Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2022 nr 213 str. 13
Wersja aktualna od 2022-09-05
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2022 nr 213 str. 13
Wersja aktualna od 2022-09-05
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2022/1399

z dnia 1 sierpnia 2022 r.

określające informacje techniczne dotyczące zbioru danych, ustanawiające formaty techniczne stosowane do przekazywania informacji oraz określające uregulowania i treść raportów jakości dotyczących organizacji badania reprezentacyjnego w dziedzinie korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych za rok referencyjny 2023 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1700

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1700 z dnia 10 października 2019 r. ustanawiające wspólne ramy statystyk europejskich dotyczących osób i gospodarstw domowych, opartych na danych na poziomie indywidualnym zbieranych metodą doboru próby, zmieniające rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 808/2004, (WE) nr 452/2008 i (WE) nr 1338/2008 oraz uchylające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1177/2003 i rozporządzenie Rady (WE) nr 577/98 (1), w szczególności jego art. 7 ust. 1, art. 8 ust. 3 i art. 13 ust. 6,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1)

Aby ułatwić przekazywanie informacji z państw członkowskich do Komisji (Eurostatu), należy określić służące do tego celu formaty techniczne obejmujące pojęcia i procesy, w tym dane i metadane.

(2)

W celu oceny jakości statystyk, które mają być przekazywane, w dziedzinie korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych, należy określić szczegółowe uregulowania dotyczące rocznych raportów jakości.

(3)

Aby zapewnić prawidłowe wykonanie badania reprezentacyjnego w dziedzinie korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych, Komisja powinna określić informacje techniczne dotyczące zbioru danych.

(4)

Aby umożliwić Komisji (Eurostatowi) pobieranie danych drogą elektroniczną, przekazywanie danych i składanie rocznych raportów jakości powinno się odbywać za pośrednictwem pojedynczego punktu wprowadzania danych.

(5)

W odniesieniu do kategorii cech wymienionych w załączniku w stosownych przypadkach państwa członkowskie i instytucje Unii Europejskiej powinny stosować klasyfikacje statystyczne jednostek terytorialnych, kształcenia, zawodów i sektorów gospodarki, kompatybilne z klasyfikacjami NUTS (2), ISCED (3), ISCO (4) i NACE (5).

(6)

Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Europejskiego Systemu Statystycznego,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł 1

Przedmiot

W niniejszym rozporządzeniu określono informacje techniczne dotyczące zbioru danych, ustanowiono formaty techniczne stosowane do przekazywania informacji z państw członkowskich do Komisji (Eurostatu) oraz określono szczegółowe uregulowania dotyczące przekazywania i treści raportów jakości w dziedzinie korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych.

Artykuł 2

Definicje

Do celów niniejszego rozporządzenia stosuje się następujące definicje:

1)

"okres badania w terenie" oznacza okres, w którym zbierane są dane od respondentów;

2)

"okres odniesienia" oznacza okres, do którego odnosi się dana informacja.

Artykuł 3

Opis zmiennych

Cechy techniczne zmiennych określone w załączniku odnoszą się do:

a)

identyfikatora zmiennej;

b)

nazwy i opisu zmiennej;

c)

kodów i oznaczeń;

d)

filtrów;

e)

rodzaju zmiennej.

Artykuł 4

Charakterystyka populacji docelowych, jednostek objętych obserwacją i zasad dla respondentów

1. Populacjami docelowymi w dziedzinie korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych są prywatne gospodarstwa domowe na terytorium państwa członkowskiego oraz osoby, które mają miejsce zamieszkania, zgodnie z art. 2 ust. 11 rozporządzenia (UE) 2019/1700, na terytorium państwa członkowskiego.

2. W przypadku wymienionych w załączniku zmiennych dotyczących gospodarstw domowych zbierane są informacje na temat gospodarstw domowych, których co najmniej jeden członek jest w wieku od 16 do 74 lat i zamieszkuje na terytorium państwa członkowskiego.

3. W przypadku wymienionych w załączniku zmiennych dotyczących osób zbierane są informacje na temat osób w wieku od 16 do 74 lat, zamieszkujących na terytorium państwa członkowskiego.

4. Informacje dotyczące osób w wieku poniżej 16 lub powyżej 74 roku życia mogą być dostarczane dobrowolnie.

5. Zbieranie danych w dziedzinie korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych odbywa się w odniesieniu do próby prywatnych gospodarstw domowych lub próby osób należących do prywatnych gospodarstw domowych jako jednostek objętych obserwacją.

