Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2022 nr 230 str. 1
Wersja aktualna od 2022-01-01
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2022 nr 230 str. 1
Wersja aktualna od 2022-01-01
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

OSTATECZNE PRZYJĘCIE (UE, Euratom) 2022/1432

budżetu korygującego nr 2 Unii Europejskiej na rok budżetowy 2022

PRZEWODNICZĄCA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 314 ust. 4 lit. a) i art. 314 ust. 9,

uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Energii Atomowej, w szczególności jego art. 106a,

uwzględniając decyzję Rady (UE, Euratom) 2020/2053 z dnia 14 grudnia 2020 r. w sprawie systemu zasobów własnych Unii Europejskiej oraz uchylającą decyzję 2014/335/UE, Euratom (1),

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) 2018/1046 z dnia 18 lipca 2018 r. w sprawie zasad finansowych mających zastosowanie do budżetu ogólnego Unii, zmieniające rozporządzenia (UE) nr 1296/2013, (UE) nr 1301/2013, (UE) nr 1303/2013, (UE) nr 1304/2013, (UE) nr 1309/2013, (UE) nr 1316/2013, (UE) nr 223/2014 i (UE) nr 283/2014 oraz decyzję nr 541/2014/UE, a także uchylające rozporządzenie (UE, Euratom) nr 966/2012 (2), w szczególności jego art. 43,

uwzględniając rozporządzenie Rady (UE, Euratom) 2020/2093 z dnia 17 grudnia 2020 r. określające wieloletnie ramy finansowe na lata 2021-2027 (3),

uwzględniając Porozumienie międzyinstytucjonalne z dnia 16 grudnia 2020 r. między Parlamentem Europejskim, Radą Unii Europejskiej i Komisją Europejską w sprawie dyscypliny budżetowej, współpracy w kwestiach budżetowych i należytego zarządzania finansami oraz w sprawie nowych zasobów własnych, w tym również harmonogramu wprowadzania nowych zasobów własnych (4),

uwzględniając budżet ogólny Unii Europejskiej na rok budżetowy 2022 w formie przyjętej ostatecznie 24 listopada 2021 r. (5),

uwzględniając projekt budżetu korygującego nr 3 Unii Europejskiej na rok budżetowy 2022, przyjęty przez Komisję 22 kwietnia 2022 r.,

uwzględniając stanowisko dotyczące projektu budżetu korygującego nr 3/2022 przyjęte przez Radę 16 maja 2022 r. i przekazane Parlamentowi Europejskiemu w tym samym dniu,

uwzględniając zatwierdzenie przez Parlament stanowiska Rady w dniu 23 czerwca 2022 r.,

uwzględniając art. 94 i 96 Regulaminu Parlamentu Europejskiego,

STWIERDZA:

Przewodnicząca

Roberta METSOLA


(1) Dz.U. L 424 z 15.12.2020, s. 1.

(2) Dz.U. L 193 z 30.7.2018, s. 1.

(3) Dz.U. L 433 I z 22.12.2020, s. 11.

(4) DZ.U. L 433 I z 22.12.2020, s. 28.

(5) Dz.U. L 45 z 24.2.2022.

Artykuł

Procedura przewidziana w art. 314 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej została zakończona i budżet korygujący nr 2 Unii Europejskiej na rok budżetowy 2022 został ostatecznie przyjęty.

Sporządzono w Brukseli dnia 23 czerwca 2022 r.


TREŚĆ

DOCHODY OGÓŁEM

A. FINANSOWANIE ROCZNEGO BUDŻETU UNII 4
OBLICZENIE FINANSOWANIA BUDŻETU 4
B. OGÓLNE ZESTAWIENIE DOCHODÓW WEDŁUG POZYCJI W BUDŻECIE 12

- TYTUŁ 1:

ZASOBY WŁASNE 13

ZESTAWIENIE DOCHODÓW I WYDATKÓW W PODZIALE NA SEKCJE

SEKCJA III: KOMISJA 16
EXPENDITURE 17

- TYTUŁ 10:

MIGRACJA 19

- TYTUŁ 11:

ZARZĄDZANIE GRANICAMI 20

A. FINANSOWANIE ROCZNEGO BUDŻETU UNII

Obliczenie finansowania budżetu

Przydział zasobów Unii w celu zapewnienia, zgodnie z art. 311 TFUE, finansowania rocznego budżetu Unii

Opis dochodów

Budżet 2022 (1)

Budżet 2021 (2)

Zmiana (w %)

Dochody różne (tytuły 3-6)

12 902 615 447

9 249 005 264

+39,50

Dostępna nadwyżka z poprzedniego roku budżetowego (rozdział 2 0, artykuł 2 0 0)

p.m.

1 768 617 610

-

Salda i dostosowania (rozdziały 2 1, 2 2, 2 3 i 2 4)

p.m.

p.m.

-

Dochody ogółem (tytuły 2-6)

12 902 615 447

11 017 622 874

+17,11

Kwota netto należności celnych i opłat wyrównawczych od cukru (rozdziały 1 1 i 1 2)

17 912 606 159

17 348 140 020

+3,25

Zasoby własne oparte na VAT według stawki jednolitej (tabele 1 i 2, rozdział 1 3)

19 071 387 750

17 940 791 850

+6,30

Zasoby własne oparte na odpadach opakowaniowych z tworzyw sztucznych (tabela 3, rozdział 17)

5 997 306 880

5 846 664 880

+2,58

Różnica pozostająca do sfinansowania z zasobów dodatkowych (zasoby własne oparte na DNB, tabela 4, rozdział 1 4)

114 895 404 319

115 857 763 230

-0,83

Środki, które muszą zostać pokryte z zasobów własnych, o których mowa w art. 2 decyzji (UE, Euratom) 2020/2053 (3), (4)

157 876 705 108

156 993 359 980

+0,56

Dochody ogółem (5)

170 779 320 555

168 010 982 854

+1,65

(1) (2) (3) (4) (5)


TABELA 1

Obliczenie ograniczenia podstaw podatku od wartości dodanej (VAT) na podstawie art. 2 ust. 1 lit. b) decyzji (UE, Euratom) 2020/2053

Państwo członkowskie

1 % nieograniczonej podstawy VAT

1 % dochodu narodowego brutto

Stopa ograniczenia (w %)

1 % dochodu narodowego brutto pomnożony przez stopę ograniczenia

1 % ograniczonej podstawy VAT (6)

Państwa członkowskie o ograniczonej podstawie VAT

(1)

(2)

(3)

(4)

(5)

(6)

