Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 27 maja 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.188.2022.1.DK

prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków, (zarówno w ramach korekty wieloletniej dokonywanej w odniesieniu do wydatków związanych z infrastrukturą wodno-kanalizacyjną jak i bieżących związanych z Infrastrukturą wodno-kanalizacyjną) za pomocą rzeczywistego prewspółczynnika opartego na kryterium ilości wody dostarczonej oraz ścieków odprowadzonych i oczyszczonych w ramach transakcji zewnętrznych podlegających VAT, w sumie ilości wody dostarczonej oraz ścieków odprowadzonych i oczyszczonych w ramach ogółu wszystkich transakcji/zużyć (tj. zarówno transakcji zewnętrznych podlegających VAT i potrzeb własnych niepodlegających VAT).

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zaistniałego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

25 marca 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 22 marca 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków, (zarówno w ramach korekty wieloletniej dokonywanej w odniesieniu do wydatków związanych z infrastrukturą wodno-kanalizacyjną jak i bieżących związanych z Infrastrukturą wodno-kanalizacyjną) za pomocą rzeczywistego prewspółczynnika opartego na kryterium ilości wody dostarczonej oraz ścieków odprowadzonych i oczyszczonych w ramach transakcji zewnętrznych podlegających VAT, w sumie ilości wody dostarczonej oraz ścieków odprowadzonych i oczyszczonych w ramach ogółu wszystkich transakcji/zużyć (tj. zarówno transakcji zewnętrznych podlegających VAT i potrzeb własnych niepodlegających VAT).

Treść wniosku jest następująca:

Opis zaistniałego stanu faktycznego

Gmina jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem od towarów i usług, posiada osobowość prawną oraz zdolność do czynności cywilnoprawnych. Gmina prowadzi zarówno działalność gospodarczą, opodatkowaną podatkiem VAT oraz zwolnioną od podatku, a przede wszystkim jest organem władzy publicznej wykonującym zadania publiczne przewidziane w odrębnych przepisach. Gmina wykonuje zadania własne samodzielnie lub poprzez powołane gminne jednostki organizacyjne, w tym poprzez Zakład Gospodarki Komunalnej (zwany dalej ZGK). Zakład ten prowadzony jest w formie samorządowego zakładu budżetowego. ZGK w S. działa na podstawie Uchwały Rady Gminy, ustawy z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2021 poz. 305), ustawy z dnia 20 grudnia 1996 roku o gospodarce komunalnej (tekst jednolity Dz. U. z 2021 poz.679) oraz statutu. Przedmiotem działalności ZGK jest zaspokajanie codziennych potrzeb mieszkańców Gminy w zakresie usług komunalnych, a w szczególności dostarczanie odbiorcom wody, odprowadzanie i oczyszczanie ścieków.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00