozytywnego wizerunku wśród interesariuszy. Nie można jednak pominąć aspektu najważniejszego z punktu widzenia odpowiedzialności biznesu, a więc prawidłowej realizacji obowiązków podatkowych. Zarówno na płaszczyźnie międzynarodowej, jak i polskiej są wdrażane rozwiązania, które mają uszczelnić system podatkowy i zapobiec unikaniu opodatkowania, w tym stosowaniu agresywnej optymalizacji podatkowej. Jednym z takich narzędzi jest obowiązek raportowania, który wiąże się z podawaniem do publicznej wiadomości kluczowych informacji dotyczących wywiązywania się podatników z płatności danin publicznoprawnych. Czy ich publikacja jest wyłącznie przymusem?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00