Artykuł 5

Okresy i data odniesienia

1. Okres odniesienia do celów gromadzenia danych statystycznych dotyczących tematu szczegółowego "Kontakty z organami publicznymi", określonego w załączniku, obejmuje trzy ostatnie kwartały 2022 r. i pierwszy kwartał 2023 r.

2. W przypadku wszystkich innych tematów szczegółowych, w ramach tematu nr 06 "Uczestnictwo w społeczeństwie informacyjnym", określonego w załączniku, okresem odniesienia jest pierwszy kwartał 2023 r.

3. Czas pierwszego wywiadu wyznacza datę odniesienia.

Artykuł 6

Okres zbierania danych

W przypadku danych dostarczanych bezpośrednio przez respondentów okres badania w terenie obejmuje drugi kwartał 2023 r.

Artykuł 7

Wspólne standardy redagowania, imputacji i estymacji danych

1. W przypadku braku informacji oraz gdy są one nieważne lub niespójne, w odniesieniu do danych stosuje się imputację, modelowanie lub ważenie.

2. Zastosowana do danych procedura zachowuje zmienność wewnątrz zmiennych i korelację między nimi. Preferuje się metody, które uwzględniają "składnik błędu" w imputowanych wartościach, od metod, które tylko imputują wartość predykcyjną.

3. Preferuje się metody, które uwzględniają strukturę lub inne cechy łącznego rozkładu zmiennych, od podejścia brzegowego lub jednowymiarowego.

Artykuł 8

Termin i standardy przekazywania danych

1. Państwa członkowskie przekazują końcowe dane Komisji (Eurostatowi) do dnia 5 października 2023 r.

2. Dane są przekazywane w postaci plików danych jednostkowych (zawierających odpowiednie wagi). Dane muszą zostać w pełni sprawdzone i poddane walidacji przy zastosowaniu standardu wymiany danych i metadanych statystycznych, za pośrednictwem pojedynczego punktu wprowadzania danych. Dane te muszą być zgodne z zasadami walidacji zgodnie ze specyfikacją zmiennych na podstawie kodów i filtrów opisanych w załączniku.

3. Państwa członkowskie przekazują Komisji (Eurostatowi) metadane w standardowej strukturze metadanych określonej przez Komisję (Eurostat) w terminie do dnia 5 stycznia 2024 r. Metadane te przekazują za pośrednictwem pojedynczego punktu wprowadzania danych.

Artykuł 9

Szczegółowe uregulowania dotyczące rocznych raportów jakości i ich treść

1. Państwa członkowskie przekazują Komisji (Eurostatowi) roczny raport jakości dotyczący dziedziny korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych.

2. Roczny raport jakości zawiera dane i metadane dotyczące jakości oraz informacje na temat dokładności i wiarygodności badania. Opisuje zmiany w podstawowych pojęciach i definicjach, które mają wpływ na porównywalność w czasie i między poszczególnymi państwami. Raport jakości zawiera również informacje na temat zgodności ze wzorem kwestionariusza oraz na temat zmian w projekcie kwestionariusza, które mają wpływ na porównywalność na przestrzeni okresów i między krajami.

3. Roczny raport jakości przekazywany jest w terminie do dnia 5 stycznia 2024 r. Komisji (Eurostatowi) zgodnie ze standardami technicznymi ustanowionymi przez Komisję (Eurostat).

4. Roczny raport jakości przekazuje się za pośrednictwem pojedynczego punktu wprowadzania danych.

Artykuł 10

Wejście w życie

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 1 sierpnia 2022 r.

W imieniu Komisji

Przewodnicząca

Ursula VON DER LEYEN


(1) Dz.U. L 261 I z 14.10.2019, s. 1.

(2) Rozporządzenie (WE) nr 1059/2003 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 26 maja 2003 r. w sprawie ustalenia wspólnej klasyfikacji jednostek terytorialnych do celów statystycznych (NUTS) (Dz.U. L 154 z 21.6.2003, s. 1).

(3) Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia 2011,http://uis.unesco.org/sites/default/files/documents/international-standard-classification-of-education-isced-2011-en.pdf (dostępna w językach angielskim i francuskim).

