Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 24 lutego 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.773.2022.1.MK

Opodatkowanie zbycia towarów nowych przy zastosowaniu procedury VAT marży.

Interpretacja indywidualna

 – stanowisko nieprawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania zbycia towarów nowych przy zastosowaniu procedury VAT marży - jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

30 grudnia 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 28 grudnia 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku od towarów i usług w opodatkowania zbycia towarów nowych przy zastosowaniu procedury VAT marży.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Wnioskodawca jest polskim rezydentem podatkowym, prowadzi działalność gospodarczą pod nazwą .... Przeważająca działalność gospodarcza sklasyfikowana jest w Polskiej Klasyfikacji Działalności (dalej jako: PKD) pod kodem:

47.91 Z Sprzedaż detaliczna prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej lub Internet

Pozostała wykonywana działalność gospodarcza jest sklasyfikowana pod kodami:

47.91 Z Sprzedaż detaliczna prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej lub Internet

73.20.Z Badanie rynku i opinii publicznej

68.20.Z Wynajem i zarządzanie nieruchomościami własnymi lub dzierżawionymi

63.12.Z Działalność portali internetowych

47.72.Z Sprzedaż detaliczna obuwia i wyrobów skórzanych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach

46.90.Z Sprzedaż hurtowa niewyspecjalizowana

46.42.Z Sprzedaż hurtowa odzieży i obuwia

Wnioskodawca jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej jako VAT). Działalność gospodarcza Wnioskodawcy polega na zakupie ekskluzywnych, krótkich serii markowego obuwia sportowego oraz późniejszej sprzedaży tych towarów. Towary którymi handluje Wnioskodawca nie stanowią: dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich, antyków w rozumieniu art. 120 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U.2022.931 z dnia 2022.04.29; dalej także jako ustawa VAT). Zakup obuwia następuje poprzez Internet od osób prywatnych nieprowadzących działalności gospodarczych które nie są podatnikami, o których mowa w art. 15 ustawy VAT, lub niebędących podatnikami podatku od wartości dodanej. Osoby prywatne, nabywają obuwie bezpośrednio od firm dystrybucyjnych jako konsumenci. Wnioskodawca przy zakupie towarów zawiera ze sprzedającym umowę kupna, której wzór stanowi załącznik do wniosku.

Zgodnie z treścią umowy sprzedający oświadcza, że towary są niezniszczone i pozbawione wad fizycznych. Ponadto sprzedawca w umowie oświadcza, że towar uznawany jest za towar używany. Obuwie zakupione przez Wnioskodawcę od osób prywatnych wygląda na fabrycznie nowe, tj. tak jakby nie były dotąd wykorzystywane przez ich właścicieli do celów przewidzianych przez producenta i/lub nie mają śladów użytkowania, w szczególności, towary takie są zapakowane w oryginalne pudełka, nadal posiadają metki i oznaczenia producenta. Wnioskodawca nie jest w stanie stwierdzić czy towary były faktycznie używane przez poprzedniego właściciela. Niemniej towary mogą przebywać kilka dni, miesięcy lub nawet lat u prywatnych sprzedawców w związku z czym mogły być użytkowane zgodnie z ich przeznaczaniem.

Pytanie

Czy w opisanym stanie faktycznym, w odniesieniu do transakcji sprzedaży towarów zakupionych od osób prywatnych, tj. niebędących podatnikami podatku VAT, prawidłowe jest stosowanie przez Wnioskodawcę procedury szczególnej w zakresie dostawy towarów używanych, opisanej w art. 120 ust. 4 ustawy VAT?

