Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 9 stycznia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.624.2023.DW

Czy Wnioskodawca może zaliczyć KUP na zasadach ogólnych poniesionych przez Spółkę na realizację nowej inwestycji, po dniu wydania DoW, lecz przed momentem osiągnięcia dochodu z inwestycji?

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

25 października 2023 r. wpłynął Państwa wniosek, z 16 października 2023 r., o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy ustalenia, czy Wnioskodawca jest uprawniony do uwzględnienia przy ustalaniu dochodu podlegającego opodatkowaniu CIT na zasadach ogólnych kosztów uzyskania przychodów (tj. odpisów amortyzacyjnych od hali magazynowej w (…), odpisów amortyzacyjnych od hali produkcyjnej w (…), odpisów amortyzacyjnych od maszyn i urządzeń produkcyjnych oraz wydatków na bieżącą eksploatację i użytkowanie tych maszyn i urządzeń produkcyjnych) poniesionych przez Spółkę na realizację nowej inwestycji po dniu wydania Decyzji o wsparciu, lecz przed momentem osiągnięcia przez Wnioskodawcę dochodu ze sprzedaży towarów lub świadczenia usług wytworzonych lub świadczonych z użyciem kluczowego dla nowej inwestycji zespołu składników majątkowych wytworzonych lub nabytych w ramach nowej inwestycji.

Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie - pismem z 28 grudnia 2023 r. (data wpływu 29 grudnia 2023 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego

Wnioskodawca jest osobą prawną podlegającą nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w Polsce. Rok podatkowy Spółki pokrywa się z rokiem kalendarzowym. Spółka prowadzi działalność gospodarczą podlegającą opodatkowaniu CIT na zasadach ogólnych.

Spółka w związku z zamiarem zwiększenia zdolności produkcyjnej prowadzonego przedsiębiorstwa uzyskała w dniu (…) 2021 r. decyzję o wsparciu nr (…) (dalej: „Decyzja o wsparciu”) na realizację nowej inwestycji. Decyzja o wsparciu została wydana na prowadzenie działalności gospodarczej, rozumianej jako działalność produkcyjna, handlowa i usługowa w zakresie wyrobów wytworzonych lub usług świadczonych na terenie wskazanym w Decyzji o wsparciu, określonych w Decyzji o wsparciu w następujących pozycjach Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (wprowadzonej Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług PKWiU, Dz. U. z 2015 r. poz. 1676, ze zm.):

- (…)

Nowa inwestycja polega na zwiększeniu zdolności produkcyjnych istniejącego przedsiębiorstwa i ma na celu zwiększenie możliwości produkcyjnych (…).

Zgodnie z Decyzją o wsparciu Spółka zobowiązana jest ponieść na terenie realizacji inwestycji, po dniu wydania ww. Decyzji do dnia 31 grudnia 2030 r., koszty kwalifikowane nowej inwestycji w rozumieniu art. 2 pkt 7 ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji ( t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 74 ze zm.). Jak wskazano w ww. Decyzji o wsparciu, termin zakończenia realizacji nowej inwestycji, po upływie którego poniesione koszty inwestycji nie mogą być uznane jako koszty kwalifikowane, upływa z dniem 31 grudnia 2030 r.

Inwestycja realizowana w oparciu o Decyzję o wsparciu prowadzona jest na nieruchomości zlokalizowanej w (…). W (…) Spółka przed uzyskaniem Decyzji o wsparciu prowadziła działalność gospodarczą i posiadała dwie hale produkcyjno-magazynowe, natomiast w (…) nie istniał przed uzyskaniem Decyzji o wsparciu zakład produkcyjny.

