Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 24 listopada 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.636.2022.2.SG

Czy Spółka może uznać opisane we wniosku wydatki szkoleniowo-integracyjne za koszty uzyskania przychodów w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

Interpretacja indywidualna

– stanowisko w części prawidłowe i w części nieprawidłowe.

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe w części dotyczącej możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów poniesionych wydatków na szkolenia, a w części dotyczącej możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów poniesionych wydatków na integrację jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

23 września 2022 r. za pośrednictwem platformy e-PUAP wpłynął Państwa wniosek z tego samego dnia o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy ustalenia, czy Spółka może uznać opisane we wniosku wydatki za koszty uzyskania przychodów w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Uzupełnili go Państwo - w odpowiedzi na wezwanie - pismem z 22 listopada 2022 r., (data wpływu za pośrednictwem platformy ePUAP w tym samym dniu), a 23 listopada 2022 r. uiścili Państwo opłatę od wniosku.

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego  

N. P. S.A. (dalej zwana także: „Spółką”) prowadzi działalność w zakresie sprzedaży instalacji fotowoltaicznych oraz pomp ciepła. Sprzedaż swoich produktów Spółka realizuje za pośrednictwem sieci przedstawicieli handlowych (dalej zwani: „Agentami”).

W oparciu doświadczenia płynące z dotychczasowej działalności Spółki można przyjąć, że im większa jest wiedza Agenta na temat sprzedawanych produktów oraz ich wyższości nad produktami sprzedawanymi przez konkurencję tym wyższa jest sprzedaż realizowana przez Spółkę za pośrednictwem Agentów. Podobną zależność obserwuje Spółka w przypadku znajomości technik sprzedażowych produktów i podejmuje starania mające na celu zwiększenie i upowszechnienie znajomości takich technik wśród Agentów co przekłada się na zwiększoną sprzedaż produktów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00