Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 15-05-2024
Porada aktualna na dzień 15-05-2024
Data publikacji: 2022-01-25

Czy w 2022 r. klienci mogą płacić przelewem lub BLIKiem

PYTANIE:

Od 2022 r. narzuca się zapewnienie płatności za pośrednictwem instrumentów płatniczych dla posiadaczy kas fiskalnych. Czy wystarczy umożliwienie płatności przelewem lub za pośrednictwem BLIK-a? Czy konieczne jest posiadanie terminala płatniczego? Jakie sankcje grożą za brak terminala w sytuacji posiadania kasy fiskalnej? Co w takim wypadku z obowiązkiem integracji terminala z kasą online od lipca 2022 r.?

ODPOWIEDŹ:

Z początkiem 2022 r. na przedsiębiorców zostanie nałożony obowiązek zapewnienia możliwości dokonywania zapłaty przy użyciu instrumentu płatniczego w rozumieniu ustawy o usługach płatniczych. Możliwość dokonania zapłaty przy użyciu takiego instrumentu powinna od 1 stycznia 2022 r. istnieć w każdym miejscu, w którym działalność gospodarcza jest faktycznie wykonywana, w szczególności w lokalu, poza lokalem przedsiębiorstwa lub w pojeździe wykorzystywanym do świadczenia usług transportu pasażerskiego - zob. dodawany art. 19a ust. 1 ustawy Prawo przedsiębiorców.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00