Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2021-01-18

Ograniczenia w doręczaniu pism o rozwiązaniu umowy o pracę w okresie stanu zagrożenia epidemicznego lub epidemii

PROBLEM

Ustawa o COVID-19 wprowadziła ograniczenia w zakresie uznawania za doręczone pism nieodebranych w okresie stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii. W związku z tym jak należy traktować wysłane pracownikowi pocztą, listem poleconym, wypowiedzenie umowy o pracę albo rozwiązanie bez wypowiedzenia, które nie zostało odebrane? Jakie zmiany w zakresie dostarczania dokumentów obowiązują w trakcie epidemii COVID-19? Czy nadal konieczna jest podwójna awizacja listu wysłanego pracownikowi za zwrotnym potwierdzeniem odbioru?

RADA

W okresie trwania stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii koronawirusa i 14 dni po ich zniesieniu nieodebranie przez pracownika wysłanego pocztą pisma rozwiązującego umowę o pracę (wypowiedzenia czy rozwiązania bez wypowiedzenia) nie może zostać uznane za prawidłowe doręczenie. Oznacza to, że umowa o pracę nadal wiąże strony. Nieodebrane rozwiązanie umowy wysłane przez pracodawcę wywoła skutek najwcześniej po upływie 14 dni od dnia odwołania stanu epidemii lub zagrożenia epidemicznego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00