Belgia

2 098 112 000

5 057 284 000

50

2 528 642 000

2 098 112 000

Bułgaria

330 802 000

676 847 000

50

338 423 500

330 802 000

Czechy

987 686 000

2 333 452 000

50

1 166 726 000

987 686 000

Dania

1 306 922 000

3 504 130 000

50

1 752 065 000

1 306 922 000

Niemcy

15 795 256 000

37 668 693 000

50

18 834 346 500

15 795 256 000

Estonia

146 652 000

300 834 000

50

150 417 000

146 652 000

Irlandia

1 032 998 000

3 126 811 000

50

1 563 405 500

1 032 998 000

Grecja

816 879 000

1 839 768 000

50

919 884 000

816 879 000

Hiszpania

5 882 449 000

13 038 037 000

50

6 519 018 500

5 882 449 000

Francja

11 948 371 000

25 958 798 000

50

12 979 399 000

11 948 371 000

Chorwacja

369 897 000

570 769 000

50

285 384 500

285 384 500

Chorwacja

Włochy

7 226 757 000

18 548 436 000

50

9 274 218 000

7 226 757 000

Cypr

159 289 000

223 606 000

50

111 803 000

111 803 000

Cypr

Łotwa

147 464 000

329 013 000

50

164 506 500

147 464 000

Litwa

218 928 000

527 188 000

50

263 594 000

218 928 000

Luksemburg

338 828 000

463 922 000

50

231 961 000

231 961 000

Luksemburg

Węgry

623 523 000

1 543 676 000

50

771 838 000

623 523 000

Malta

77 950 000

135 083 000

50

67 541 500

67 541 500

Malta

Niderlandy

3 716 749 000

8 753 474 000

50

4 376 737 000

3 716 749 000

Austria

1 887 799 000

4 140 634 000

50

2 070 317 000

1 887 799 000

Polska

2 782 155 000

5 622 802 000

50

2 811 401 000

2 782 155 000

Portugalia

1 137 349 000

2 234 579 000

50

1 117 289 500

1 117 289 500

Portugalia

Rumunia

827 979 000

2 456 853 000

50

1 228 426 500

827 979 000

Słowenia

236 172 000

508 285 000

50

254 142 500

236 172 000

Słowacja

391 617 000

1 019 441 000

50

509 720 500

391 617 000

Finlandia

980 901 000

2 609 882 000

50

1 304 941 000

980 901 000

Szwecja

2 371 142 000

5 550 585 000

50

2 775 292 500

2 371 142 000

Ogółem

63 840 626 000

148 742 882 000

74 371 441 000

63 571 292 500

(6)


TABELA 2

Zasoby własne z tytułu VAT na podstawie art. 2 ust. 1 lit. b) decyzji (UE, Euratom) 2020/2053 (rozdział 1 3) - zestawienie

Państwo członkowskie

1 % ograniczonej podstawy VAT

Jednolita stawka zasobów własnych opartych na VAT (w %)

Zasoby własne oparte na VAT wg stawki jednolitej

(1)

(2)

(3) = (1) × (2)

Belgia

2 098 112 000

0,30

629 433 600

Bułgaria

330 802 000

0,30

99 240 600

Czechy

987 686 000

0,30

296 305 800

Dania

1 306 922 000

0,30

392 076 600

Niemcy

15 795 256 000

0,30

4 738 576 800

Estonia

146 652 000

0,30

43 995 600

Irlandia

1 032 998 000

0,30

309 899 400

Grecja

816 879 000

0,30

245 063 700

Hiszpania

5 882 449 000

0,30

1 764 734 700

Francja

11 948 371 000

0,30

3 584 511 300

Chorwacja

285 384 500

0,30

85 615 350

Włochy

7 226 757 000

0,30

2 168 027 100

Cypr

111 803 000

0,30

33 540 900

Łotwa

147 464 000

0,30

44 239 200

Litwa

218 928 000

0,30

65 678 400

Luksemburg

231 961 000

0,30

69 588 300

Węgry

623 523 000

0,30

187 056 900

Malta

67 541 500

0,30

20 262 450

Niderlandy

3 716 749 000

0,30

1 115 024 700

Austria

1 887 799 000

0,30

566 339 700

Polska

2 782 155 000

0,30

834 646 500

Portugalia

1 117 289 500

0,30

335 186 850

Rumunia

827 979 000

0,30

248 393 700

Słowenia

236 172 000

0,30

70 851 600

Słowacja

391 617 000

0,30

117 485 100

Finlandia

980 901 000

0,30

294 270 300

Szwecja

2 371 142 000

0,30

711 342 600

Ogółem

63 571 292 500

19 071 387 750


TABELA 3

Zasoby własne z tytułu odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych na podstawie art. 2 ust. 1 lit. c) decyzji (UE, Euratom) 2020/2053 (rozdział 1 7) - zestawienie

Państwo członkowskie

Odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych, niepoddawane recyklingowi (kg)

Stawka poboru za kilogram w EUR

Wkład brutto

Obniżka ryczałtowa

Wkład netto

(1)

(2)

(3) = (1) × (2)

(4)

(5) = (3) - (4)

Belgia

191 746 900

153 397 520

153 397 520

Bułgaria

57 810 700

46 248 560

22 000 000

24 248 560

Czechy

109 535 400

87 628 320

32 187 600

55 440 720

Dania

155 601 100

124 480 880

124 480 880

Niemcy

1 739 806 000

1 391 844 800

1 391 844 800

Estonia

33 667 500

26 934 000

4 000 000

22 934 000

Irlandia

186 968 000

149 574 400

149 574 400

Grecja

105 128 000

84 102 400

33 000 000

51 102 400

Hiszpania

828 341 300

662 673 040

142 000 000

520 673 040

Francja

1 572 486 200

1 257 988 960

1 257 988 960

Chorwacja

39 264 500

31 411 600

13 000 000

18 411 600

Włochy

1 180 891 400

0,80

944 713 120

184 048 000

760 665 120

Cypr

8 297 800

6 638 240

3 000 000

3 638 240

Łotwa

26 599 500

21 279 600

6 000 000

15 279 600

Litwa

25 889 700

20 711 760

9 000 000

11 711 760

Luksemburg

17 446 600

13 957 280

13 957 280

Węgry

228 704 600

182 963 680

30 000 000

152 963 680

Malta

11 171 900

8 937 520

1 415 900

7 521 620

Niderlandy

266 608 200

213 286 560

213 286 560

Austria

190 917 800

152 734 240

152 734 240

Polska

622 554 000

498 043 200

117 000 000

381 043 200

Portugalia

251 307 400

201 045 920

31 322 000

169 723 920

Rumunia

228 429 800

182 743 840

60 000 000

122 743 840

Słowenia

21 692 700

17 354 160

6 279 700

11 074 460

Słowacja

66 209 300

52 967 440

17 000 000

35 967 440

Finlandia

86 362 400

69 089 920

69 089 920

Szwecja

132 261 400

105 809 120

105 809 120

Ogółem

8 385 700 100

6 708 560 080

711 253 200

5 997 306 880


TABELA 4

Określenie stawki jednolitej i zestawienie zasobów własnych opartych na DNB na podstawie art. 2 ust. 1 lit. d) decyzji (UE, Euratom) 2020/2053 (rozdział 1 4)

Państwo członkowskie

1 % DNB

Jednolita stawka zasobów własnych z "podstawy dodatkowej"

Zasoby własne z "podstawy dodatkowej" wg stawki jednolitej

(1)

(2)

(3) = (1) × (2)