Zgodnie z treścią Decyzji o wsparciu Wnioskodawca planuje realizację przedsięwzięcia (nowej inwestycji objętej Decyzją o wsparciu), której celem jest zwiększenie zdolności produkcyjnych istniejącego przedsiębiorstwa. Jak wynika z uzasadnienia ww. Decyzji, osiągnięcie tego celu możliwe zaś będzie dzięki zwiększeniu zaplecza produkcyjno-magazynowego oraz zakupie nowoczesnych maszyn produkcyjnych. Wzrost wolumenu sprzedaży dotyczył będzie trzech elementów: (…). Ponadto, jak wynika z uzasadnienia ww. Decyzji, planowany wzrost produkcji wskazanych powyżej elementów (…) oraz świadczenia specjalistycznych usług (…) wymaga budowy dodatkowej powierzchni magazynowej oraz budowy powierzchni produkcyjnej o powierzchni 40 tys. m2.

Na realizację nowej inwestycji składa się m.in.: zakup (…); budowa dodatkowej powierzchni magazynowej (hali magazynowej) w (…) o powierzchni 2.590 m2; budowa hali produkcyjnej w (…) o powierzchni 40.000 m2, wraz z zagospodarowaniem, kanalizacją deszczową, placami utwardzonymi i dojazdami; zakup urządzeń do hali produkcyjnej.

Spółka rozpoczęła realizację nowej inwestycji w roku podatkowym 2021. Pierwsze koszty kwalifikowane nowej inwestycji Spółka poniosła w 2021 r. W ramach nowej inwestycji, na moment złożenia niniejszego wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej, Spółka zrealizowała następujące etapy założonych prac (zostały poniesione następujące koszty kwalifikowane):

-(…)

Na moment złożenia niniejszego wniosku Spółka jest w trakcie realizacji hali produkcyjnej w (…).

Wytworzone lub nabyte w ramach nowej inwestycji środki trwałe są i będą ze sobą i z dotychczas funkcjonującymi w ramach przedsiębiorstwa Spółki w (…) środkami trwałymi (dotychczasowym majątkiem Spółki w tej lokalizacji) ściśle powiązane funkcjonalnie i technicznie. Pomiędzy istniejącymi dotychczas w ramach przedsiębiorstwa Spółki w (…) środkami trwałymi (dotychczasowym majątkiem Spółki w tej lokalizacji) a środkami trwałymi wytworzonymi lub nabytymi w ramach nowej inwestycji istnieją tzw. ścisłe powiązania w rozumieniu interpretacji ogólnej Ministra Finansów, Inwestycji i Rozwoju z dnia 25 października 2019 r. w sprawie ustalania dochodu zwolnionego, Nr DD5.8201.10.2019.

Spółka złożyła do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (dalej: „Organ”) wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczący ustalenia, czy zwolnienie od podatku dochodowego, określone w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2805, ze zm.; dalej: „Ustawa CIT”), przysługuje Wnioskodawcy począwszy od miesiąca, w którym poniósł koszty kwalifikowane nowej inwestycji po dniu wydania Decyzji o wsparciu, aż do wygaśnięcia Decyzji o wsparciu lub wyczerpania maksymalnej dopuszczalnej pomocy regionalnej, w zależności od tego które zdarzenie wystąpi wcześniej, czy też od momentu, gdy Spółka osiągnie dochód ze sprzedaży towarów lub świadczenia usług wytworzonych lub świadczonych z użyciem kluczowego dla nowej inwestycji zespołu składników majątkowych wytworzonych lub nabytych w ramach nowej inwestycji. W interpretacji indywidualnej z dnia 18 września 2023 r. (znak: 0111-KDIB1-3.4010.403.2023.1.PC; dalej: „Interpretacja z dnia 18 września 2023 r.”) Organ uznał za prawidłowe stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym zwolnienie od podatku dochodowego, określone w art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy CIT, przysługuje Wnioskodawcy od momentu, gdy Spółka osiągnie dochód ze sprzedaży towarów lub świadczenia usług wytworzonych lub świadczonych z użyciem kluczowego dla nowej inwestycji zespołu składników majątkowych wytworzonych lub nabytych w ramach nowej inwestycji.

