Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 8 listopada 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT2.4011.436.2023.1.MM

Skutki podatkowe i obowiązki informacyjne związane z udzieleniem przez Gminę dotacji celowych na realizację zadań z zakresu ochrony środowiska.

Interpretacja indywidualna

 – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

12 września 2023 r. wpłynął Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy skutków podatkowych i obowiązków informacyjnych związanych z udzieleniem dotacji celowych na realizację zadań z zakresu ochrony środowiska.

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Gmina (A) będzie udzielać dotacji z budżetu gminy na realizację zadań z zakresu ochrony środowiska:

1.Dotacja celowa na realizację zadania polegającego na ograniczeniu zużycia opału w kotle zasilanym węglem lub koksem poprzez instalację kolektora słonecznego. Umowa o udzielenie dotacji będzie zawierana pomiędzy Gminą a osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej. Podstawą zawarcia umowy jest Uchwała Rady Miejskiej w (A). Dotacja zostanie przekazana w formie pieniężnej, wysokość dotacji będzie wynosić 50% kosztów kwalifikowalnych, jednak nie więcej niż 2 000 zł. Wypłata środków nastąpi w określonym w umowie terminie oraz po dostarczeniu przez Beneficjenta kompletu dokumentów;

2.Dotacja częściowo z udziałem środków z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na realizację zadania z zakresu ochrony środowiska polegającego na transporcie i unieszkodliwieniu wyrobów zawierających azbest z nieruchomości. Dotacja pozyskana na podstawie umowy na dotację podpisanej z WFOŚGW, będzie wprowadzana do budżetu gminy jako dotacja celowa. Umowa o udzielenie dotacji będzie zawierana pomiędzy Gminą a osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej. Podstawą zawarcia umowy jest Uchwała Rady Miejskiej w (A). Dotacja zostanie przekazana w formie pieniężnej, wysokość dotacji będzie wynosić 50% lub 100% kosztów kwalifikowalnych, jednak nie więcej niż 600 zł/Mg odpadu zawierającego azbest, jeżeli na zadanie składają się łącznie: demontaż, zbieranie, transport i unieszkodliwienie odpadu; nie więcej niż 300zł/Mg odpadu zawierającego azbest – jeżeli na zadanie składa się wyłącznie transport i unieszkodliwienie odpadu. Beneficjent zobowiązuje się wykonać zadanie do dnia 30 października 2023 r.;

3.Dotacja celowa na realizację zadania z zakresu ochrony środowiska polegającego na budowie przydomowej oczyszczalni ścieków. Umowa o udzielenie dotacji będzie zawierana pomiędzy Gminą a osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej. Podstawą zawarcia umowy jest Uchwała Rady Miejskiej w (A). Dotacja zostanie przekazana w formie pieniężnej, wysokość dotacji będzie wynosić 50% kosztów kwalifikowalnych, jednak nie więcej niż 2 000 zł. Wypłata środków nastąpi w określonym w Umowie terminie oraz po dostarczeniu przez Beneficjenta kompletu dokumentów.

4. Dotacja z udziałem środków z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w (B) na podstawie umowy o dofinansowanie zadania pod nazwą „Poprawa jakości powietrza oraz zmniejszenie ilości pyłów oraz gazów cieplarnianych”. Dotacja otrzymana przez Gminę wprowadzana będzie do budżetu gminy jako dotacja celowa. Umowa o udzielenie dotacji będzie zawierana pomiędzy Gminą a osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej, posiadającą tytuł prawny do lokalu. Podstawą zawarcia umowy jest Uchwała Rady Miejskiej w (A). Dofinansowanie zostanie przekazane w formie pieniężnej, łączna kwota dofinansowania na przedsięwzięcie nie może przekroczyć 100% kosztów kwalifikowalnych przedsięwzięcia. Wypłata środków nastąpi w określonym w Umowie terminie oraz po dostarczeniu przez beneficjenta wniosku o płatność.

Dotacje, o których mowa we wniosku są dotacjami, w rozumieniu przepisów o finansach publicznych.

Pytanie:

Czy udzielone dotacje z budżetu gminy na realizację zadań z zakresu ochrony środowiska będą podlegały opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, co rodzi obowiązek sporządzenia informacji o przychodach PIT-11?

Państwa stanowisko w sprawie

Państwa zdaniem –w opisanych powyżej przypadkach omawiane świadczenia stanowią wypłaconą z budżetu samorządu terytorialnego dotację celową, o której mowa w art. 221 ustawy o finansach publicznych.

