Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 5 maja 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-2.4011.199.2023.3.JM

Do otrzymanego przez Panią wynagrodzenia finansowanego z budżetu organizacji międzynarodowej udzielającej bezzwrotnej pomocy, będzie miało zastosowanie zwolnienie określone w art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Wynagrodzenia tego nie musi Pani wykazywać w deklaracji za 2022 r.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowna Pani,

stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

20 lutego 2023 r. wpłynął Pani wniosek z 20 lutego 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zastosowania zwolnienia przedmiotowego. Uzupełniła go Pani – na wezwania – pismem z 6 kwietnia 2023 r. (data wpływu 6 kwietnia 2023 r.) oraz z 17 kwietnia 2023 r. (data wpływu 17 kwietnia 2023 r.).

Opis stanu faktycznego

Przyjechała Pani do Polski w maju 2022 i obecnie mieszka Pani w (…). Jest Pani zatrudniona przez Fundusz (…), agencję Organizacji Narodów Zjednoczonych (ONZ), która jest w całości finansowana z dobrowolnych składek. Zajmuje Pani stanowisko konsultantki ds. (…) w Biurze (...) w Polsce i jest Pani zaangażowana w pomoc w odpowiedzi na kryzys ukraiński, w szczególności koordynację tworzenia treści i zarządzania zasobami cyfrowymi, dbanie o to, aby informacje, komunikaty, materiały i inne treści były zawsze aktualne, opublikowane w odpowiednim czasie, adekwatne do kontekstu i spójne dla wszystkich realizowanych programów. Zgodnie z Pani obecną umową płatność za Pani pracę jest przekazywana w transzach po otrzymaniu comiesięcznej faktury.

Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych: wolne od podatku są dochody otrzymane przez podatnika, jeżeli:

a)pochodzą od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych ze środków bezzwrotnej pomocy, w tym ze środków programów ramowych badań, rozwoju technicznego i prezentacji Unii Europejskiej i z programów NATO, przyznanych na podstawie jednostronnej deklaracji lub umów zawartych z tymi państwami, organizacjami lub instytucjami przez Radę Ministrów, właściwego ministra, agencje rządowe lub agencje wykonawcze, w tym również w przypadkach gdy przekazanie tych środków jest dokonywane za pośrednictwem podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy oraz

b)podatnik bezpośrednio realizuje cel programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy; zwolnienie nie ma zastosowania do dochodów osób fizycznych, którym podatnik bezpośrednio realizujący cel programu zleca – bez względu na rodzaj umowy – wykonanie określonych czynności w związku z realizowanym przez niego programem.

Zgodnie z art. II ust. 7 Konwencji o przywilejach i immunitetach przyjętej przez Zgromadzenie Ogólne Organizacji Narodów Zjednoczonych w dniu 13 lutego 1946 r. Organizacja Narodów Zjednoczonych, w tym (...) jako organ pomocniczy, jest zwolniona z wszelkich podatków bezpośrednich, z wyjątkiem opłat za usługi użyteczności publicznej i jest zwolniona z ograniczeń celnych, ceł i opłat o podobnym charakterze w odniesieniu do artykułów przywożonych lub wywożonych do jej użytku służbowego. Pensje, stypendia i dodatki wypłacane przez Organizację Narodów Zjednoczonych są zwykle zwolnione z podatku dochodowego.

Uzupełnienie stanu faktycznego

Od maja 2022 r. mieszka Pani w Polsce. Do Polski przyjechała Pani uciekając przed wojną, granicę przekroczyła Pani po 24 lutym 2022 r. Do Polski przyjechała Pani tylko na okres wojny. Po zakończeniu wojny zamierza Pani wrócić na Ukrainę. Do Polski przyjechała Pani z mężem (nie jest obywatelem Ukrainy). W Polsce ma Pani jedynie konto bankowe, które musiała Pani otworzyć podczas uzyskiwania statusu PESEL UKR. Przebywa Pani na terytorium Polski dłużej niż 183 dni w roku podatkowym. Przybyła Pani do Polski 16 maja 2022 r.

Umowę na świadczenie usług konsultacyjnych zawarła Pani bezpośrednio z agencją ONZ ((...) -em). Od lipca ma Pani umowę międzynarodową z Funduszem (...) na świadczenie usług doradczych. Umowa została zawarta z Panią, jako z osobą fizyczną.