Belgia

5 057 284 000

3 906 463 840

Bułgaria

676 847 000

522 825 756

Czechy

2 333 452 000

1 802 458 762

Dania

3 504 130 000

2 706 740 838

Niemcy

37 668 693 000

29 096 919 827

Estonia

300 834 000

232 377 130

Irlandia

3 126 811 000

2 415 283 402

Grecja

1 839 768 000

1 421 115 991

Hiszpania

13 038 037 000

10 071 140 968

Francja

25 958 798 000

20 051 692 906

Chorwacja

570 769 000

440 886 543

Włochy

18 548 436 000

14 327 610 337

Cypr

223 606 000

172 722 899

Łotwa

329 013 000

(7)0,7724430

254 143 803

Litwa

527 188 000

407 222 703

Luksemburg

463 922 000

358 353 321

Węgry

1 543 676 000

1 192 401 786

Malta

135 083 000

104 343 924

Niderlandy

8 753 474 000

6 761 560 089

Austria

4 140 634 000

3 198 403 925

Polska

5 622 802 000

4 343 294 284

Portugalia

2 234 579 000

1 726 085 001

Rumunia

2 456 853 000

1 897 779 006

Słowenia

508 285 000

392 621 212

Słowacja

1 019 441 000

787 460 108

Finlandia

2 609 882 000

2 015 985 193

Szwecja

5 550 585 000

4 287 510 765

Ogółem

148 742 882 000

114 895 404 319

(7)


TABELA 5

Obliczenie finansowania obniżki rocznych wkładów opartych na DNB dla niektórych państw członkowskich zgodnie z art. 2 ust. 4 decyzji (UE, Euratom) 2020/2053 (rozdział 1 6)

Państwo członkowskie

Obniżka brutto

Procentowy udział w podstawach DNB

Finansowanie obniżki brutto przyznanej Danii, Niemcom, Niderlandom, Austrii i Szwecji

Finansowanie netto obniżki przyznanej Danii, Niemcom, Niderlandom, Austrii i Szwecji

(1)

(2)

(3)

(4) = (1) + (3)

Belgia

3,40

265 932 559

265 932 559

Bułgaria

0,46

35 591 368

35 591 368

Czechy

1,57

122 702 396

122 702 396

Dania

- 387 834 752

2,36

184 261 406

- 203 573 346

Niemcy

-3 776 502 322

25,32

1 980 773 065

-1 795 729 257

Estonia

0,20

15 819 075

15 819 075

Irlandia

2,10

164 420 438

164 420 438

Grecja

1,24

96 742 483

96 742 483

Hiszpania

8,77

685 593 007

685 593 007

Francja

17,45

1 365 019 165

1 365 019 165

Chorwacja

0,38

30 013 355

30 013 355

Włochy

12,47

975 352 196

975 352 196

Cypr

0,15

11 758 113

11 758 113

Łotwa

0,22

17 300 842

17 300 842

Litwa

0,35

27 721 689

27 721 689

Luksemburg

0,31

24 394 905

24 394 905

Węgry

1,04

81 172 762

81 172 762

Malta

0,09

7 103 213

7 103 213

Niderlandy

-1 976 208 379

5,88

460 293 260

-1 515 915 119

Austria

- 581 237 759

2,78

217 731 374

- 363 506 385

Polska

3,78

295 669 795

295 669 795

Portugalia

1,50

117 503 251

117 503 251

Rumunia

1,65

129 191 322

129 191 322

Słowenia

0,34

26 727 692

26 727 692

Słowacja

0,69

53 606 354

53 606 354

Finlandia

1,75

137 238 209

137 238 209

Szwecja

-1 099 722 414

3,73

291 872 332

- 807 850 082

Ogółem

-7 821 505 626

100,00

7 821 505 626

0

Deflator cen PKB UE, w EUR (prognoza gospodarcza z wiosny 2021 r.):

(a) 2020 EU27 = 106,7385 / (b) 2022 EU27 = 109,8061

Kwota ryczałtowa dla Danii w cenach z 2022 r.: 377 000 000 EUR × [ (b/a) ] = 387 834 752 EUR

Kwota ryczałtowa dla Niemiec w cenach z 2022 r.: 3 671 000 000 EUR × [ (b/a) ] = 3 776 502 322 EUR

Kwota ryczałtowa dla Niderlandów w cenach z 2022 r.: 1 921 000 000 EUR × [ (b/a) ] = 1 976 208 379 EUR

Kwota ryczałtowa dla Austrii w cenach z 2022 r.: 565 000 000 EUR × [ (b/a) ] = 581 237 759 EUR

Kwota ryczałtowa dla Szwecji w cenach z 2022 r.: 1 069 000 000 EUR × [ (b/a) ] = 1 099 722 414 EUR


TABELA 6

Zestawienie dotyczące finansowania (8) budżetu ogólnego według kategorii zasobów własnych i według państw członkowskich

Państwo członkowskie

Tradycyjne zasoby własne (TZW)

Zasoby własne oparte na VAT oraz DNB

Zasoby własne ogółem (9)

Opłaty wyrównawcze netto w sektorze cukru (75 %)

Cła netto (75 %)

Tradycyjne zasoby własne ogółem (75 %)

p.m. koszty poboru (25 % TZW brutto)

Zasoby własne oparte na VAT

Zasoby własne oparte na tworzywach sztucznych

Zasoby własne oparte na DNB

Obniżki ryczałtowe wkładów opartych na DNB i ich finansowanie

Składki państw członkowskich ogółem

Udział w składkach państw członkowskich (%)

(1)

(2)

(3) = (1) + (2)

(4)

(5)

(6)

(7)

(8)

(9) = (5) + (6) +(7) + (8)

(10)

(11) = (3) + (9)

Belgia

p.m.

2 001 747 222

2 001 747 222

667 249 074

629 433 600

153 397 520

3 906 463 840

265 932 559

4 955 227 519

3,54

6 956 974 741

Bułgaria

p.m.

91 885 388

91 885 388

30 628 463

99 240 600

24 248 560

522 825 756

35 591 368

681 906 284

0,49

773 791 672

Czechy

p.m.

255 934 290

255 934 290

85 311 430

296 305 800

55 440 720

1 802 458 762

122 702 396

2 276 907 678

1,63

2 532 841 968

Dania

p.m.

354 268 324

354 268 324

118 089 441

392 076 600

124 480 880

2 706 740 838

- 203 573 346

3 019 724 972

2,16

3 373 993 296

Niemcy

p.m.

3 944 491 534

3 944 491 534

1 314 830 514

4 738 576 800

1 391 844 800

29 096 919 827

-1 795 729 257

33 431 612 170

23,89

37 376 103 704

Estonia

p.m.

34 873 068

34 873 068

11 624 356

43 995 600

22 934 000

232 377 130

15 819 075

315 125 805

0,23

349 998 873

Irlandia

p.m.

246 704 687

246 704 687

82 234 896

309 899 400

149 574 400

2 415 283 402

164 420 438

3 039 177 640

2,17

3 285 882 327

Grecja

p.m.

214 494 210

214 494 210

71 498 070

245 063 700

51 102 400

1 421 115 991

96 742 483

1 814 024 574

1,30

2 028 518 784

Hiszpania

p.m.

1 367 627 520

1 367 627 520

455 875 840

1 764 734 700

520 673 040

10 071 140 968

685 593 007

13 042 141 715

9,32

14 409 769 235

Francja

p.m.