Na podstawie tej regulacji podmioty niezaliczane do sektora finansów publicznych i niedziałające w celach osiągnięcia zysku mogą otrzymywać z budżetu jednostki samorządu terytorialnego dotacje celowe z przeznaczeniem na dofinansowanie inwestycji związanych z realizacją zadań tej jednostki.

Na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wolne od podatku dochodowego są dotacje, w rozumieniu przepisów o finansach publicznych, otrzymane z budżetu państwa lub budżetów jednostek samorządu terytorialnego z zastrzeżeniem ust. 36.

Dofinansowania mają charakter dotacji dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej na inwestycje z zakresu ochrony środowiska.

O udzielaniu dotacji mówi ustawa o finansach publicznych (art. 221), a także art 403 ust. 4-6 ustawy z dnia 27 kwietnia 2011 r. - Prawo ochrony środowiska. Udzielenie dotacji następuje przez spisanie umowy o udzielenie dotacji. Tym samym uważają Państwo, że przekazane przez Gminę dofinansowanie, udzielane osobom fizycznym generuje u nich przychód, jednak jest on zwolniony od podatku dochodowego na mocy art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W związku z tym sądzą Państwo, iż Gmina nie będzie zobowiązana do wystawiania beneficjentom programów informacji PIT-11. Są to dotacje celowe, w rozumieniu przepisów ustawy o finansach publicznych. Wypłacane są z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, podlegają szczególnym zasadom rozliczania zgodnie z art. 126 oraz przeznaczone są na finansowanie lub dofinansowanie zadań określonych w art. 127 ust. 1 ustawy.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2647 ze zm.):

Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Treść powyższego przepisu wskazuje, że opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlegają wszelkiego rodzaju dochody uzyskane przez podatnika, z wyjątkiem tych, które zostały enumeratywnie wymienione w katalogu zwolnień przedmiotowych zawartym w powyższej ustawie bądź, od których zaniechano poboru podatku.

Jak stanowi art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9, 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, pkt 11, art. 19, art. 25b, art. 30ca, art. 30da i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Za przychody należy zatem uznać każdą formę przysporzenia majątkowego, zarówno formę pieniężną jak i niepieniężną, w tym nieodpłatne świadczenia otrzymane przez podatnika. Dla celów podatkowych przyjmuje się, że nieodpłatne świadczenie obejmuje każde działanie lub zaniechanie na rzecz innej osoby oraz wszystkie zdarzenia prawne i zdarzenia gospodarcze w działalności podmiotów, których skutkiem jest przysporzenie majątku innej osoby, mające konkretny wymiar finansowy.

Przepis art. 10 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych zawiera katalog źródeł przychodów podlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

Zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Źródłem przychodów są inne źródła.

Stosownie do art. 20 ust. 1 ww. ustawy:

Za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, świadczenia otrzymane z tytułu umowy o pomocy przy zbiorach, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i art. 17.

Jak dowodzi użycie sformułowania „w szczególności” definicja przychodów z innych źródeł ma charakter otwarty i nie ma przeszkód, aby do tej kategorii zaliczyć również przychody inne niż wymienione wprost w przepisie art. 20 ust. 1 ustawy. W związku z tym, każde świadczenie mające realną korzyść finansową, o ile nie stanowi konkretnej kategorii przychodu zaliczanego do jednego ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1-8b ww. ustawy, jest dla świadczeniobiorcy przychodem z innych źródeł.

W myśl art. 42a ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłaty należności lub świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1, z wyjątkiem dochodów (przychodów) wymienionych w art. 21, art. 52, art. 52a i art. 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku, od których nie są obowiązane pobierać zaliczki na podatek lub zryczałtowanego podatku dochodowego, są obowiązane sporządzić informację według ustalonego wzoru o wysokości przychodów i przesłać ją podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika wykonuje swoje zadania, a w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania.

Państwa wątpliwości dotyczą obowiązków informacyjnych w związku z udzieleniem dotacji z budżetu gminy dla osób fizycznych na realizację inwestycji związanych z ochroną środowiska.

W myśl art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Wolne od podatku dochodowego są dotacje, w rozumieniu przepisów o finansach publicznych, otrzymane z budżetu państwa lub budżetów jednostek samorządu terytorialnego, z zastrzeżeniem ust. 36.

Mając na uwadze ww. przepis stwierdzić należy, że skorzystanie z przedmiotowego zwolnienia podatkowego uzależnione jest od źródła finansowania oraz od tego czy przyznawane świadczenie jest w istocie dotacją w rozumieniu przepisów o finansach publicznych. Aby wypłacone świadczenie korzystało ze zwolnienia przedmiotowego oba warunki wskazane w art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych muszą zostać spełnione łącznie.

