Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Zakup alkomatu ze środków przeciwdziałania alkoholizmowi jako pomoc rzeczowa - stanowisko Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku z dnia 4 maja 2023 r., sygn. RIO.II.025-13/23

Odpowiadając na wniosek z dnia 5 kwietnia 2023 r. o udzielenie wyjaśnienia w zakresie przeznaczenia dochodów gminy pochodzących z opłat za zezwolenia wydane na podstawie art. 18 lub art. 181 z dnia 26 października 1982 r. ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2020 r. poz.1119, z późn. zm.) oraz z dochodów z opłat określonych w art. 111 tej ustawy na zakup urządzenia pomiarowego przeznaczonego do automatycznego pomiaru stężenia par alkoholu w wydychanym powietrzu dla komendy powiatowej policji, Regionalna Izba Obrachunkowa w Białymstoku przedstawia następujący pogląd w sprawie. 

Zgodnie z art. 4ust. 1 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi do zadań własnych gminy należy prowadzenie działań związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych oraz integracji społecznej osób uzależnionych od alkoholu. Według zaś art. 4 ust. 2 tej ustawy realizacja zadań gminy z zakresu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz integracji społecznej osób uzależnionych od alkoholu jest prowadzona w postaci gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych uwzględniającego cele operacyjne dotyczące profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, określone w Narodowym Programie Zdrowia. Zadania gminy, które powinny być uwzględnione (na mocy art. 4 ust. 1) w powyższym programie obejmują:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00