ONZ jest organizacją międzynarodową udzielającą bezzwrotnej pomocy na realizację Programu, w którym Pani uczestniczy.

Zgodnie z Podstawowym Porozumieniem o Współpracy między Rządem a (...) z (…) 1961 r. oraz wymianą listów między (…) a (...) z 17 marca 2022 r., (...) otworzył główne biuro, z siedzibą przy ul. (...) w celu wsparcia działań Rządu Rzeczypospolitej Polskiej („Rząd”) w odpowiedzi na sytuację dzieci w Polsce wynikającą z konfliktu zbrojnego w Ukrainie. (...) współpracuje z władzami krajowymi i miejskimi, a także partnerami społeczeństwa obywatelskiego, aby zapewnić dzieciom zdrowie, bezpieczeństwo i dostęp do edukacji.

Ma Pani umowę jako wykonawca indywidualny (Individual Contractor Contract) ds. zaangażowania (…). Zadania, jakie Pani wykonuje:

Zapewnienie regularnej aktualizacji treści istotnych dla społeczności uchodźczej, partnerów oraz interesariuszy na platformie cyfrowej Spilno.

Codzienne zarządzanie zawartością platformy cyfrowej.

Koordynowanie pracy copywriterów, grafików i agencji kreatywnych, aby zapewnić spójność i przejrzystość komunikatów i informacji na różnych platformach.

Identyfikacja kluczowych informacji i dystrybucja w komunikatorach, platformach społecznościowych w celu dotarcia do społeczności Ukraińskich w Polsce.

Tworzenie i dostosowanie materiałów do różnych formatów w zależności od odbiorców docelowych.

Wsparcie w budowaniu i zarządzaniu społecznościami online i offline, zapewniając dostarczanie kluczowych wiadomości do dotkniętych populacji.

Przygotowanie pakietów informacyjnych na potrzeby platform cyfrowych, współtworzenie kampanii wykorzystywanych w kanałach drukowanych i/lub audiowizualnych.

Koordynacja promocji i rozpowszechniania treści na platformach cyfrowych za pośrednictwem kanałów mediów społecznościowych, oraz poprzez SMS i komunikatory.

Tworzenie aktualnych raportów sytuacyjnych oraz innych niezbędnych inicjatyw dotyczących zasięgu, zaangażowania i informacji zwrotnych za pośrednictwem kanałów cyfrowych.

Budowanie potencjału usługodawców w zakresie skutecznego i precyzyjnego odpowiadania na potrzeby uchodźców w komunikacji cyfrowej.

Jest Pani zakontraktowana bezpośrednio przez agendę ONZ. Pani wynagrodzenie jest wypłacane z budżetu agencji ONZ – (...) . Wystawiana przez Panią faktura skierowana jest do (...) .

Wojna w Ukrainie spowodowała wysiedlenie się rodzin na skalę i szybkość niespotykaną od II Wojny Światowej. Prawie 7 milionów uchodźców przekroczyło granicę z Ukrainy do Polski. Spośród prawie 4 milionów uchodźców, którzy przebywają na terenie całej Europy, ponad 1,4 miliona mieszka w Polsce, podczas gdy prawdziwa liczba uchodźców może być jeszcze wyższa i wynosić nawet ponad 2 miliony.

Biuro (...) ds. (...) powstało w marcu 2022 roku w rekordowym czasie, aby wspierać rodziny uciekające z terenów objętych wojną. Współpracujecie z władzami krajowymi i gminnymi, a także z lokalnymi organizacjami, aby zapewnić (...) na przejściach granicznych po zapewnienie dzieciom możliwości chodzenia do szkoły i korzystania z opieki zdrowotnej – pomagacie wszystkim rodzinom przyjmującym schronienie. Opowiadacie się za prawami każdego dziecka w Polsce – szczególnie tym, które potrzebują waszego wsparcia najbardziej.

(...) jest finansowany z bezzwrotnej pomocy. (...) jest w całości finansowany z dobrowolnych składek.

