Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2002-07-24

Obowiązki pracodawców

Po przejęciu zakładu pracy...

Przejście zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę zdarza się bardzo często. Na konkretnym przykładzie wyjaśnimy, jakie dokumenty musi złożyć w ZUS dotychczasowy i obecny pracodawca w stosunku do przejmowanych pracowników, zleceniobiorców, czy może ubezpieczyć się przedsiębiorca, którego zakład przejęto, oraz jak należy przeprowadzać korektę dokumentów.

Jakub Zamiejski
Przedsiębiorstwo prowadzone przez osobę fizyczną w ramach działalności gospodarczej zatrudniające 20 osób zostało wniesione aportem do spółki z o.o. Pracownicy przedsiębiorstwa zostali przejęci przez nowego pracodawcę. Osoba fizyczna rozpoczynając działalność gospodarczą dokonała zgłoszenia do ZUS na druku ZUS ZFA, natomiast spółka na druku ZUS ZPA.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00