Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 9 czerwca 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.159.2021.1.NK

Brak możliwości odzyskania w całości lub w części podatku naliczonego w odniesieniu do planowanej realizacji projektu.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r. poz. 1325 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 6 kwietnia 2021 r. (data wpływu 13 kwietnia 2021 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odzyskania w całości lub w części podatku naliczonego w odniesieniu do planowanej realizacji projektu pn. „(…)” – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 kwietnia 2021 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odzyskania w całości lub w części podatku naliczonego w odniesieniu do planowanej realizacji projektu pn. „(…)”.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Gmina X (dalej: Gmina lub Wnioskodawca) otrzymała dofinansowanie projektu pn. „(…)” z dnia 28 maja 2019 r. Inwestycja dotyczy przeprowadzenia głębokiej, kompleksowej termomodernizacji 4 budynków użyteczności publicznej – placówek oświatowych, tj. Szkół Podstawowych w A, B, C i D. Zgodnie z harmonogramem robót termomodernizacja budynku szkoły w A została wykonana w 2019 r. Pozostałe budynki szkolne zostaną poddane termomodernizacji do 30 listopada 2021 r. Zaplanowane prace polegać będą m.in. na modernizacji przegród dachu, stropów nad piwnicą i poddaszem (docieplenie), modernizacji systemu ciepłej wody użytkowej, wymianie stolarki okiennej i drzwiowej oraz modernizacji systemu grzewczego (wymianie 3 źródeł ciepła na kotły opalane biomasą). Przeprowadzenie kompleksowej termomodernizacji w budynkach użyteczności publicznej przyczyni się do rozwiązania wszystkich zdiagnozowanych problemów Wnioskodawcy oraz zaspokojenia wszelkich potrzeb interesariuszy. Poprzez realizację przedmiotowego projektu nastąpi podwyższenie standardu technicznego oraz obniżenie kosztów użytkowania budynków użyteczności publicznej. Zaplanowana w ramach przedmiotowego projektu termomodernizacja przyczyni się do ograniczenia emisji gazów cieplarnianych oraz pyłów lotnych powstających podczas spalania konwencjonalnych surowców energetycznych (tj. węgiel, oleje opałowe). Poprawa efektywności energetycznej w budynkach użyteczności publicznej objętych projektem przyczyni się pośrednio przeciwdziałaniu ubóstwu energetycznemu oraz wzrostowi spójności społecznej. Dzięki kompleksowej termomodernizacji budynków użyteczności publicznej nastąpi redukcja kosztów ogrzewania, co wpłynie na obniżenie kosztów funkcjonowania instytucji publicznych i podniesienie świadomości pracowników i użytkowników budynków użyteczności publicznej w zakresie gospodarowania energią.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00