Bezpośrednio realizuje Pani cel Programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy, w ścisłej współpracy ze wszystkimi sektorami/programami zaangażowanymi w pomoc, wspiera Pani Biuro (...) ds. (...) w koordynowaniu tworzenia treści i zarządzania zasobami cyfrowymi, dbając o to, by informacje, wiadomości, materiały i inne treści były aktualne, publikowane na czas, adekwatne do kontekstu i spójne we wszystkich programach.

Pani rolą w (...) jest praca w Programie (...). Program pomaga rodzinom uzyskać dostęp do informacji i podejmować decyzje, które mają wpływ na ich życie. (...) stosuje podejście skoncentrowane na człowieku tak, aby pokonać te bariery, które przeszkadzają uchodźcom w przyjęciu pozytywnych praktyk i uzyskaniem dostępu do usług oraz powstrzymują społeczności przyjmujące przed integracją uchodźców. Biuro (...) ds. (...) dociera, angażuje i zbiera informacje zwrotne od rodzin, które uciekły przed wojną, aby zapewnić świadomość, zapotrzebowanie i dostęp do podstawowych usług, w tym: edukacji, zdrowia, ochrony przed przemocą i wsparcia zdrowia psychicznego.

Jako konsultant ds. zaangażowania cyfrowego współpracuje Pani ze wszystkimi działami programowymi (...) ds. (...) i zapewnia Pani wsparcie w projektowaniu i wdrażaniu różnych strategii zaangażowania społeczności online, a także budowaniu kampanii informacyjnych online i offline.

Prowadzi Pani zarządzanie treścią, w tym projektowanie i opracowywanie materiałów oraz odpowiednich pakietów informacyjnych.

Nadzoruje Pani rozwój i wdrażanie dopasowanych kampanii cyfrowych, (...).

Utrzymuje Pani regularną komunikację oraz wspieram działy oraz osoby kontaktowe w organizacjach społeczeństwa obywatelskiego i instytucjach rządowych na szczeblu centralnym i gminnym.

Głównym celem Programu (...) jest (...) z Ukrainy do korzystania z podstawowych dostępnych dla nich usług oraz do integracji z nowymi społecznościami i zdrowego życia. Przyczynia się Pani do tego celu, koordynując tworzenie treści i zarządzanie zasobami cyfrowymi, dbając o to, aby informacje, komunikaty, kampanie, interwencje oraz inne materiały były aktualne, produkowane i publikowane na czas oraz były adekwatne do kontekstu i spójne we wszystkich programach.

Umowa zawarta jest z Panią jako z osobą fizyczną. Nie prowadzi Pani jednoosobowej działalności gospodarczej. Pracuje Pani w głównym biurze (...) , z siedzibą przy ul. (...). Za świadczone usługi otrzymuje Pani miesięczną opłatę w dolarach. Pani wynagrodzenie jest wypłacane bezpośrednio przez agencję ONZ. Pani wynagrodzenie jest wypłacane z budżetu agencji ONZ (...) -u. Pani faktura skierowana jest do (...) -u.

Pytanie

Czy w wyżej wymienionych okolicznościach jako pracownik (...) jest Pani zwolniona z podatku i czy musi Pani złożyć deklarację za rok 2022?

Pani stanowisko w sprawie

Na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 wolne od podatku są dochody otrzymane przez podatnika, jeżeli:

a)pochodzą od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych ze środków bezzwrotnej pomocy, w tym ze środków programów ramowych badań, rozwoju technicznego i prezentacji Unii Europejskiej i z programów NATO, przyznanych na podstawie jednostronnej deklaracji lub umów zawartych z tymi państwami, organizacjami lub instytucjami przez Radę Ministrów, właściwego ministra, agencje rządowe lub agencje wykonawcze, w tym również w przypadkach gdy przekazanie tych środków jest dokonywane za pośrednictwem podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy oraz

b)podatnik bezpośrednio realizuje cel programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy; zwolnienie nie ma zastosowania do dochodów osób fizycznych, którym podatnik bezpośrednio realizujący cel programu zleca – bez względu na rodzaj umowy – wykonanie określonych czynności w związku z realizowanym przez niego programem.

oraz faktu, że (...) prowadzi działalność non-profit, zakłada Pani, że jako pracownik wskazanej organizacji jest Pani zwolniona z podatku.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z przepisem art. 3 ust. 1 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2647 ze zm.):

Osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów (nieograniczony obowiązek podatkowy).

