Porada
Ewidencja materiałów reklamowych
PROBLEM
Czy spółka może zmienić zasady ewidencji materiałów reklamowych? Dotychczas wszystkie materiały reklamowe były wprowadzane na stan magazynu i przeksięgowywane w koszty na podstawie raportu wyprowadzenia z magazynu. Czy tę metodę można zmienić na ujmowanie w koszty wartości materiałów reklamowych w momencie zakupu?
RADA
Tak, istnieje możliwość zastosowania uproszczenia. Szczegóły w uzasadnieniu.
UZASADNIENIE
W omawianym przypadku uproszczenia można prowadzić na dwa sposoby.
Wariant 1
Z ustawy o rachunkowości wynika, że jednostka może przyjąć uproszczenia w zakresie metody wyceny zapasów i może zastosować metodę wynikającą z art. 17 ust. 2 pkt 4 uor, tj. zaliczyć wartość materiałów i towarów na dzień ich zakupu w koszty. Stosując tę metodę, ma jednocześnie obowiązek ustalania stanu tych składników i jego wyceny oraz korekty kosztów o wartość tego stanu (czyli przeprowadzenia inwentaryzacji tych składników) nie później niż na dzień bilansowy. Takie ujęcie problemu oznacza, że:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right