Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
today

Aktualność

Data publikacji: 2024-04-12
Data publikacji: 2024-04-12

Czy do „trzynastki” wliczamy dodatki specjalne finansowane ze źródeł zewnętrznych

Z ustawy o pracownikach samorządowych nie wynika, aby pracodawca był upoważniony do modyfikowania w regulaminie wynagradzania podstawy naliczania dodatkowego wynagrodzenia rocznego ze względu na źródło finansowania składników wynagrodzenia – wyjaśniła Regionalna Izba Obrachunkowa w Białymstoku.

W wystąpieniu pokontrolnym, skierowanym do burmistrza Siemiatycz, RIO w Białymstoku wyjaśniła, że w regulaminie wynagradzania pracowników urzędu nie można różnicować dodatków specjalnych uwzględnianych przy naliczaniu dodatkowego wynagrodzenia rocznego ze względu na źródło ich finansowania. Chodziło o ujęcie w regulaminie wynagradzania pracowników zapisu, że do podstawy wymiaru dodatkowego wynagrodzenia rocznego nie wlicza się dodatku specjalnego finansowanego ze środków zewnętrznych, chyba że w projekcie w związku, z którym został przyznany dodatek specjalny, zostały przewidziane środki na wypłatę tego wynagrodzenia. RIO wskazała, że takie zapisy w regulaminie nie mają podstaw prawnych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00