Natomiast art. 3 ust. 2a cytowanej ustawy stanowi, że:

Osoby fizyczne, jeżeli nie mają na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej miejsca zamieszkania, podlegają obowiązkowi podatkowemu tylko od dochodów (przychodów) osiąganych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (ograniczony obowiązek podatkowy).

W świetle art. 3 ust. 1a cytowanej ustawy:

Za osobę mającą miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej uważa się osobę fizyczną, która:

1)posiada na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej centrum interesów osobistych lub gospodarczych (ośrodek interesów życiowych) lub

2)przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dłużej niż 183 dni w roku podatkowym.

W myśl art. 3 ust. 2b pkt 1 ww. ustawy:

Za dochody (przychody) osiągane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez podatników, o których mowa w ust. 2a, uważa się w szczególności dochody (przychody) z pracy wykonywanej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz spółdzielczego stosunku pracy, bez względu na miejsce wypłaty wynagrodzenia.

Według art. 4a ustawy:

Przepisy art. 3 ust. 1, 1a, 2a i 2b stosuje się z uwzględnieniem umów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania, których stroną jest Rzeczpospolita Polska.

Podstawową zasadą obowiązującą w przepisach ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jest zasada powszechności opodatkowania, która wyrażona została w art. 9 ust. 1 tej ustawy. Zgodnie z jego treścią:

Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Stosownie do art. 21 ust. 1 pkt 46 ww. ustawy:

Wolne od podatku dochodowego są dochody otrzymane przez podatnika, jeżeli:

a)pochodzą od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych ze środków bezzwrotnej pomocy, w tym ze środków programów ramowych badań, rozwoju technicznego i prezentacji Unii Europejskiej i z programów NATO, przyznanych na podstawie jednostronnej deklaracji lub umów zawartych z tymi państwami, organizacjami lub instytucjami przez Radę Ministrów, właściwego ministra, agencje rządowe lub agencje wykonawcze, w tym również w przypadkach gdy przekazanie tych środków jest dokonywane za pośrednictwem podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy oraz

b)podatnik bezpośrednio realizuje cel programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy; zwolnienie nie ma zastosowania do dochodów osób fizycznych, którym podatnik bezpośrednio realizujący cel programu zleca - bez względu na rodzaj umowy - wykonanie określonych czynności w związku z realizowanym przez niego programem.

W świetle powyższego dochody podatnika korzystają z przedmiotowego zwolnienia w sytuacji, gdy spełnione są łącznie dwie przesłanki, tj.:

-dochody te pochodzą ze środków bezzwrotnej pomocy od podmiotów wskazanych w ww. przepisie (przekazanie tych środków może być dokonywane za pośrednictwem podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy),

-podatnik bezpośrednio realizuje cel programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy.

Przesłanka wskazana w lit. a dotyczy źródła pochodzenia dochodów i jest spełniona wówczas, gdy środki pochodzą od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych ze środków bezzwrotnej pomocy, w tym ze środków programów ramowych badań, rozwoju technicznego i prezentacji Unii Europejskiej i z programów NATO, przyznanych na podstawie jednostronnej deklaracji lub umów zawartych z tymi państwami, organizacjami lub instytucjami przez Radę Ministrów, właściwego ministra, agencje rządowe lub agencje wykonawcze, także wówczas gdy przekazanie tych środków jest dokonywane za pośrednictwem podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy.

Przy analizowaniu warunku określonego pod lit. a) cyt. przepisu art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych ważne jest, aby w danej sytuacji faktycznie zostało zachowane kryterium pochodzenia środków pieniężnych, co oznacza, że ze zwolnienia z podatku dochodowego korzystają dochody podatnika, które bezpośrednio zostały sfinansowane ze środków bezzwrotnej pomocy.

Ponadto konieczne jest spełnienie również drugiej przesłanki niezbędnej do zastosowania zwolnienia, określonej w treści przepisu art. 21 ust. 1 pkt 46 lit. b) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Przepis ten wymaga, by podatnik realizował cel programu bezpośrednio, przy czym należy zwrócić uwagę na drugą część tego przepisu stanowiącego, że „zwolnienie nie ma zastosowania do dochodów osób fizycznych, którym podatnik bezpośrednio realizujący cel programu zleca – bez względu na rodzaj umowy – wykonanie określonych czynności w związku z realizowanym przez niego programem”.