Państwa stanowisko w sprawie

Zdaniem Wnioskodawcy w opisanym stanie faktycznym, w odniesieniu do transakcji zbycia towarów zakupionych uprzednio od osób prywatnych które oświadczają na umowie Wnioskodawcy informacje potwierdzające spełnienie wymogów z art. 120 ust. 1 pkt 4 oraz art. 120 ust. 10 ustawy VAT, prawidłowe jest stosowanie przez Wnioskodawcę procedury szczególnej w zakresie dostawy towarów używanych, opisanej w art. 120 ust. 4 ustawy VAT. Zgodnie z art. 120 ust. 4 ustawy VAT w przypadku podatnika dokonującego dostawy towarów używanych, dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich lub antyków nabytych uprzednio przez tego podatnika w ramach prowadzonej działalności, w celu odprzedaży, podstawą opodatkowania podatkiem jest marża, stanowiąca różnicę między kwotą sprzedaży a kwotą nabycia, pomniejszona o kwotę podatku. Celem zastosowania takiego podejścia jest uniknięcie zapłaty pełnego VAT z tytułu sprzedaży tego samego towaru dwa lub więcej razy. Sytuacja taka mogłaby mieć miejsce wówczas, gdy Wnioskodawca - jako kontrahent osób fizycznych lub innych podmiotów niekorzystających z prawa do odliczenia VAT - nabywa od nich towary używane celem ich odsprzedaży lub sprzedaje takie towary w ich imieniu. Opodatkowanie w systemie marży jest ograniczone do ściśle określonej kategorii towarów, m.in. tych spełniających definicję "towarów używanych", przewidzianą w art. 120 ust. 1 pkt 4 ustawy VAT, przy czym w każdym przypadku istotny jest status zbywcy, od którego towary używane zostały nabyte, spełniający wymagania art. 120 ust. 10 ustawy VAT. Ustawodawca określił, że przez towary używane rozumie się "ruchome dobra materialne nadające się do dalszego użytku w ich aktualnym stanie lub po naprawie, inne niż dzieła sztuki, przedmioty kolekcjonerskie i antyki oraz inne niż metale szlachetne lub kamienie szlachetne". Przepisów tych nie stosuje się do nowych środków transportu będących przedmiotem WDT.

Wnioskodawca pozyskuje towary od osób prywatnych nieprowadzących działalności gospodarczej. W celu weryfikacji, czy towar spełnia definicję towaru używanego, Wnioskodawca uzyskuje od sprzedawców towarów oświadczenie które zawarte jest w treści umowy, że towar był użytkowany. Ponadto jak przedstawiono w stanie faktycznym wniosku o wydanie indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, towar może przebywać kilka dni, miesięcy lub nawet lat u prywatnych sprzedawców. W związku z powyższym Wnioskodawca uważa, że będzie uzyskiwał od użytkowników odpowiednie informacje potwierdzające spełnienie wymogów art. 120 ust. 1 pkt 4 ustawy VAT, na skutek powzięcia informacji o towarach pozyskanych od sprzedawców w formie oświadczenia zawartego w treści umowy.

Należy jednocześnie zaznaczyć, że ustawodawca nie przewidział dodatkowych wymogów, które te towary powinny spełniać, związanych np. z koniecznością wykorzystywania towarów przez zbywcę w określony sposób czy przez określony czas, wobec czego procedurą VAT marża, można objąć każdy towar spełniający definicję, bez względu na jego stan zewnętrzny czy opakowanie. W szczególności, procedura ta może być zatem stosowana do towarów z "drugiej ręki" - w tym takich, które nie mają śladów użytkowania - nabytych lub należących do użytkowników, którzy przekażą Wnioskodawcy, informacje potwierdzające spełnienie wymogów z art. 120 ust. 1 pkt 4 ustawy VAT. Należy przy tym mieć na uwadze, że szczególna procedura VAT marża, obejmie jedynie dostawę towarów używanych, które podatnik nabył od określonej kategorii podmiotów niekorzystających z prawa do odliczenia VAT. Zgodnie z art. 120 ust. 10 ustawy VAT, procedurę VAT marża można stosować wyłącznie do towarów używanych, które podatnik nabył od:

1.osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, niebędącej podatnikiem, o którym mowa w art. 15, lub niebędącej podatnikiem podatku od wartości dodanej;

2.podatników, o których mowa w art. 15, jeżeli dostawa tych towarów była zwolniona od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 2 lub art. 113;

3.podatników, jeżeli dostawa tych towarów była opodatkowana zgodnie z art. 120 ust. 4 i 5;

4.podatników podatku od wartości dodanej, jeżeli dostawa tych towarów była zwolniona od podatku na zasadach odpowiadających regulacjom zawartym w art. 43 ust. 1 pkt 2 lub art. 113;

5.podatników podatku od wartości dodanej, jeżeli dostawa tych towarów była opodatkowana podatkiem od wartości dodanej na zasadach odpowiadających regulacjom zawartym w art. 120 ust. 4 i 5, a nabywca posiada dokumenty jednoznaczniepotwierdzające nabycie towarów na tych zasadach.