1 765 344 559

1 765 344 559

588 448 186

3 584 511 300

1 257 988 960

20 051 692 906

1 365 019 165

26 259 212 331

18,76

28 024 556 890

Chorwacja

p.m.

39 114 252

39 114 252

13 038 084

85 615 350

18 411 600

440 886 543

30 013 355

574 926 848

0,41

614 041 100

Włochy

p.m.

1 698 277 237

1 698 277 237

566 092 412

2 168 027 100

760 665 120

14 327 610 337

975 352 196

18 231 654 753

13,03

19 929 931 990

Cypr

p.m.

25 821 078

25 821 078

8 607 026

33 540 900

3 638 240

172 722 899

11 758 113

221 660 152

0,16

247 481 230

Łotwa

p.m.

40 324 555

40 324 555

13 441 518

44 239 200

15 279 600

254 143 803

17 300 842

330 963 445

0,24

371 288 000

Litwa

p.m.

108 064 596

108 064 596

36 021 532

65 678 400

11 711 760

407 222 703

27 721 689

512 334 552

0,37

620 399 148

Luksemburg

p.m.

20 409 046

20 409 046

6 803 015

69 588 300

13 957 280

358 353 321

24 394 905

466 293 806

0,33

486 702 852

Węgry

p.m.

188 475 777

188 475 777

62 825 259

187 056 900

152 963 680

1 192 401 786

81 172 762

1 613 595 128

1,15

1 802 070 905

Malta

p.m.

13 613 942

13 613 942

4 537 981

20 262 450

7 521 620

104 343 924

7 103 213

139 231 207

0,10

152 845 149

Niderlandy

p.m.

3 251 654 467

3 251 654 467

1 083 884 822

1 115 024 700

213 286 560

6 761 560 089

-1 515 915 119

6 573 956 230

4,70

9 825 610 697

Austria

p.m.

215 617 780

215 617 780

71 872 593

566 339 700

152 734 240

3 198 403 925

- 363 506 385

3 553 971 480

2,54

3 769 589 260

Polska

p.m.

865 916 301

865 916 301

288 638 767

834 646 500

381 043 200

4 343 294 284

295 669 795

5 854 653 779

4,18

6 720 570 080

Portugalia

p.m.

169 359 204

169 359 204

56 453 068

335 186 850

169 723 920

1 726 085 001

117 503 251

2 348 499 022

1,68

2 517 858 226

Rumunia

p.m.

190 404 765

190 404 765

63 468 255

248 393 700

122 743 840

1 897 779 006

129 191 322

2 398 107 868

1,71

2 588 512 633

Słowenia

p.m.

84 338 200

84 338 200

28 112 733

70 851 600

11 074 460

392 621 212

26 727 692

501 274 964

0,36

585 613 164

Słowacja

p.m.

80 748 358

80 748 358

26 916 119

117 485 100

35 967 440

787 460 108

53 606 354

994 519 002

0,71

1 075 267 360

Finlandia

p.m.

144 038 109

144 038 109

48 012 703

294 270 300

69 089 920

2 015 985 193

137 238 209

2 516 583 622

1,80

2 660 621 731

Szwecja

p.m.

499 057 690

499 057 690

166 352 563

711 342 600

105 809 120

4 287 510 765

- 807 850 082

4 296 812 403

3,07

4 795 870 093

Ogółem

p.m.

17 912 606 159

17 912 606 159

5 970 868 720

19 071 387 750

5 997 306 880

114 895 404 319

0

139 964 098 949

100,00

157 876 705 108

(8) (9)

B. OGÓLNE ZESTAWIENIE DOCHODÓW WEDŁUG POZYCJI W BUDŻECIE

Tytuł

Dział

Budżet 2022

Budżet korygujący nr 2/2022

Nowa kwota

1

ZASOBY WŁASNE

157 700 699 712

176 005 396

157 876 705 108

2

NADWYŻKI, SALDA I DOSTOSOWANIA

p.m.

p.m.

3

DOCHODY ADMINISTRACYJNE

1 791 362 923

1 791 362 923

4

DOCHODY FINANSOWE, ODSETKI ZA ZWŁOKĘ I GRZYWNY

114 747 216

114 747 216

5

GWARANCJE BUDŻETOWE, OPERACJE ZACIĄGANIA I UDZIELANIA POŻYCZEK

p.m.

p.m.

6

DOCHODY, WKŁADY I ZWROTY ZWIĄZANE Z POLITYKAMI UNII

10 996 505 308

10 996 505 308

OGÓŁEM

170 603 315 159

176 005 396

170 779 320 555

TYTUŁ 1

ZASOBY WŁASNE

Tytuł

Rozdział

Dział

Budżet 2022

Budżet korygujący nr 2/2022

Nowa kwota

1 1

OPŁATY OKREŚLONE W RAMACH WSPÓLNEJ ORGANIZACJI RYNKU CUKRU

p.m.

p.m.

1 2

CŁA I INNE OPŁATY

17 912 606 159

17 912 606 159

1 3

ZASOBY WŁASNE OPARTE NA PODATKU OD WARTOŚCI DODANEJ

19 071 387 750

19 071 387 750

1 4

ZASOBY WŁASNE OPARTE NA DOCHODZIE NARODOWYM BRUTTO

114 719 398 923

176 005 396

114 895 404 319

1 5

Korekta nierównowagi budżetowej

-

-

1 6

Obniżka brutto składek rocznych opartych na DNB przyznana niektórym państwom członkowskim