Oznacza to, że nie każda osoba realizująca (faktycznie) cel programu będzie korzystała z tego zwolnienia. O tym, kto bezpośrednio realizuje cel programu decyduje nie tylko sama okoliczność wykonywania przez określony podmiot zadań przewidzianych w programie, ale również to, że możliwość wykonywania tych zadań, właśnie przez taki podmiot, została w tym programie przewidziana, a ponadto, że podmiot, który wykonuje przewidziane programem zadania, czyni to jakoby pierwotnie, ponieważ podstawa do jego umocowania i wypłacania mu środków finansowych wynika bezpośrednio z treści programu, a nie jedynie z woli stron umowy w oderwaniu od jego treści.

Podatnikiem bezpośrednio realizującym cel programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy jest osoba, która wykonując czynności z tym programem związane otrzymała na ten cel środki od podmiotu wymienionego w art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Wskazane przesłanki muszą być spełnione łącznie. Niespełnienie jednej z nich skutkuje niemożnością skorzystania ze zwolnienia przewidzianego w art. 21 ust. 1 pkt 46 ww. ustawy.

Mając na uwadze przedstawiony we wniosku i jego uzupełnieniu stan faktyczny stwierdzam, że w analizowanej sprawie warunek określony w lit. a cytowanego wyżej przepisu, dotyczący źródła pochodzenia otrzymanych środków, zostanie spełniony.

Jest Pani zatrudniona przez Fundusz (...), agencję Organizacji Narodów Zjednoczonych (ONZ). Otrzymuje Pani wynagrodzenie z budżetu organizacji międzynarodowej udzielającej bezzwrotnej pomocy ONZ (...) .

W świetle powyższego należy stwierdzić, że spełnione zostało kryterium dotyczące pochodzenia środków finansowych, zawarte w przepisie art. 21 ust. 1 pkt 46 lit. a) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W przedmiotowej sprawie została również spełniona przesłanka wynikająca z lit. b art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, bowiem jak Pani wskazała – bezpośrednio realizuje Pani cel programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy dot. reagowania na potrzeby uchodźców w Polsce. Program pomaga rodzinom uzyskać dostęp do informacji i podejmować decyzje, które mają wpływ na ich życie. (...) stosuje podejście skoncentrowane na człowieku tak, aby pokonać te bariery, które przeszkadzają uchodźcom w przyjęciu pozytywnych praktyk i uzyskaniem dostępu do usług oraz powstrzymują społeczności przyjmujące przed integracją uchodźców. Biuro (...) ds. (...) dociera, angażuje i zbiera informacje zwrotne od rodzin, które uciekły przed wojną, aby zapewnić świadomość, zapotrzebowanie i dostęp do podstawowych usług, w tym: edukacji, zdrowia, ochrony przed przemocą i wsparcia zdrowia psychicznego.

Jako konsultant ds. zaangażowania cyfrowego współpracuje Pani ze wszystkimi działami programowymi (...) ds. (...) i zapewnia Pani wsparcie w projektowaniu i wdrażaniu różnych strategii zaangażowania społeczności online, a także budowaniu kampanii informacyjnych online i offline.

Zatem, do otrzymanego przez Panią wynagrodzenia finansowanego z budżetu organizacji międzynarodowej udzielającej bezzwrotnej pomocy, będzie miało zastosowanie zwolnienie określone w art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Wynagrodzenia tego nie musi Pani wykazywać w deklaracji za 2022 r.

Pani stanowisko jest prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Wyjaśniam ponadto, że nie mogę zająć stanowiska w odniesieniu do pytania, czy w ogóle nie musi Pani składać zeznania podatkowego za 2022 r., bowiem nie analizuję dokumentów i nie zgaduję czy uzyskane przez Panią dochody z (...) są jedynym Pani źródłem dochodu. Mogę jedynie się wypowiedzieć, że dochody uzyskane z (...) są zwolnione z podatku dochodowego od osób fizycznych i nie podlegają wykazaniu w zeznaniu podatkowym za 2022 r.

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pani przedstawiła i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb Ordynacji podatkowej. Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pani sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosuje się Pani do interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

-Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (…).

Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 329 ze zm.; dalej jako: „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00