Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 02-05-2024
Porada aktualna na dzień 02-05-2024
Data publikacji: 2023-06-28

Czy główny księgowy jednostki ponosi odpowiedzialność za funkcjonowanie KZP i jej księgowości w zakładzie pracy

PROBLEM

W zakładzie pracy działa kasa zapomogowo-pożyczkowa. Pracodawca wyznaczył osobę do prowadzenia księgowości kasy, jest nim pracownik księgowości. W zakresie obowiązków pracownik ten ma wpisane "prowadzenie KZP". KZP ma wybrany i działający zarząd oraz komisję rewizyjną.   Główny księgowy jednostki ma w zakresie swoich obowiązków m.in: "Prowadzenie rachunkowości jednostki", a w ramach tego punktu podpunkt o treści "Nadzór merytoryczny i organizacyjny nad komórką księgowości". Czy główny księgowy jednostki odpowiada za prowadzenie księgowości kasy zapomogowo-pożyczkowej w związku z tym, że sprawuje nadzór nad pracownikiem księgowości? Czy pracę pracownika księgowości należy rozumieć jako formę oddelegowania na rzecz KZP, gdzie zgodnie z ustawą o kasach zapomogowo-pożyczkowych organami odpowiedzialnymi za prowadzenie kasy i księgowości jest zarząd KZP, organem kontrolującym komisja rewizyjna i to te organy odpowiadają za księgowość KZP? Czy główny księgowy jednostki ponosi jakąś odpowiedzialność za funkcjonowanie KZP działającej w zakładzie pracy i księgowości tej KZP?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00