Do stosowania szczególnej procedury opodatkowania marży, uprawnieni są wszyscy podatnicy, którzy dokonują dostawy towarów nabytych w okolicznościach wymienionych w art. 120 ust. 10 ustawy. Wspólną cechą wszystkich przypadków, o których mowa w tym przepisie jest to, że we wcześniejszej fazie obrotu, podmiot sprzedający towar używany pozbawiony był prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego przy jego nabyciu. Dotyczy to zarówno osób, które nie są podatnikami tego podatku i już z tego powodu pozbawione są możliwości obniżenia podatku należnego, jak i osób, które wprawdzie są podatnikami tego podatku ale z różnych powodów prawo do obniżenia podatku należnego im nie przysługiwało.

Biorąc pod uwagę przedstawione okoliczności oraz analizowane przepisy prawa należy dojść do wniosku, że skoro przedmiotem sprzedaży przez Wnioskodawcę są towary spełniające definicję towaru używanego w rozumieniu art. 120 ust. 1 pkt 4 ustawy, a Wnioskodawca nabywa towary od podmiotów wymienionych w art. 120 ust. 10 ustawy, to spełniona jest przesłanka umożliwiająca stosowanie przy sprzedaży tych urządzeń procedury opodatkowania marży przewidzianej w art. 120 ust. 4 ustawy, bez względu na stan zewnętrzny towaru.

Stanowisko to znajduje potwierdzenie m.in. w interpretacji indywidualnej Dyrektora KIS z 16 lipca 2019 r. sygn. 0115-KDIT1-2.4012.270.2019.1.PS oraz interpretacji Izby Skarbowej w Łodzi z 6 lipca 2016 r. sygn. 1061-IPTPP2.4512.196.2016.2.KW.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest nieprawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 931 ze zm.) zwanej dalej „ustawą”:

Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Stosownie do art. 7 ust. 1 ustawy:

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

W myśl art. 2 pkt 6 ustawy:

Towarami są rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Na podstawie art. 29a ust. 1 ustawy:

Podstawą opodatkowania, z zastrzeżeniem ust. 2, 3 i 5, art. 30a-30c, art. 32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5, jest wszystko, co stanowi zapłatę, którą dokonujący dostawy towarów lub usługodawca otrzymał lub ma otrzymać z tytułu sprzedaży od nabywcy, usługobiorcy lub osoby trzeciej, włącznie z otrzymanymi dotacjami, subwencjami i innymi dopłatami o podobnym charakterze mającymi bezpośredni wpływ na cenę towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika.

Jak stanowi art. 120 ust. 4 ustawy:

W przypadku podatnika dokonującego dostawy towarów używanych, dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich lub antyków nabytych uprzednio przez tego podatnika w ramach prowadzonej działalności, w celu odprzedaży, podstawą opodatkowania podatkiem jest marża stanowiąca różnicę między kwotą sprzedaży a kwotą nabycia, pomniejszona o kwotę podatku.

Zgodnie z art. 120 ust. 1 pkt 5 ustawy:

Przez kwotę sprzedaży rozumie się całkowitą kwotę, którą podatnik otrzymał lub ma otrzymać z tytułu dostawy towarów od nabywcy lub osoby trzeciej, wliczając w to otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty bezpośrednio związane z tą dostawą, podatki, cła, opłaty i inne należności o podobnym charakterze oraz koszty dodatkowe, takie jak prowizje, koszty opakowania, transportu i ubezpieczenia, którymi podatnik obciąża nabywcę, z wyłączeniem kwot, o których mowa w art. 29a ust. 7.

