Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Wiążąca Informacja Stawkowa z dnia 12 stycznia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, 0112-KDSL1-2.440.329.2021.2.KG

WIS usługa

Na podstawie art. 13 § 2a pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r., poz. 1540, z późn. zm.), zwanej dalej Ordynacją podatkową, i art. 42a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r., poz. 685, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, po rozpatrzeniu wniosku (…) z dnia – brak daty sporządzenia wniosku (data wpływu 13 października 2021 r.), uzupełnionego pismem z dnia 3 grudnia 2021 r. (data wpływu 9 grudnia 2021 r.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydaje niniejszą wiążącą informację stawkową.

Przedmiot wniosku: usługa – impregnowanie ławek drewnianych preparatem właściwym dla powierzchni drewnianych wykonywane każdorazowo na życzenie Zamawiającego (nie rzadziej niż 1 raz w roku środkiem własnym Zamawiającego)

Opis usługi: Usługa impregnowania ławek drewnianych preparatem właściwym dla powierzchni drewnianych wykonywana każdorazowo na życzenie Zamawiającego (nie rzadziej niż 1 raz w roku środkiem własnym Zamawiającego), polegająca na usunięciu zanieczyszczeń z ławek i naniesieniu preparatu impregnującego do drewna.

Rozstrzygnięcie: PKWiU 2015 – 43

Stawka podatku od towarów i usług: 23%

Podstawa prawna: art. 41 ust. 1 w zw. z art. 146aa ust. 1 pkt 1 i ust. 1a ustawy

Cel wydania WIS: określenie stawki podatku od towarów i usług

UZASADNIENIE

W dniu 13 października 2021 r. Wnioskodawca złożył wniosek w zakresie sklasyfikowania ww. usługi według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) na potrzeby określenia stawki podatku od towarów i usług.

W treści wniosku przedstawiono następujący szczegółowy opis usługi.

Wnioskodawca wystąpił jako wykonawca w przetargu w trybie przetargu nieograniczonego w zamówieniu publicznym, w którym przedmiotem umowy jest wykonywanie usługi kompleksowego sprzątania i utrzymania w czystości powierzchni wewnętrznych budynków, kompleksu kontenerów mieszkalnych i kontenerów sanitarnych, terenów zewnętrznych, pielęgnacji zieleni, odśnieżania i usuwania oblodzeń oraz śliskości w okresie zimowym na terenie szkoły wyższej. W załączniku do umowy wyszczególnione zostały prace, dla których Wnioskodawca miał wskazać osobne ceny i osobne stawki VAT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00