Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2003-02-24

Zezwolenie na wywóz odpadów

Obowiązki gmin oraz właścicieli nieruchomości dotyczące utrzymania czystości i porządku określa ustawa z 13 września 1996 r. o utrzymaniu porządku i czystości w gminach. Chodzi tu m.in. o zapewnienie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych. Czynności te mogą być wykonywane przez przedsiębiorców, jednak na prowadzenie przez nich działalności w tym zakresie konieczne jest uzyskanie zezwolenia wydawanego w drodze decyzji przez wójta, burmistrza lub prezydenta miasta właściwych ze względu na miejsce świadczenia tych usług. W tym celu należy złożyć wniosek, co wiąże się z obowiązkiem zapłaty opłaty skarbowej. Opłacie tej podlegają bowiem m.in. zezwolenia wydawane na wniosek zainteresowanego w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej według stawek określonych w części IV załącznika do ustawy o opłacie skarbowej. W załączniku tym nie były jednak do tej pory określone odrębne stawki za wydanie zezwolenia na czynności określone w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, co oznaczało, że podlegały one opłacie w wysokości przewidzianej dla innych zezwoleń na prowadzenie działalności gospodarczej, tzn. 600 zł.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00