Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2022-05-31

Jak bronić się przed przejęciem strony internetowej

Rejestracja znaku towarowego to za mało, by wyeliminować ryzyko przywłaszczenia domeny przez nieuczciwego konkurenta, natomiast zwiększa szansę na skuteczną walkę z procederem. W sporze przed sądem można wykorzystać zarzut pasożytnictwa czy wprowadzania w błąd

Własna strona internetowa prowadzona pod atrakcyjną domeną to podstawowa platforma komunikacji przedsiębiorcy z klientami. Niestety zdarza się, że konkurenci dokonują nieuczciwych rejestracji odwołujących się do rozpoznawalności nieswojej marki. Przedsiębiorcy mogą jednak podjąć działania, które pozwolą uniknąć tego scenariusza lub zablokować działalność konkurenta pod sporną domeną.

Najczęstsze problemy

Zdarza się, że z rozmaitych powodów przedsiębiorca nie od razu rejestruje domenę internetową przeznaczoną do promowania danego produktu czy jednej z marek. W efekcie pojawiają się różne problematyczne sytuacje, np.:

  • niepodjęcie rejestracji domeny może wynikać z decyzji biznesowej - np. przedsiębiorca dopiero po uzyskaniu przez produkt pewnej rozpoznawalności decyduje się na stworzenie odrębnej komunikacji, w tym strony internetowej, dla produktu lub gamy produktów. W takim przypadku może okazać się, że domena, którą przedsiębiorca zamierza zarejestrować, i która najczęściej odpowiada nazwie produktu czy marki, została już zajęta przez inną osobę;
Zobacz także
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00