W uzupełnieniu wniosku z 28 grudnia 2023 r., Wnioskodawca wskazał, że:

Ad. 1. Przedmiotem zadanego pytania są koszty uzyskania przychodów ponoszone przez Spółkę na realizację nowej inwestycji po dniu wydania Decyzji o wsparciu, a przed momentem osiągnięcia przez Spółkę dochodu ze sprzedaży towarów lub świadczenia usług wytworzonych lub świadczonych z użyciem kluczowego dla nowej inwestycji zespołu składników majątkowych wytworzonych lub nabytych w ramach nowej inwestycji. Do kosztów tych należą (należeć będą):

1)Odpisy amortyzacyjne od hali magazynowej w (…);

2)Odpisy amortyzacyjne od hali produkcyjnej w (…);

3)Odpisy amortyzacyjne od maszyn i urządzeń produkcyjnych;

4)wydatki na bieżącą eksploatację i użytkowanie maszyn i urządzeń produkcyjnych, o których mowa w pkt 3).

Ad. 2. Jak wynika z odpowiedzi na pytanie nr 1 przedmiotem zadanego pytania są między innymi odpisy amortyzacyjne dokonane w okresie po dniu wydania Decyzji o wsparciu, a przed momentem osiągnięcia przez Spółkę dochodu ze sprzedaży towarów lub świadczenia usług wytworzonych lub świadczonych z użyciem kluczowego dla nowej inwestycji zespołu składników majątkowych wytworzonych lub nabytych w ramach nowej inwestycji.

Ad.3. Poniższe zestawienie zawiera wskazanie dat wprowadzenia do ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych środków trwałych, które według stanu na dzień niniejszej odpowiedzi na Wezwanie zostały do tej ewidencji wprowadzone.

Nazwa środka trwałego

Data wprowadzenia środka

trwałego do ewidencji środków

trwałych i wartości niematerialnych

i prawnych

(…)

(…)

(…)

(…)

(…)

(…)

(…)

(…)

(…)

(…)

Ad. 4. Ww. środki trwałe w okresie po dniu wydania Decyzji o wsparciu, a przed momentem osiągnięcia przez Spółkę dochodu ze sprzedaży towarów lub świadczenia usług wytworzonych lub świadczonych z użyciem kluczowego dla nowej inwestycji zespołu składników majątkowych wytworzonych lub nabytych w ramach nowej inwestycji, są wykorzystywane do działalności Spółki podlegającej opodatkowaniu CIT na zasadach ogólnych.

Pytanie (ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku z dnia 28 grudnia 2023 r.)

Czy Wnioskodawca jest uprawniony do uwzględnienia przy ustalaniu dochodu podlegającego opodatkowaniu CIT na zasadach ogólnych kosztów uzyskania przychodów (tj. odpisów amortyzacyjnych od hali magazynowej w (…), odpisów amortyzacyjnych od hali produkcyjnej w (…), odpisów amortyzacyjnych od maszyn i urządzeń produkcyjnych oraz wydatków na bieżącą eksploatację i użytkowanie tych maszyn i urządzeń produkcyjnych) poniesionych przez Spółkę na realizację nowej inwestycji po dniu wydania Decyzji o wsparciu, lecz przed momentem osiągnięcia przez Wnioskodawcę dochodu ze sprzedaży towarów lub świadczenia usług wytworzonych lub świadczonych z użyciem kluczowego dla nowej inwestycji zespołu składników majątkowych wytworzonych lub nabytych w ramach nowej inwestycji?

Państwa stanowisko w sprawie (ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku z dnia 28 grudnia 2023 r.)

Koszty uzyskania przychodów (tj. odpisy amortyzacyjne od hali magazynowej w (…), odpisy amortyzacyjne od hali produkcyjnej w (…), odpisy amortyzacyjne od maszyn i urządzeń produkcyjnych oraz wydatki na bieżącą eksploatację i użytkowanie tych maszyn i urządzeń produkcyjnych) poniesione przez Wnioskodawcę na realizację nowej inwestycji po dniu wydania Decyzji o wsparciu, lecz przed momentem osiągnięcia przez Wnioskodawcę dochodu ze sprzedaży towarów lub świadczenia usług wytworzonych lub świadczonych z użyciem kluczowego dla nowej inwestycji zespołu składników majątkowych wytworzonych lub nabytych w ramach nowej inwestycji, mogą być uwzględnione przez Wnioskodawcę przy ustalaniu dochodu podlegającego opodatkowaniu CIT na zasadach ogólnych.

