Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2022-06-01

Czy można zaliczyć do kosztów stratę pieniężną powstałą na skutek zapłaty należności na sfałszowany numer rachunku bankowego

PROBLEM

Klient mojego biura rachunkowego prowadzi działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży hurtowej artykułów elektrycznych. Z niektórymi kontrahentami współpracuje od początku prowadzenia firmy, czyli ponad 20 lat. Zamówienia składane są od wielu lat elektronicznie na adresy e-mail kontrahentów. Do tej pory towar był dostarczany na czas a płatności zawsze przekazywane na rachunki bankowe wskazywane przez kontrahentów na wystawianych przez nich fakturach. W listopadzie 2021 r. mój klient złożył jednemu ze stałych dostawców (współpracuje z nim ponad 20 lat) kolejne zamówienie. Otrzymał towar w terminie i dokonał zapłaty na numer rachunku bankowego znajdujący się na fakturze otrzymanej na konto e-mail. Pod koniec stycznia 2022 r., zamawiając kolejny towar od tego samego dostawcy, otrzymał informację, że nie otrzyma go dopóki nie ureguluje płatności za poprzednią dostawę z listopada 2021 r. Po wyjaśnieniu sprawy okazało się, że mój klient był w posiadaniu faktury, która zawiera inny numer rachunku bankowego, niż wskazany przez dostawcę. Fakturę na kwotę brutto 12 300 zł opłacił na ten rachunek. Mój klient zgłosił sprawę policji. Podczas przeprowadzonego dochodzenia stwierdzono, że ktoś wkradł się do jego poczty elektronicznej i dokonał zmiany treści otrzymanej faktury, konkretnie zmienił numer konta bankowego na inny niż ten, który został podany przez dostawcę towaru. Na początku maja 2022 r. mój klient otrzymał postanowienie o umorzeniu dochodzenia, ponieważ na podstawie przeprowadzonych czynności i zebranych informacji nie było możliwe wskazanie miejsca działania sprawców. Mój klient sporządził protokół strat. Musiał drugi raz zapłacić kwotę 12 300 zł. Czy w związku z poniesioną stratą pieniężną może ją zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00