Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Stosowanie stawek podatku od nieruchomości dla gruntów niezabudowanych w obszarze rewitalizacji - stanowisko Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach z dnia 9 stycznia 2024 r., sygn. WA-023/129/23

W odpowiedzi na wniosek z dnia 16 listopada 2023 r. w sprawie prawidłowego stosowania stawek podatku od nieruchomości od gruntów niezabudowanych objętych obszarem rewitalizacji, wyjaśniam.

 Zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji (Dz.U. z 2021 r. poz. 485 z późn. zm.), zadaniem własnym gminy jest przygotowanie, koordynowanie i tworzenie warunków do prowadzenia rewitalizacji, a także jej prowadzenie. Natomiast obszar zdegradowany i obszar rewitalizacji wyznacza stosowną uchwałą rada gminy (art. 8 ust. 1). Uchwała ta będzie podstawą do opodatkowania podatkiem od nieruchomości gruntów niezabudowanych objętych obszarem rewitalizacji, w myśl art. 5 ust. 1 pkt 1 lit. d ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2023 poz. 70). Podkreślić jednak należy, iż możliwość zastosowania odpowiedniej stawki podatku do tych gruntów jest uwarunkowana bezwzględnym spełnieniem łącznie dwóch warunków - położone na terenach, dla których miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego przewiduje przeznaczenie pod zabudowę mieszkaniową, usługową albo zabudowę o przeznaczeniu mieszanym obejmującym wyłącznie te rodzaje zabudowy oraz od dnia wejścia w życie tego planu w odniesieniu do tych gruntów upłynął okres 4 lat, a w tym czasie nie zakończono budowy zgodnie z przepisami prawa budowlanego

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00