Zgodnie natomiast z art. 21 ust. 36 ww. ustawy:

Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 129, nie ma zastosowania do tej części dotacji otrzymanej na prowadzenie pozarolniczej działalności gospodarczej, która została przeznaczona, na podstawie odrębnych przepisów, na wynagrodzenie osoby fizycznej prowadzącej tę działalność.

Ponadto, stosownie do art. 126 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1270 ze zm.):

Dotacje są to podlegające szczególnym zasadom rozliczania środki z budżetu państwa, budżetu jednostek samorządu terytorialnego oraz z państwowych funduszy celowych przeznaczone na podstawie niniejszej ustawy, odrębnych ustaw lub umów międzynarodowych, na finansowanie lub dofinansowanie realizacji zadań publicznych.

Na podstawie art. 127 ust. 1 ww. ustawy:

Dotacje celowe są to środki przeznaczone na

1)finansowanie lub dofinansowanie:

a)zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami,

b)ustawowo określonych zadań, w tym zadań z zakresu mecenatu państwa nad kulturą, realizowanych przez jednostki inne niż jednostki samorządu terytorialnego,

c)bieżących zadań własnych jednostek samorządu terytorialnego,

d)zadań agencji wykonawczych, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 3 lit. b,

e)zadań zleconych do realizacji organizacjom pozarządowym,

f)kosztów realizacji inwestycji;

2)dopłaty do oprocentowania kredytów bankowych w zakresie określonym w odrębnych ustawach.

Zgodnie z ust. 2 ww. przepisu:

Dotacjami celowymi są także środki przeznaczone na:

1)realizację programów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 3 i ust. 3 pkt 6, wydatkowane przez podmioty realizujące te programy, inne niż państwowe jednostki budżetowe;

2)realizację projektów pomocy technicznej finansowanych z udziałem środków europejskich i środków, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 5 lit. a i b;

3)finansowanie lub dofinansowanie zadań realizowanych przez jednostki samorządu terytorialnego oraz inne podmioty, ze środków przekazywanych przez jednostki, o których mowa w art. 9 pkt 5, 7 i 14;

4)realizację programów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 5;

5)współfinansowanie realizacji programów finansowanych z udziałem środków europejskich;

6)wyprzedzające finansowanie Wspólnej Polityki Rolnej, o którym mowa w odrębnych przepisach, w części podlegającej refundacji ze środków Unii Europejskiej.

Stosownie do art. 221 ust. 1 ustawy o finansach publicznych:

Podmioty niezaliczane do sektora finansów publicznych i niedziałające w celu osiągnięcia zysku mogą otrzymywać z budżetu jednostki samorządu terytorialnego dotacje celowe na cele publiczne, związane z realizacją zadań tej jednostki, a także na dofinansowanie inwestycji związanych z realizacją tych zadań.

Na mocy art. 221 ust. 4 ww. ustawy:

Tryb postępowania o udzielenie dotacji na inne zadania niż określone w ustawie, o której mowa w ust. 2, sposób jej rozliczania oraz sposób kontroli wykonywania zleconego zadania określa, w drodze uchwały, organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego, mając na uwadze zapewnienie jawności postępowania o udzielenie dotacji i jej rozliczenia.

Na podstawie art. 403 ust. 2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2556 ze zm.):

Do zadań własnych gmin należy finansowanie ochrony środowiska w zakresie określonym w art. 400a ust. 1 pkt 2, 5, 8, 9, 15, 16, 21-25, 29, 31, 32 i 38-42 w wysokości nie mniejszej niż kwota wpływów z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4, 5 i 6, stanowiących dochody budżetów gmin, pomniejszona o nadwyżkę z tytułu tych dochodów przekazywaną do wojewódzkich funduszy.

Zgodnie z art. 403 ust. 3 ww. ustawy:

Finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej, o którym mowa w ust. 1 i 2, odbywa się w trybie określonym w przepisach odrębnych, z zastrzeżeniem ust. 4-6.

Stosownie do art. 403 ust. 4 omawianej ustawy:

Finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej, o którym mowa w ust. 1 i 2, może polegać na udzielaniu dotacji celowej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych z budżetu gminy lub budżetu powiatu na finansowanie lub dofinansowanie kosztów inwestycji:

1)podmiotów niezaliczonych do sektora finansów publicznych, w szczególności:

a)osób fizycznych,

b)wspólnot mieszkaniowych,

c)osób prawnych,

d)przedsiębiorców;

2)jednostek sektora finansów publicznych będących gminnymi lub powiatowymi osobami prawnymi.

