Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 28-04-2024
Porada aktualna na dzień 28-04-2024
Data publikacji: 2024-02-02

Czy kierowcy cystern realizujący trasy Polska-Litwa powinni mieć wynagrodzenie wyrównane do kwoty przeciętnego prognozowanego wynagrodzenia

PROBLEM

Firma zatrudnia kierowców cystern (załadunek w Polsce, rozładunek na Litwie i powrót do kraju). Kierowcy wykonują kursy tylko na Litwę oraz w kraju (w Polsce). Czy w przypadku kierowców podlegających pakietowi mobilności istnieją określone zasady dotyczące wypłaty wynagrodzeń? Czy muszą mieć wynagrodzenie wyrównane do kwoty przeciętnego prognozowanego wynagrodzenia? Jakie składniki powinny wchodzić w skład wynagrodzenia kierowców?

RADA

Wskazani kierowcy nie są pracownikami delegowanymi w rozumieniu przepisów unijnych o delegowaniu pracowników. Nie ma żadnego obowiązku wyrównywania im wynagrodzenia do kwoty przeciętnego prognozowanego wynagrodzenia. Kwota ta ma znaczenie jedynie odnośnie zwolnień „składkowych” części wynagrodzenia.

Wskazani kierowcy podlegają w pełni pod polskie przepisy dotyczące wynagrodzenia. Z racji wykonywanych przewozów nie przysługuje im ani wynagrodzenie ukształtowane w jakiś specyficzny sposób, ani też szczególne dodatki do wynagrodzenia. Wynagrodzenie i jego składniki powinno być kształtowane w oparciu o przepisy Kodeksu pracy, ustawy o minimalnym wynagrodzeniu oraz regulacje wewnętrzne obowiązujące u pracodawcy. Można oczywiście - i większość pracodawców zatrudniających kierowców to robi - przyjąć składniki dodatkowe wynagrodzenia związane z wyjazdami (np. dodatek za każdy dzień spędzony za granicą, premie).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00