0

0

1 7

ZASOBY WŁASNE OPARTE NA ODPADACH OPAKOWANIOWYCH Z TWORZYW SZTUCZNYCH NIEPODDAWANYCH RECYKLINGOWI

5 997 306 880

5 997 306 880

Tytuł 1 - Ogółem

157 700 699 712

176 005 396

157 876 705 108

ROZDZIAŁ 1 1 -

OPŁATY OKREŚLONE W RAMACH WSPÓLNEJ ORGANIZACJI RYNKU CUKRU

ROZDZIAŁ 1 2 -

CŁA I INNE OPŁATY

ROZDZIAŁ 1 3 -

ZASOBY WŁASNE OPARTE NA PODATKU OD WARTOŚCI DODANEJ

ROZDZIAŁ 1 4 -

ZASOBY WŁASNE OPARTE NA DOCHODZIE NARODOWYM BRUTTO

ROZDZIAŁ 1 5 -

KOREKTA NIERÓWNOWAGI BUDŻETOWEJ

ROZDZIAŁ 1 6 -

OBNIŻKA BRUTTO SKŁADEK ROCZNYCH OPARTYCH NA DNB PRZYZNANA NIEKTÓRYM PAŃSTWOM CZŁONKOWSKIM

ROZDZIAŁ 1 7 -

ZASOBY WŁASNE OPARTE NA ODPADACH OPAKOWANIOWYCH Z TWORZYW SZTUCZNYCH NIEPODDAWANYCH RECYKLINGOWI

ROZDZIAŁ 1 4 - ZASOBY WŁASNE OPARTE NA DOCHODZIE NARODOWYM BRUTTO

Tytuł

Rozdział

Artykuł

Pozycja

Dział

Budżet 2022

Budżet korygujący nr 2/2022

Nowa kwota

1 4

ZASOBY WŁASNE OPARTE NA DOCHODZIE NARODOWYM BRUTTO

1 4 0

Zasoby własne oparte na dochodzie narodowym brutto

114 719 398 923

176 005 396

114 895 404 319

ROZDZIAŁ 1 4 - OGÓŁEM

114 719 398 923

176 005 396

114 895 404 319

ROZDZIAŁ 1 4 -

ZASOBY WŁASNE OPARTE NA DOCHODZIE NARODOWYM BRUTTO

1 4 0
Zasoby własne oparte na dochodzie narodowym brutto

Budżet 2022

Budżet korygujący nr 2/2022

Nowa kwota

114 719 398 923

176 005 396

114 895 404 319

Uwagi

Zasoby oparte na DNB stanowią zasoby "dodatkowe", zapewniające dochody niezbędne do pokrycia wydatków przekraczających kwotę uzyskaną z tradycyjnych zasobów własnych, płatności opartych na VAT, zasobów własnych opartych na opakowaniach oraz innych dochodów w danym roku. W konsekwencji dzięki zasobom opartym na DNB budżet jest zawsze zbilansowany ex ante.

Stawka poboru tych zasobów określona jest na podstawie dodatkowych dochodów potrzebnych do sfinansowania wydatków budżetowych niepokrytych z innych zasobów (zasoby własne oparte na opakowaniach, zasoby oparte na VAT, tradycyjne zasoby własne i inne dochody). W ten sposób stawkę poboru stosuje się do DNB każdego z państw członkowskich.

Stawka mająca zastosowanie do DNB państw członkowskich w odniesieniu do roku budżetowego 2022 wynosi 0,7724 %.

Podstawa prawna

Decyzja Rady (UE, Euratom) 2020/2053 z dnia 14 grudnia 2020 r. w sprawie systemu zasobów własnych Unii Europejskiej oraz uchylająca decyzję 2014/335/UE, Euratom (Dz.U. L 424 z 15.12.2020, s. 1), w szczególności jej art. 2 ust. 1 lit. d).

Rozporządzenie Rady (UE, Euratom) 2021/770 z dnia 30 kwietnia 2021 r. w sprawie obliczania zasobów własnych opartych na odpadach opakowaniowych z tworzyw sztucznych niepoddawanych recyklingowi, metod i procedury udostępniania tych zasobów własnych, w sprawie środków w celu zaspokojenia potrzeb gotówkowych oraz w sprawie niektórych aspektów zasobów własnych opartych na dochodzie narodowym brutto (Dz.U. L 165 z 11.5.2021, s. 15), w szczególności jego art. 4 ust. 1.

Państwo członkowskie

Budżet 2022

Budżet korygujący nr 2/2022

Nowa kwota

Belgia

3 900 479 625

5 984 215

3 906 463 840

Bułgaria

522 024 852

800 904

522 825 756

Czechy

1 799 697 621

2 761 141

1 802 458 762

Dania

2 702 594 450

4 146 388

2 706 740 838

Niemcy

29 052 346 985

44 572 842

29 096 919 827

Estonia

232 021 158

355 972

232 377 130

Irlandia

2 411 583 490

3 699 912

2 415 283 402

Grecja

1 418 939 019

2 176 972

1 421 115 991

Hiszpania

10 055 713 239

15 427 729

10 071 140 968

Francja

20 020 976 219

30 716 687

20 051 692 906

Chorwacja

440 211 160

675 383

440 886 543

Włochy

14 305 662 229

21 948 108

14 327 610 337

Cypr

172 458 309

264 590

172 722 899

Łotwa

253 754 486

389 317

254 143 803

Litwa

406 598 888

623 815

407 222 703

Luksemburg

357 804 369

548 952

358 353 321

Węgry

1 190 575 176

1 826 610

1 192 401 786

Malta

104 184 082

159 842

104 343 924

Niderlandy

6 751 202 224

10 357 865

6 761 560 089

Austria

3 193 504 370

4 899 555

3 198 403 925

Polska

4 336 640 900

6 653 384

4 343 294 284

Portugalia

1 723 440 855

2 644 146

1 726 085 001

Rumunia

1 894 871 846

2 907 160

1 897 779 006

Słowenia

392 019 765

601 447

392 621 212

Słowacja

786 253 817

1 206 291

787 460 108

Finlandia

2 012 896 955

3 088 238

2 015 985 193

Szwecja

4 280 942 834

6 567 931

4 287 510 765

Artykuł 1 4 0 - Ogółem

114 719 398 923

176 005 396

114 895 404 319


(1) Dane liczbowe w tej kolumnie odpowiadają danym liczbowym w budżecie na 2022 r. (Dz.U. L 45 z 24.2.2022, s. 1) ze zmianami wynikającymi z budżetów korygujących nr 1/2022 i 2/2022.

(2) Dane liczbowe w tej kolumnie odpowiadają danym liczbowym w budżecie na 2021 r. (Dz.U. L 93 z 17.3.2021, s. 1) ze zmianami wynikającymi z budżetów korygujących nr 1/2021-6/2021.

(3) Zasoby własne na potrzeby budżetu na 2022 r. określono na podstawie prognoz budżetowych przyjętych na 181. i 183 posiedzeniu Komitetu Doradczego ds. Zasobów Własnych w dniach 26 maja 2021 r. i 3-9 września 2021 r.

(4) Kwota ta obejmuje 140 000 000 EUR w związku ze zobowiązaniami Unii wynikającymi z zaciągniętych pożyczek, o których mowa w art. 5 decyzji (UE, Euratom) 2020/2053.

(5) Art. 310 ust. 1 akapit trzeci TFUE brzmi: "Budżet powinien być zrównoważony w odniesieniu do dochodów i wydatków".

(6) Wykorzystywana podstawa nie przekracza 50 % DNB.

(7) Obliczenie stawki: (114 895 404 319) / (148 742 882 000) = 0,772443042477824.

(8) p.m. (zasoby własne + pozostałe dochody = dochody ogółem = wydatki ogółem); (157 876 705 108 + 12 902 615 447 = 170 779 320 555).

(9) Zasoby własne ogółem jako procent DNB: (157 876 705 108) / (14 874 288 200 000) = 1,06 %; pułap zasobów własnych ogółem zgodnie z art. 3 i 6 decyzji Rady (UE, Euratom) 2020/2053: 2,00 %.