Stosownie do art. 120 ust. 1 pkt 4 ustawy:

Przez towary używane rozumie się ruchome dobra materialne nadające się do dalszego użytku w ich aktualnym stanie lub po naprawie, inne niż określone w pkt 1-3 oraz inne niż metale szlachetne lub kamienie szlachetne (CN 7102, 7103, 7106, 7108, 7110, 7112)

Opodatkowanie w systemie marży jest ograniczone do pewnej kategorii towarów używanych, oraz istotne jest przy tym, od kogo towary używane zostały nabyte.

Stosownie do art. 120 ust. 10 ustawy:

Przepisy ust. 4 i 5 dotyczą dostawy towarów używanych, dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich lub antyków, które podatnik nabył od:

1)osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, niebędącej podatnikiem, o którym mowa w art. 15, lub niebędącej podatnikiem podatku od wartości dodanej;

2)podatników, o których mowa w art. 15, jeżeli dostawa tych towarów była zwolniona od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 2 lub art. 113;

3)podatników, jeżeli dostawa tych towarów była opodatkowana zgodnie z ust. 4 i 5;

4)podatników podatku od wartości dodanej, jeżeli dostawa tych towarów była zwolniona od podatku na zasadach odpowiadających regulacjom zawartym w art. 43 ust. 1 pkt 2 lub art. 113;

5)podatników podatku od wartości dodanej, jeżeli dostawa tych towarów była opodatkowana podatkiem od wartości dodanej na zasadach odpowiadających regulacjom zawartym w ust. 4 i 5, a nabywca posiada dokumenty jednoznacznie potwierdzające nabycie towarów na tych zasadach.

Zgodnie z art. 120 ust. 14 ustawy,

Podatnik może stosować ogólne zasady opodatkowania do dostaw, do których stosuje się przepisy ust. 10 i 11. W przypadku zastosowania ogólnych zasad podatnik ma prawo do odliczenia kwoty podatku naliczonego od towarów, o których mowa w ust. 11, w rozliczeniu za okres, w którym powstał obowiązek podatkowy u tego podatnika z tytułu dostawy tych towarów.

Przepisy ustawy o podatku od towarów i usług przewidują zatem stosowanie szczególnej procedury opodatkowania dostawy - między innymi - towarów używanych, polegającej na opodatkowaniu marży. Jest to wyjątek od ogólnej reguły opodatkowania wszystkiego co stanowi zapłatę z tytułu sprzedaży, pomniejszonego o kwotę należnego podatku. Ta szczególna procedura dotyczy jednak tylko dostawy towarów używanych, które podatnik nabył od określonej kategorii podmiotów. Należy podkreślić, że do stosowania szczególnej procedury opodatkowania marży uprawnieni są wszyscy podatnicy, którzy dokonują dostawy towarów nabytych w okolicznościach wymienionych w art. 120 ust. 10 ustawy.

Wspólną cechą wszystkich przypadków, o których mowa w art. 120 ust. 10 ustawy, warunkujących zastosowanie szczególnej procedury opodatkowania marży, jest to, że we wcześniejszej fazie obrotu podmiot sprzedający używany towar pozbawiony był prawa do odliczenia podatku od towarów i usług naliczonego przy jego nabyciu. Dotyczy to zarówno osób, które nie są podatnikami tego podatku i już z tego powodu pozbawione są możliwości obniżenia podatku należnego, jak i osób, które wprawdzie są podatnikami tego podatku, ale z różnych powodów prawo do obniżenia podatku należnego im nie przysługiwało.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Działalność gospodarcza Wnioskodawcy polega na zakupie ekskluzywnych, krótkich serii markowego obuwia sportowego oraz późniejszej sprzedaży tych towarów. Towary którymi handluje Wnioskodawca nie stanowią: dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich, antyków w rozumieniu art. 120 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług. Zakup obuwia następuje poprzez Internet od osób prywatnych nieprowadzących działalności gospodarczych które nie są podatnikami, o których mowa w art. 15 ustawy VAT, lub niebędących podatnikami podatku od wartości dodanej. Osoby prywatne, nabywają obuwie bezpośrednio od firm dystrybucyjnych jako konsumenci. Wnioskodawca przy zakupie towarów zawiera ze sprzedającym umowę kupna. Zgodnie z treścią umowy sprzedający oświadcza, że towary są niezniszczone i pozbawione wad fizycznych. Ponadto sprzedawca w umowie oświadcza, że towar uznawany jest za towar używany. Obuwie zakupione przez Wnioskodawcę od osób prywatnych wygląda na fabrycznie nowe, tj. tak jakby nie były dotąd wykorzystywane przez ich właścicieli do celów przewidzianych przez producenta i/lub nie mają śladów użytkowania, w szczególności, towary takie są zapakowane w oryginalne pudełka, nadal posiadają metki i oznaczenia producenta.