Jak stanowi art. 403 ust. 5 ustawy Prawo ochrony środowiska:

Zasady udzielania dotacji celowej, o której mowa w ust. 4, obejmujące w szczególności kryteria wyboru inwestycji do finansowania lub dofinansowania oraz tryb postępowania w sprawie udzielania dotacji i sposób jej rozliczania określa odpowiednio rada gminy albo rada powiatu w drodze uchwały.

Na mocy art. 403 ust. 6 ww. ustawy:

Udzielenie dotacji celowej, o której mowa w ust. 4, następuje na podstawie umowy zawartej przez gminę lub powiat z podmiotami określonymi w ust. 4. W przypadku gdy dotacja stanowi pomoc publiczną lub pomoc de minimis jej udzielenie następuje z uwzględnieniem warunków dopuszczalności tej pomocy określonych w przepisach prawa Unii Europejskiej.

Jak wynika z opisu zdarzenia przyszłego Gmina (a) będzie udzielać dotacji z budżetu gminy na realizację zadań z zakresu ochrony środowiska:

1.Dotacja celowa na realizację zadania polegającego na ograniczeniu zużycia opału w kotle zasilanym węglem lub koksem poprzez instalację kolektora słonecznego. Umowa o udzielenie dotacji będzie zawierana pomiędzy Gminą a osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej. Podstawą zawarcia umowy jest Uchwała Rady Miejskiej w (A);

2. Dotacja częściowo z udziałem środków z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na realizację zadania z zakresu ochrony środowiska polegającego na transporcie i unieszkodliwieniu wyrobów zawierających azbest z nieruchomości. Dotacja pozyskana na podstawie umowy na dotację podpisanej z WFOŚGW, będzie wprowadzana do budżetu gminy jako dotacja celowa. Umowa o udzielenie dotacji będzie zawierana pomiędzy Gminą a osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej. Podstawą zawarcia umowy jest Uchwała Rady Miejskiej w (A);

3. Dotacja celowa na realizację zadania z zakresu ochrony środowiska polegającego na budowie przydomowej oczyszczalni ścieków. Umowa o udzielenie dotacji będzie zawierana pomiędzy Gminą a osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej. Podstawą zawarcia umowy jest Uchwała Rady Miejskiej w (A)

4. Dotacja z udziałem środków z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w (B) na podstawie umowy o dofinansowanie zadania pod nazwą „Poprawa jakości powietrza oraz zmniejszenie ilości pyłów oraz gazów cieplarnianych”. Dotacja otrzymana przez Gminę wprowadzana będzie do budżetu gminy jako dotacja celowa. Umowa o udzielenie dotacji będzie zawierana pomiędzy Gminą a osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej, posiadającą tytuł prawny do lokalu. Podstawą zawarcia umowy jest Uchwała Rady Miejskiej w (A).

Dotacje, o których mowa we wniosku są dotacjami, w rozumieniu przepisów o finansach publicznych.

Mając na uwadze przedstawiony opis zdarzenia przyszłego oraz powołane przepisy prawa stwierdzić należy, że udzielone przez Gminę - jednostkę samorządu terytorialnego - dotacje na realizację inwestycji związanej z ochroną środowiska - zadania polegającego na: ograniczeniu zużycia opału w kotle zasilanym węglem lub koksem poprzez instalację kolektora słonecznego, usunięciu i unieszkodliwieniu wyrobów zawierających azbest z nieruchomości, budowie przydomowej oczyszczalni ścieków oraz w ramach zadania pod nazwą „Poprawa jakości powietrza oraz zmniejszenie ilości pyłów oraz gazów cieplarnianych” stanowić będzie dla mieszkańców Gminy przychód z innych źródeł, określony w art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Jednakże, skoro udzielone dofinansowanie będzie dotacją w rozumieniu przepisów o finansach publicznych to przychód ten korzystać będzie ze zwolnienia przedmiotowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W konsekwencji, na Państwu nie będzie ciążył obowiązek sporządzenia dla mieszkańców Gminy, którzy skorzystają z przedmiotowej dotacji informacji PIT-11, o której mowa w art. 42a ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili oraz stanu prawnego, ktory obowiązywał w dniu wydania interpretacji.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2023 r. poz. 1634; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00