SEKCJA III

KOMISJA

WYDATKI

Tytuł

Dział

Budżet 2022

Budżet korygujący nr 2/2022

Nowa kwota

Zobowiązania

Płatności

Zobowiązania

Płatności

Zobowiązania

Płatności

01

BADANIA NAUKOWE I INNOWACJE

13 236 770 624

13 558 016 676

13 236 770 624

13 558 016 676

02

EUROPEJSKIE INWESTYCJE STRATEGICZNE

5 506 694 851

4 853 018 709

5 506 694 851

4 853 018 709

Rezerwy (30 02 02)

2 487 000

2 487 000

2 487 000

2 487 000

5 509 181 851

4 855 505 709

5 509 181 851

4 855 505 709

03

JEDNOLITY RYNEK

952 519 960

903 584 361

952 519 960

903 584 361

Rezerwy (30 02 02)

69 000

69 000

69 000

69 000

952 588 960

903 653 361

952 588 960

903 653 361

04

PRZESTRZEŃ KOSMICZNA

2 076 537 905

2 156 359 905

2 076 537 905

2 156 359 905

05

ROZWÓJ REGIONALNY I SPÓJNOŚĆ

44 989 769 922

42 651 471 185

44 989 769 922

42 651 471 185

06

ODBUDOWA I ODPORNOŚĆ

1 508 039 285

1 092 578 376

1 508 039 285

1 092 578 376

07

INWESTOWANIE W LUDZI, SPÓJNOŚĆ SPOŁECZNA I WARTOŚCI

21 146 568 658

18 308 722 097

21 146 568 658

18 308 722 097

08

POLITYKA ROLNA I MORSKA

54 416 041 928

56 002 672 390

54 416 041 928

56 002 672 390

Rezerwy (30 02 02)

4 250 000

4 250 000

4 250 000

4 250 000

54 420 291 928

56 006 922 390

54 420 291 928

56 006 922 390

09

ŚRODOWISKO I DZIAŁANIA W DZIEDZINIE KLIMATU

2 260 820 131

594 844 448

2 260 820 131

594 844 448

10

MIGRACJA

1 372 475 458

1 445 427 205

99 768 521

76 005 396

1 472 243 979

1 521 432 601

11

ZARZĄDZANIE GRANICAMI

1 886 043 021

1 631 125 361

100 000 000

1 886 043 021

1 731 125 361

Rezerwy (30 02 02)

1 713 000

1 713 000

1 713 000

1 713 000

1 887 756 021

1 632 838 361

1 887 756 021

1 732 838 361

12

BEZPIECZEŃSTWO

618 895 774

567 259 774

618 895 774

567 259 774

Rezerwy (30 02 02)

15 987 411

15 987 411

15 987 411

15 987 411

634 883 185

583 247 185

634 883 185

583 247 185

13

OBRONA

1 177 444 514

654 614 000

1 177 444 514

654 614 000

14

DZIAŁANIA ZEWNĘTRZNE

15 158 937 445

10 544 347 150

15 158 937 445

10 544 347 150

15

POMOC PRZEDAKCESYJNA

2 011 505 473

2 371 704 787

2 011 505 473

2 371 704 787

16

WYDATKI POZA ROCZNYMI PUŁAPAMI OKREŚLONYMI W WIELOLETNICH RAMACH FINANSOWYCH

50 000 000

75 000 000

50 000 000

75 000 000

20

WYDATKI ADMINISTRACYJNE KOMISJI EUROPEJSKIEJ

3 868 129 450

3 868 229 450

3 868 129 450

3 868 229 450

21

SZKOŁY EUROPEJSKIE I ŚWIADCZENIA EMERYTALNO-RENTOWE

2 331 236 116

2 331 236 116

2 331 236 116

2 331 236 116

30

REZERWY

2 773 676 793

2 572 344 411

2 773 676 793

2 572 344 411

Ogółem (z wyłączeniem rezerw)

177 317 600 897

166 158 049 990

99 768 521

176 005 396

177 417 369 418

166 334 055 386

Rezerwy: (30 02 02)

24 506 411

24 506 411

24 506 411

24 506 411

TYTUŁ 10

MIGRACJA

Tytuł

Rozdział

Dział

Budżet 2022

Budżet korygujący nr 2/2022

Nowa kwota

Zobowiązania

Płatności

Zobowiązania

Płatności

Zobowiązania

Płatności

10 01

WYDATKI NA WSPARCIE ADMINISTRACYJNE W GRUPIE POLITYK "MIGRACJA"

3 000 000

3 000 000

3 000 000

3 000 000

10 02

FUNDUSZ AZYLU, MIGRACJI I INTEGRACJI

1 215 814 253

1 288 766 000

99 768 521

76 005 396

1 315 582 774

1 364 771 396

10 10

AGENCJE ZDECENTRALIZOWANE

153 661 205

153 661 205

153 661 205

153 661 205

10 20

PROJEKTY PILOTAŻOWE, DZIAŁANIA PRZYGOTOWAWCZE, PREROGATYWY I INNE DZIAŁANIA

p.m.

p.m.

p.m.

p.m.

Tytuł 10 - Ogółem

1 372 475 458

1 445 427 205

99 768 521

76 005 396

1 472 243 979

1 521 432 601

ROZDZIAŁ 10 02 - FUNDUSZ AZYLU, MIGRACJI I INTEGRACJI

Tytuł

Rozdział

Artykuł

Pozycja

Dział

RF

Budżet 2022

Budżet korygujący nr 2/2022

Nowa kwota

Zobowiązania

Płatności

Zobowiązania

Płatności

Zobowiązania

Płatności

10 02

FUNDUSZ AZYLU, MIGRACJI I INTEGRACJI

10 02 01

Fundusz Azylu, Migracji i Integracji

4

1 215 814 253

676 766 000

99 768 521

76 005 396

1 315 582 774

752 771 396

10 02 99

Zakończenie wcześniejszych programów i działań

10 02 99 01

Zakończenie wcześniejszych działań w obszarze migracji (przed 2021 r.)

4

p.m.

612 000 000

p.m.

612 000 000

Artykuł 10 02 99 - Suma częściowa

p.m.

612 000 000

p.m.

612 000 000

Rozdział 10 02 - Ogółem

1 215 814 253

1 288 766 000

99 768 521

76 005 396

1 315 582 774

1 364 771 396

Uwagi

Środki w tym rozdziale przeznaczone są na finansowanie działań, które przyczyniają się do skutecznego zarządzania przepływami migracyjnymi zgodnie z odnośnym dorobkiem prawnym UE i zobowiązaniami Unii w zakresie praw podstawowych.

Zgodnie z art. 21, 22 i 24 rozporządzenia finansowego wkłady otrzymane od państw trzecich (państw EFTA zgodnie z Porozumieniem o Europejskim Obszarze Gospodarczym, krajów kandydujących oraz, w stosownych przypadkach, potencjalnych kandydatów z Bałkanów Zachodnich lub innych państw trzecich), wynikające z udziału w programach unijnych, a także wszelkie inne dochody przeznaczone na określony cel, zapisane w zestawieniu dochodów, są podstawą do udostępnienia odpowiednich środków oraz wykonania środków zgodnie z niniejszym rozdziałem.

Powiązane szacunkowe kwoty oraz odpowiadający im artykuł lub pozycja zestawienia dochodów są wskazane, w miarę możliwości, w odpowiednich liniach budżetowych.

Podstawa prawna

Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/1060 z dnia 24 czerwca 2021 r. ustanawiające wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Funduszu Spójności, Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji i Europejskiego Funduszu Morskiego, Rybackiego i Akwakultury, a także przepisy finansowe na potrzeby tych funduszy oraz na potrzeby Funduszu Azylu, Migracji i Integracji, Funduszu Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Instrumentu Wsparcia Finansowego na rzecz Zarządzania Granicami i Polityki Wizowej (Dz.U. L 231 z 30.6.2021, s. 159).

Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/1147 z dnia 7 lipca 2021 r. ustanawiające Fundusz Azylu, Migracji i Integracji (Dz.U. L 251 z 15.7.2021, s. 1).

Akty referencyjne

Wniosek dotyczący rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady, przedłożony przez Komisję w dniu 23 września 2020 r., w sprawie zarządzania azylem i migracją oraz zmieniającego dyrektywę Rady 2003/109/WE i proponowane rozporządzenie (UE) XXX/XXX [Fundusz Azylu i Migracji], (COM(2020) 610 final).

Zmieniony wniosek dotyczący rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady, przedłożony przez Komisję w dniu 23 września 2020 r., ustanawiającego wspólną procedurę ubiegania się o ochronę międzynarodową w Unii i uchylającego dyrektywę 2013/32/UE (COM(2020) 611 final).

Wniosek dotyczący rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady, przedłożony przez Komisję w dniu 23 września 2020 r., w sprawie reagowania na sytuacje kryzysowe i spowodowane działaniem siły wyższej w dziedzinie migracji i azylu (COM(2020) 613 final).

Zmieniony wniosek dotyczący rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady, przedłożony przez Komisję w dniu 23 września 2020 r., w sprawie ustanowienia systemu Eurodac do porównywania danych biometrycznych w celu skutecznego stosowania rozporządzenia (UE) XXX/XXX [rozporządzenie w sprawie zarządzania azylem i migracją] i rozporządzenia (UE) XXX/XXX [rozporządzenie w sprawie przesiedleń] na potrzeby identyfikowania nielegalnie przebywających obywateli państw trzecich lub bezpaństwowców oraz w sprawie występowania o porównanie z danymi Eurodac przez organy ścigania państw członkowskich i Europol na potrzeby ochrony porządku publicznego oraz zmieniające rozporządzenia (UE) 2018/1240 i (UE) 2019/818 (COM(2020) 614 final).

10 02 01
Fundusz Azylu, Migracji i Integracji

Daneliczbowe (Środki zróżnicowane)

Budżet 2022

Budżet korygujący nr 2/2022

Nowa kwota

Zobowiązania

Płatności

Zobowiązania

Płatności

Zobowiązania

Płatności

1 215 814 253

676 766 000

99 768 521

76 005 396

1 315 582 774

752 771 396

Uwagi

Środki te przeznaczone są na finansowanie działań, które przyczyniają się do skutecznego zarządzania przepływami migracyjnymi zgodnie z odnośnym dorobkiem prawnym Unii i zobowiązaniami Unii w zakresie praw podstawowych.

W szczególności Fundusz Azylu, Migracji i Integracji przyczynia się do wzmocnienia i rozwinięcia wszystkich aspektów wspólnego europejskiego systemu azylowego, w tym jego wymiaru zewnętrznego; wspierania legalnej migracji do państw członkowskich, w tym integracji obywateli państw trzecich; a także zwalczania migracji nieuregulowanej i zapewniania skutecznych powrotów i readmisji w państwach trzecich.

Fundusz będzie promować wspólne działania w obszarze azylu, w tym wysiłki państw członkowskich w zakresie przyjmowania osób wymagających ochrony międzynarodowej w drodze przesiedleń i transferu osób ubiegających się o ochronę międzynarodową lub osób korzystających z ochrony międzynarodowej między państwami członkowskimi; a także wspierania strategii integracji i bardziej skutecznej polityki migracyjnej, aby zapewnić długoterminową konkurencyjność Unii i przyszłość jej modelu socjalnego oraz ograniczyć czynniki zachęcające do nieuregulowanej migracji, za pomocą zrównoważonej polityki w zakresie powrotów i readmisji. Fundusz będzie wspierać zacieśnianie współpracy z państwami trzecimi, aby wzmacniać zarządzanie przepływami osób ubiegających się o azyl lub inne formy ochrony międzynarodowej, zwiększać możliwości legalnej migracji oraz przeciwdziałać migracji nieuregulowanej i zapewniać zrównoważony charakter powrotów i skuteczną readmisję w państwach trzecich.

Dochody przeznaczone na określony cel (pochodzenie, szacunkowe kwoty i odpowiadający im artykuł lub pozycja zestawienia dochodów).

Inne dochody przeznaczone na określony cel

1

6 3 0 0

TYTUŁ 11

ZARZĄDZANIE GRANICAMI

Tytuł

Rozdział

Dział

Budżet 2022

Budżet korygujący nr 2/2022

Nowa kwota

Zobowiązania

Płatności

Zobowiązania

Płatności

Zobowiązania

Płatności

11 01

WYDATKI NA WSPARCIE ADMINISTRACYJNE W GRUPIE POLITYK "ZARZĄDZANIE GRANICAMI"

2 079 000

2 079 000

2 079 000

2 079 000

11 02

FUNDUSZ ZINTEGROWANEGO ZARZĄDZANIA GRANICAMI - INSTRUMENT NA RZECZ ZARZĄDZANIA GRANICAMI I WIZ

738 742 428

508 891 340

100 000 000

738 742 428

608 891 340

11 03

FUNDUSZ ZINTEGROWANEGO ZARZĄDZANIA GRANICAMI - INSTRUMENT WSPARCIA FINANSOWEGO NA RZECZ SPRZĘTU DO KONTROLI CELNEJ

138 111 000

136 176 561

138 111 000

136 176 561

11 10

AGENCJE ZDECENTRALIZOWANE

1 007 110 593

983 978 460

1 007 110 593

983 978 460

Rezerwy (30 02 02)

1 713 000

1 713 000

1 713 000

1 713 000

1 008 823 593

985 691 460

1 008 823 593

985 691 460

Tytuł 11 - Ogółem

1 886 043 021

1 631 125 361

100 000 000

1 886 043 021

1 731 125 361

Rezerwy (30 02 02)

1 713 000

1 713 000

1 713 000

1 713 000

Ogółem + rezerwa

1 887 756 021

1 632 838 361

100 000 000

1 887 756 021

1 732 838 361

ROZDZIAŁ 11 02 - FUNDUSZ ZINTEGROWANEGO ZARZĄDZANIA GRANICAMI - INSTRUMENT NA RZECZ ZARZĄDZANIA GRANICAMI I WIZ

Tytuł

Rozdział

Artykuł

Pozycja

Dział

RF

Budżet 2022

Budżet korygujący nr 2/2022

Nowa kwota

Zobowiązania

Płatności

Zobowiązania

Płatności

Zobowiązania

Płatności

11 02

FUNDUSZ ZINTEGROWANEGO ZARZĄDZANIA GRANICAMI - INSTRUMENT NA RZECZ ZARZĄDZANIA GRANICAMI I WIZ

11 02 01

Instrument wsparcia finansowego na rzecz zarządzania granicami i wiz

4

738 742 428

211 891 340

100 000 000

738 742 428

311 891 340

11 02 99

Zakończenie wcześniejszych programów i działań

11 02 99 01

Zakończenie wcześniejszych działań w dziedzinie granic, wiz i systemów informatycznych (przed 2021 r.)

