Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 23 czerwca 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-3.4012.159.2022.2.DM

Dotyczy opodatkowania rozliczeń kosztów zarządu nieruchomością wspólną (eksploatacja), opodatkowania rozliczeń kosztów funduszu remontowego oraz opodatkowania rozliczeń opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Interpretacja indywidualna – stanowisko w części nieprawidłowe i w części prawidłowe.

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest nieprawidłowe w zakresie opodatkowania rozliczeń kosztów zarządu nieruchomością wspólną oraz prawidłowe w zakresie opodatkowania rozliczeń funduszu remontowego i opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

14 marca 2022 r. wpłynął Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy opodatkowania rozliczeń kosztów zarządu nieruchomością wspólną (eksploatacja), opodatkowania rozliczeń kosztów funduszu remontowego oraz opodatkowania rozliczeń opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 12 maja 2022 r. (wpływ 16 maja 2022 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Wspólnota mieszkaniowa zarejestrowana jest jako podatnik VAT czynny. W budynku Wspólnoty znajdują się 24 lokale niemieszkalne. Właściciele lokali wykorzystują je do prowadzenia działalności gospodarczej. W budynku Wspólnoty mieszkaniowej nie ma lokali mieszkalnych.

Rozliczanie Wspólnoty z właścicielami lokali niemieszkalnych będzie dokonywane w następujący sposób: Właściciele lokali niemieszkalnych nie będą wnosić do Wspólnoty zaliczek na koszty zarządu nieruchomością wspólną (eksploatacja). Wspólnota, na podstawie otrzymanych faktur, będzie dokonywała comiesięcznych rozliczeń kosztów.

W skład eksploatacji będą wchodzić: ochrona, zarządzanie nieruchomością wspólną, usługi księgowe, wynagrodzenie Zarządu, utrzymanie czystości, konserwacja, serwis dźwigu, ubezpieczenie nieruchomości, pozostałe koszty, prowizje bankowe, energia elektryczna w części dotyczącej nieruchomości wspólnej, woda w części dotyczącej nieruchomości wspólnej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00