Zgodnie z art. 7 ust. 1 Ustawy CIT, przedmiotem opodatkowania podatkiem dochodowym jest dochód stanowiący sumę dochodu osiągniętego z zysków kapitałowych oraz dochodu osiągniętego z innych źródeł przychodów (w przypadkach, o których mowa w art. 21, art. 22 i art. 24b Ustawy CIT, przedmiotem opodatkowania jest przychód).

Stosownie zaś do art. 7 ust. 2 Ustawy CIT, dochodem ze źródła przychodów, z zastrzeżeniem art. 11c, art. 11i, art. 24a, art. 24b, art. 24ca, art. 24d i art. 24f Ustawy CIT, jest nadwyżka sumy przychodów uzyskanych z tego źródła przychodów nad kosztami ich uzyskania, osiągnięta w roku podatkowym.

Z kolei w myśl art. 7 ust. 3 pkt 1 i 3 Ustawy CIT, przy ustalaniu dochodu, o którym mowa w art. 7 ust. 1 Ustawy CIT, stanowiącego podstawę opodatkowania nie uwzględnia się:

- przychodów ze źródeł przychodów położonych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub za granicą, jeżeli dochody z tych źródeł nie podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym albo są wolne od podatku (art. 7 ust. 3 pkt 1 Ustawy CIT),

- kosztów uzyskania przychodów, o których mowa m.in. w art. 7 ust. 3 pkt 1 Ustawy CIT (art. 7 ust. 3 pkt 3 Ustawy CIT).

Zgodnie natomiast z art. 3 ust. 1 Ustawy o WNI, wsparcie na realizację nowej inwestycji jest udzielane w formie zwolnienia od podatku dochodowego na zasadach określonych m.in. w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych (tj. m.in. w przepisach art. 17 ust. 1 pkt 34a i ust. 4 Ustawy CIT).

Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy CIT (w brzmieniu obowiązującym na dzień wydania Decyzji o wsparciu, tj. w brzmieniu ww. przepisu obowiązującym do dnia 31 grudnia 2021 r.), wolne od podatku są dochody podatników, z zastrzeżeniem ust. 4-6d Ustawy CIT, uzyskane z działalności gospodarczej określonej w decyzji o wsparciu, o której mowa w Ustawie o WNI, przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Z kolei w myśl art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy CIT (w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2022 r.), wolne od podatku są dochody podatników, z zastrzeżeniem ust. 4-6d Ustawy CIT, z działalności gospodarczej osiągnięte z realizacji nowej inwestycji określonej w decyzji o wsparciu, o której mowa w Ustawie o WNI, i uzyskane na terenie określonym w tej decyzji o wsparciu, przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Stosownie do art. 17 ust. 4 Ustawy CIT (w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 grudnia 2021 r.), zwolnienie podatkowe, o którym mowa m.in. w art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy CIT, przysługuje podatnikowi wyłącznie z tytułu dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie określonym w decyzji o wsparciu.

Z kolei w myśl art. 17 ust. 4 Ustawy CIT (w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2022 r.), zwolnienie podatkowe, o którym mowa m.in. w art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy CIT, przysługuje podatnikowi wyłącznie z tytułu dochodów uzyskanych z realizacji nowej inwestycji na terenie określonym w decyzji o wsparciu.

Odnosząc się do przywołanych powyżej przepisów prawa w pierwszej kolejności należy wskazać, iż z ww. przepisów wynika, że należy wyodrębnić dla celów podatkowych tzw. „strumienie” przychodów i kosztów: z działalności podlegającej opodatkowaniu podatkiem dochodowym (tj. przychody i koszty uzyskania tych przychodów uwzględniane przy ustalaniu dochodu stanowiącego podstawę opodatkowania) oraz z działalności zwolnionej z opodatkowania (tj. przychody i koszty uzyskania tych przychodów nieuwzględniane przy ustalaniu dochodu stanowiącego podstawę opodatkowania).