4

p.m.

297 000 000

p.m.

297 000 000

Artykuł 11 02 99 - Suma częściowa

p.m.

297 000 000

p.m.

297 000 000

Rozdział 11 02 - Ogółem

738 742 428

508 891 340

100 000 000

738 742 428

608 891 340

Uwagi

Środki w tym rozdziale przeznaczone są na finansowanie działań zapewniających silne i skuteczne europejskie zintegrowane zarządzanie granicami na granicach zewnętrznych, przy jednoczesnym zagwarantowaniu swobodnego przepływu osób w obrębie tych granic, w pełnym poszanowaniu zobowiązań Unii w zakresie praw podstawowych; przyczynią się one tym samym do zapewnienia wysokiego poziomu bezpieczeństwa w Unii.

Zgodnie z art. 21, 22 i 24 rozporządzenia finansowego wkłady otrzymane od państw trzecich (państw EFTA zgodnie z Porozumieniem o Europejskim Obszarze Gospodarczym, krajów kandydujących oraz, w stosownych przypadkach, potencjalnych kandydatów z Bałkanów Zachodnich lub innych państw trzecich), wynikające z udziału w programach unijnych, a także wszelkie inne dochody przeznaczone na określony cel, zapisane w zestawieniu dochodów, są podstawą do udostępnienia odpowiednich środków oraz wykonania środków zgodnie z niniejszym rozdziałem.

Powiązane szacunkowe kwoty oraz odpowiadający im artykuł lub pozycja zestawienia dochodów są wskazane, w miarę możliwości, w odpowiednich liniach budżetowych.

Podstawa prawna

Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/1060 z dnia 24 czerwca 2021 r. ustanawiające wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Funduszu Spójności, Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji i Europejskiego Funduszu Morskiego, Rybackiego i Akwakultury, a także przepisy finansowe na potrzeby tych funduszy oraz na potrzeby Funduszu Azylu, Migracji i Integracji, Funduszu Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Instrumentu Wsparcia Finansowego na rzecz Zarządzania Granicami i Polityki Wizowej (Dz.U. L 231 z 30.6.2021, s. 159).

Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/1134 z dnia 7 lipca 2021 r. w sprawie zmiany rozporządzeń Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 767/2008, (WE) nr 810/2009, (UE) 2016/399, (UE) 2017/2226, (UE) 2018/1240, (UE) 2018/1860, (UE) 2018/1861, (UE) 2019/817 i (UE) 2019/1896 oraz uchylenia decyzji Rady 2004/512/WE i (WE) nr 2008/633/WSiSW w celu zreformowania Wizowego Systemu Informacyjnego (Dz.U. L 248 z 13.7.2021, s. 11).

Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/1148 z dnia 7 lipca 2021 r. ustanawiające, w ramach Funduszu Zintegrowanego Zarządzania Granicami, Instrument Wsparcia Finansowego na rzecz Zarządzania Granicami i Polityki Wizowej (Dz.U. L 251 z 15.7.2021, s. 48).

Akty referencyjne

Wniosek, przedłożony przez Komisję w dniu 23 września 2020 r., dotyczący rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady wprowadzającego kontrolę przesiewową obywateli państw trzecich na granicach zewnętrznych oraz zmieniającego rozporządzenia (WE) nr 767/2008, (UE) 2017/2226, (UE) 2018/1240 oraz (UE) 2019/817 - (COM(2020) 612 final).

11 02 01
Instrument wsparcia finansowego na rzecz zarządzania granicami i wiz

Daneliczbowe (Środki zróżnicowane)

Budżet 2022

Budżet korygujący nr 2/2022

Nowa kwota

Zobowiązania

Płatności

Zobowiązania

Płatności

Zobowiązania

Płatności

738 742 428

211 891 340

100 000 000

738 742 428

311 891 340

Uwagi

Środki w tym rozdziale przeznaczone są na zapewnienie silnego i skutecznego europejskiego zintegrowanego zarządzania granicami na granicach zewnętrznych, przy jednoczesnym zagwarantowaniu swobodnego przepływu osób w obrębie tych granic, w pełnym poszanowaniu zobowiązań Unii w zakresie praw podstawowych; przyczynią się one tym samym do zapewnienia wysokiego poziomu bezpieczeństwa w Unii.

Instrument wsparcia finansowego na rzecz zarządzania granicami i wiz ("instrument") powinien w szczególności przyczyniać się do wspierania skutecznego europejskiego zintegrowanego zarządzania granicami na granicach zewnętrznych, realizowanego przez Europejską Straż Graniczną i Przybrzeżną w ramach wspólnej odpowiedzialności Europejskiej Agencji Straży Granicznej i Przybrzeżnej oraz organów krajowych odpowiedzialnych za zarządzanie granicami, aby ułatwić legalne przekraczanie granic, wykrywać imigrację nieuregulowaną i przestępczość transgraniczną i zapobiegać im, i skutecznie zarządzać przepływami migracyjnymi; a także wspierania wspólnej polityki wizowej, aby ułatwiać legalne podróżowanie i zapobiegać zagrożeniom w zakresie migracji i bezpieczeństwa.

Instrument będzie propagować realizację europejskiego zintegrowanego zarządzania granicami składającego się z elementów określonych zgodnie z art. 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1896 z dnia 13 listopada 2019 r. w sprawie Europejskiej Straży Granicznej i Przybrzeżnej oraz uchylenia rozporządzeń (UE) nr 1052/2013 i (UE) 2016/1624 (Dz.U. L 295 z 14.11.2019, s. 1): kontroli granicznej, poszukiwania i ratowania osób podczas operacji ochrony granic, analizy ryzyka, współpracy między państwami członkowskimi (wspieranej i koordynowanej przez Europejską Agencję Straży Granicznej i Przybrzeżnej). Instrument będzie również wspierać współpracę między agencjami, współpracę z państwami trzecimi, środki techniczne i operacyjne w obrębie strefy Schengen związane z kontrolą graniczną i służące sprawniejszemu rozwiązywaniu problemu nielegalnej imigracji oraz skuteczniejszemu zwalczaniu przestępczości transgranicznej, oraz wykorzystanie najnowszych technologii, mechanizmów kontroli jakości i mechanizmów solidarności. Przyczyni się on ponadto do poprawy wydajności rozpatrywania wniosków wizowych pod względem wykrywania i oceny zagrożeń związanych z bezpieczeństwem i migracją nieuregulowaną, jak również do ułatwienia procedur wizowych dla osób podróżujących w dobrej wierze. Instrument będzie wspierać cyfryzację rozpatrywania wniosków wizowych w celu zapewnienia szybkich, bezpiecznych i przyjaznych użytkownikowi procedur wizowych z korzyścią zarówno dla osób ubiegających się o wizę, jak i dla konsulatów.

Dochody przeznaczone na określony cel (pochodzenie, szacunkowe kwoty i odpowiadający im artykuł lub pozycja zestawienia dochodów).

Inne dochody przeznaczone na określony cel

1

6 3 2 0

* Autentyczne są wyłącznie dokumenty UE opublikowane w formacie PDF w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00