comment
Porada
Data publikacji: 2018-03-08
Czy pracodawca może telefonicznie potwierdzić pracownikowi banku fakt zatrudniania konkretnej osoby - GIODO wyjaśnia
PROBLEM
Pracownik banku zwrócił się do nas z prośbą o potwierdzenie danych o zatrudnieniu i wysokości zarobków naszego pracownika, który jest kredytobiorcą tego banku. Odmówiliśmy udzielenia takich informacji telefonicznie. Czy nasze postępowanie było prawidłowe?
RADA
Pracodawca nie powinien potwierdzać informacji przez telefon, gdy nie ma pewności, z kim rozmawia, i nie ma jak zweryfikować, czy dzwoniący jest faktycznie tym, za kogo się podaje. Należy opracować taką procedurę postępowania w takich przypadkach, która wyeliminuje możliwość udostępnienia przez pracodawcę danych pracownika innej osobie niż uprawniony do tego przedstawiciel banku.
Pozostało 88% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right