W ww. przepisach art. 7 ust. 1-3 Ustawy CIT uregulowane zostały zasady ogólne ustalania dochodu podlegającego opodatkowaniu (podstawy opodatkowania) podatkiem dochodowym od osób prawnych. Jak wynika z ww. przepisów, podstawą opodatkowania CIT jest dochód stanowiący sumę dochodu osiągniętego z zysków kapitałowych oraz dochodu osiągniętego z innych źródeł przychodów. Przy czym, dochodem z danego źródła przychodów jest nadwyżka sumy przychodów uzyskanych z tego źródła przychodów nad kosztami ich uzyskania, osiągnięta w roku podatkowym. Jednocześnie należy zwrócić uwagę, że przy ustalaniu dochodu podlegającego opodatkowaniu CIT nie uwzględnia się przychodów (dochodów) wolnych od podatku dochodowego (tj. zwolnionych z CIT) oraz kosztów uzyskania tych przychodów (dochodów). Z przywołanych powyżej przepisów a contrario wynika zatem, że przy ustalaniu dochodu podlegającego opodatkowaniu CIT uwzględnia się przychody (dochody), w stosunku do których podatnikowi nie przysługuje zwolnienie z CIT, oraz koszty uzyskania tych przychodów (dochodów).

Jak wskazano w opisie stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego niniejszego wniosku w wydanej dla Spółki Interpretacji z dnia 18 września 2023 r. Organ potwierdził, że zwolnienie od podatku dochodowego dochodu osiągniętego przez Spółkę z realizacji nowej inwestycji objętej Decyzją o wsparciu, określone w art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy CIT, przysługuje Spółce od momentu, gdy Spółka osiągnie dochód ze sprzedaży towarów lub świadczonych usług wytworzonych lub świadczonych z użyciem kluczowego dla nowej inwestycji zespołu składników majątkowych wytworzonych lub nabytych w ramach nowej inwestycji. Tym samym do momentu osiągnięcia przez Spółkę ww. dochodu Spółce nie przysługuje zwolnienie od podatku dochodowego, określone w art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy CIT, zaś działalność gospodarcza prowadzona przez Spółkę podlega opodatkowaniu CIT na zasadach ogólnych.

W związku z powyższym skoro do momentu osiągnięcia przez Spółkę ww. dochodu (ze sprzedaży towarów lub świadczenia usług wytworzonych lub świadczonych z użyciem kluczowego dla nowej inwestycji zespołu składników majątkowych wytworzonych lub nabytych w ramach nowej inwestycji) Spółce nie przysługuje zwolnienie z CIT (określone w art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy CIT), zaś działalność gospodarcza prowadzona przez Spółkę podlega opodatkowaniu CIT na zasadach ogólnych, to spełniające przesłanki uznania za koszty uzyskania przychodów wydatki poniesione przez Spółkę na realizację nowej inwestycji po dniu wydania Decyzji o wsparciu, lecz przed momentem osiągnięcia przez Spółkę ww. dochodu (podlegającego zwolnieniu z CIT), mogą być uwzględnione przez Spółkę przy ustalaniu dochodu podlegającego opodatkowaniu CIT na zasadach ogólnych.

W nawiązaniu do powyższego należy także podkreślić, że przepisy prawa nie wprowadzają zakazu ani nie zawierają szczególnych regulacji w zakresie możliwości uwzględnienia przez podatnika przy ustalaniu dochodu podlegającego opodatkowaniu CIT na zasadach ogólnych kosztów uzyskania przychodów poniesionych przez podatnika na realizację nowej inwestycji po dniu wydania decyzji o wsparciu, lecz przed momentem nabycia uprawnienia do korzystania ze zwolnienia podatkowego (określonego w art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy CIT). W związku z tym w analizowanej kwestii należy zastosować przywołane powyżej przepisy Ustawy CIT dotyczące zasad ustalania dochodu stanowiącego podstawę opodatkowania CIT.

