Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 28 września 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.571.2022.2.MSU

Uznanie aportu Infrastruktury za odpłatną dostawę towarów niepodlegającą zwolnieniu na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy, Uznanie aportu Infrastruktury za odpłatną dostawę towarów niepodlegającą zwolnieniu na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy, Prawo do odliczenia całości podatku naliczonego od wydatków dotyczących Infrastruktury, Sposób realizacji prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków dotyczących Infrastruktury.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że stanowisko Państwa w sprawie oceny skutków podatkowych przedstawionego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

25 lipca 2022 r. wpłynął Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy:

-uznania aportu Infrastruktury za odpłatną dostawę towarów niepodlegającą zwolnieniu na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy,

-uznania aportuInfrastruktury za odpłatną dostawę towarów niepodlegającą zwolnieniu na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy,

-prawa do odliczenia całości podatku naliczonego od wydatków dotyczących Infrastruktury,

-sposobu realizacji prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków dotyczących Infrastruktury.

Uzupełnili go Państwo skutecznie – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 12 września 2022 r. (data wpływu) oraz pismem 22 września 2022 r.

Zakres wniosku jest następujący:

Opis zdarzenia przyszłego (doprecyzowany w uzupełnieniu wniosku)

Gmina ... (dalej: „Gmina") jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem VAT. Zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie (dalej: Ustawa o samorządzie gminnym) do zadań własnych gminy należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty samorządowej m.in. w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków. Gmina jest odpowiedzialna za realizację projektów inwestycyjnych, których przedmiotem jest infrastruktura wodociągowa, infrastruktura kanalizacji sanitarnej, a także infrastruktura kanalizacji deszczowej (wykorzystywana w szczególności do odprowadzania wód opadowych oraz roztopowych). Przedmiotem niniejszego wniosku jest inwestycja w budowę infrastruktury kanalizacji sanitarnej w miejscowości .... Ponoszone przez Gminę wydatki na zakup towarów i usług związanych z realizacją inwestycji w infrastrukturę będą dokumentowane przez wystawców/usługodawców wystawianymi na Gminę fakturami VAT z wykazanym podatkiem. Inwestycja będzie finansowana zarówno ze środków własnych Gminy, jak i ze środków pozyskanych ze źródeł zewnętrznych, w tym ze środków pozyskanych w ramach Programu Rządowego Funduszu Polski Ład. Wytworzone w ramach inwestycji w infrastrukturę poszczególne środki trwałe mają/będą miały wartość początkową przekraczającą 15.000 zł i są/będą traktowane dla celów księgowych jako oddzielne środki trwałe. Jednocześnie w przypadku wytworzenia środków trwałych o wartości poniżej 15.000 zł, Gmina pragnie wskazać, iż nie są one przedmiotem niniejszego wniosku.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00