Szczególną procedurę opodatkowania, o której mowa w art. 120 ust. 4 ustawy stosuje się do dostawy „towarów używanych’’. Przez „towary używane” w myśl art. 120 ust. 1 pkt 4 ustawy rozumie się ruchome dobra materialne nadające się do dalszego użytku w ich aktualnym stanie lub po naprawie. Nazwa towar „używany” wskazuje, że nie dotyczy towarów nowych, lecz takich, które już wcześniej choćby raz zostały użyte. Również zawarte ww. przepisie określenie „nadające się do dalszego użytku” może wskazywać, że towary te przed dokonaniem dostawy były wcześniej używane. Ponadto koniecznym warunkiem jest, spełnienie przez zbywany towar, definicji „towaru używanego’’. „Towar używany’’, zgodnie z definicją zawartą w art. 120 ust. 1pkt 4 ustawy, to ruchome dobra materialne nadające się do dalszego użytku w ich aktualnym stanie lub po naprawie, inne niż dzieła sztuki, przedmioty kolekcjonerskie i antyki oraz inne niż metale szlachetne lub kamienie szlachetne.

Jednak o tym, czy dany towar jest „towarem używanym’’ w rozumieniu art. 120 ust. 1 pkt 4 ustawy stanowi jego stan i faktyczne korzystanie z niego, powodujące mniejsze lub większe zużycie. Nie jest prawnie możliwe stosowanie procedury VAT marży do dostawy towarów nowych. Procedura VAT marży może być stosowana tylko wówczas, gdy kupiono „towar używany’’ i zakup nie był opodatkowany VAT przez dostawcę.

„(…) Definicja "towarów używanych" określona przy procedurze opodatkowania marży obejmuje towary używane w powszechnym tych słów znaczeniu. Zatem o tym, czy dany towar jest towarem używanym w rozumieniu art. 120 ust. 1 pkt 4 u.p.t.u. stanowi jego stan, faktyczne korzystanie z niego, powodujące mniejsze lub większe zużycie. Pojęcie "towary używane" oznacza wszystkie towary, które nie są fabrycznie nowe. (…)” (wyrok NSA z dnia 11 stycznia 2019 r., sygn. akt I FSK 305/17).

Zatem należy stwierdzić, że towary, które nie mają śladów użytkowania, w szczególności, towary zapakowane w oryginalne pudełka, nadal posiadające metki i oznaczenia producenta, mimo zaznaczenia w umowie iż towar jest uznawany za używany, nie mogą być objęte procedurą VAT marży, o której mowa w art. 120 ust. 4 ustawy VAT.

W związku z tym, stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za nieprawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

Informuję, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania). Inne kwestie przedstawione we wniosku, które nie zostały objęte pytaniem nie mogą być – zgodnie z art. 14b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa – rozpatrzone.

Zaznaczam, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym. Ponosi Pan ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego. Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem stanu faktycznego podanym przez Pana w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, wydana interpretacja traci swą aktualność.

Jednocześnie należy podkreślić, że niniejsza interpretacja została wydana na podstawie przedstawionego we wniosku opisu sprawy co oznacza, że w przypadku gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosujecie się Państwo do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 259; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00