Jednocześnie skoro nie budzi wątpliwości, że do momentu osiągnięcia przez Spółkę ww. dochodu (podlegającego zwolnieniu z CIT na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy CIT) działalność gospodarcza prowadzona przez Spółkę podlega opodatkowaniu CIT na zasadach ogólnych, to tym samym ww. koszty uzyskania przychodów (koszty kwalifikowane nowej inwestycji) poniesione przez Spółkę przed momentem osiągnięcia przez Spółkę ww. dochodu podlegającego zwolnieniu z CIT mogą być uwzględnione przez Spółkę przy ustalaniu dochodu podlegającego opodatkowaniu CIT na zasadach ogólnych.

Ponadto należy podkreślić, że rozliczenie kosztów uzyskania przychodów w ramach wyniku podatkowego na zasadach ogólnych jest podstawowym prawem podatnika, zaś pozbawienie Spółki możliwości uwzględnienia w przedstawionym w niniejszym wniosku stanie faktycznym (zdarzeniu przyszłym) wskazanych powyżej kosztów uzyskania przychodów przy ustalaniu dochodu podlegającego opodatkowaniu CIT na zasadach ogólnych stanowiłoby naruszenie tego prawa.

Powyższe stanowisko Wnioskodawcy w przedmiotowej kwestii, dotyczącej możliwości rozliczenia w ramach wyniku podatkowego na zasadach ogólnych kosztów uzyskania przychodów (kosztów kwalifikowanych nowej inwestycji) poniesionych na realizację nowej inwestycji przez podatnika po dniu wydania decyzji o wsparciu, lecz przed momentem nabycia uprawnienia do korzystania ze zwolnienia podatkowego, znajduje potwierdzenie w interpretacjach indywidualnych organów podatkowych. Przykładowo w interpretacjach indywidualnych Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 18 czerwca 2019 r., znak: 0113-KDIPT2-1.4011.240.2019.1.MD; znak: 0113-KDIPT2-1.4011.239.2019.1.MD; znak: 0113-KDIPT2-1.4011.238.2019.1.MD; znak 0113-KDIPT2-1.4011.237.2019.1.MD (wydanych na gruncie stanowiącego odpowiednik art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy CIT przepisu art. 21 ust. 1 pkt 63b ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych) stwierdzono, że: „w przypadku ponoszenia przez Spółkę wydatków na realizację nowej inwestycji (kosztów kwalifikowanych), po uzyskaniu decyzji o udzieleniu wsparcia na gruncie przepisów ustawy o wspieraniu nowych inwestycji, ale przed wygenerowaniem dochodu z nowej inwestycji, Wnioskodawca będzie miał (…) prawo do zaliczenia ich [wydatków na realizację nowej inwestycji – przyp.] do kosztów uzyskania przychodów na zasadach ogólnych”.

Biorąc pod uwagę wszystkie powyższe okoliczności, w ocenie Wnioskodawcy, koszty uzyskania przychodów (tj. odpisy amortyzacyjne od hali magazynowej w (…), odpisy amortyzacyjne od hali produkcyjnej w (…), odpisy amortyzacyjne od maszyn i urządzeń produkcyjnych oraz wydatki na bieżącą eksploatację i użytkowanie tych maszyn i urządzeń produkcyjnych) poniesione przez Wnioskodawcę na realizację nowej inwestycji po dniu wydania Decyzji o wsparciu, lecz przed momentem osiągnięcia przez Wnioskodawcę dochodu ze sprzedaży towarów lub świadczenia usług wytworzonych lub świadczonych z użyciem kluczowego dla nowej inwestycji zespołu składników majątkowych wytworzonych lub nabytych w ramach nowej inwestycji, mogą być uwzględnione przez Wnioskodawcę przy ustalaniu dochodu podlegającego opodatkowaniu CIT na zasadach ogólnych.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Odstępuję od uzasadnienia prawnego tej oceny.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym, a w części dotyczącej zdarzenia przyszłego - stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm., dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA),

albo

- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).

Podstawą prawną dla odstąpienia od uzasadnienia interpretacji jest art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00