(4) Zalecenie Komisji z dnia 29 października 2009 r. w sprawie stosowania międzynarodowego standardu klasyfikacji zawodów (ISCO-08) (Dz.U. L 292 z 10.11.2009, s. 31).

(5) Rozporządzenie (WE) nr 1893/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 20 grudnia 2006 r. w sprawie statystycznej klasyfikacji działalności gospodarczej NACE Rev. 2 i zmieniające rozporządzenie Rady (EWG) nr 3037/90 oraz niektóre rozporządzenia WE w sprawie określonych dziedzin statystycznych (Dz.U. L 393 z 30.12.2006, s. 1).


ZAŁĄCZNIK

Opis i formaty techniczne zmiennych zbieranych w odniesieniu do każdego tematu i tematu szczegółowego w dziedzinie korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz kody, które należy stosować

Temat

Temat szczegółowy

Identyfikator zmiennej

Nazwa zmiennej/opis zmiennej

Kody

Oznaczenia/kategorie

Filtr

Rodzaj zmiennej

01.Informacje techniczne

Informacje na temat zbierania danych

REFYEAR

Rok badania

RRRR

Rok badania (4 cyfry)

Wszystkie gospodarstwa domowe

Techniczna

01.Informacje techniczne

Informacje na temat zbierania danych

INTDATE

Data odniesienia - data pierwszego wywiadu

DD/MM/RRRR

Data odniesienia (10 znaków)

Wszystkie osoby

Techniczna

01.Informacje techniczne

Informacje na temat zbierania danych

STRATUM_ID

Warstwa

Nnnnnn

Identyfikator warstwy, do której należy osoba lub gospodarstwo domowe, od 1 do N, gdzie N jest liczbą warstw.

Wszystkie gospodarstwa domowe

Techniczna

-1

Brak podziału na warstwy

01.Informacje techniczne

Informacje na temat zbierania danych

SCX

Jednostka losowania pierwszego stopnia

Nnnnnn

Identyfikator jednostki losowania pierwszego stopnia (PSU), do której należy osoba lub gospodarstwo domowe, od 1 do N, gdzie N jest liczbą PSU

Wszystkie gospodarstwa domowe, w przypadku gdy populacja docelowa jest podzielona na zespoły (PSU)

Techniczna

-1

Nie dotyczy

01.Informacje techniczne

Oznakowanie

HH_ID

Identyfikator gospodarstwa domowego

XXnnnnnn

Niepowtarzalny identyfikator gospodarstwa domowego (2 litery kodu kraju, następnie maksymalnie 22 cyfry)

Wszystkie gospodarstwa domowe

Techniczna

01.Informacje techniczne

Oznakowanie

IND_ID

Indywidualny identyfikator

XxNnnnnn

Niepowtarzalny identyfikator osoby (2 litery kodu kraju, następnie maksymalnie 22 cyfry)

Wszystkie osoby

Techniczna

01.Informacje techniczne

Oznakowanie

HH_REF_ID

Identyfikator gospodarstwa domowego, do którego należy respondent

XxNnnnnn

Identyfikator gospodarstwa domowego, do którego należy osoba (2 litery kodu kraju, następnie maksymalnie 22 cyfry)

Wszystkie osoby

Techniczna

Puste

Jeżeli osoba ma 15 lat lub mniej albo 75 lub więcej i należy do gospodarstwa domowego obejmującego wyłącznie osoby spoza grupy wiekowej 16-74, to pole powinno zostać puste.

01.Informacje techniczne

Wagi

HH_WGHT

Waga gospodarstwa domowego

Nnnnn.nnnnnn

Współczynnik skali gospodarstwa domowego (Tyle cyfr, ile jest konieczne. Jeżeli jest to niezbędne, można użyć liczby po przecinku.)

Wszystkie gospodarstwa domowe

Techniczna

01.Informacje techniczne

Wagi

IND_WGHT

Waga danej osoby

Nnnnnn.nnnnn

Współczynnik skali osoby (Tyle cyfr, ile jest konieczne. Jeżeli jest to niezbędne, można użyć liczby po przecinku.)

Wszystkie osoby

Techniczna

01.Informacje techniczne

Charakterystyka wywiadu

TIME

Czas trwania wywiadu

Nnn

Czas trwania wywiadu wyrażony w minutach

Wszystkie osoby

Techniczna

Puste

Nie podano

01.Informacje techniczne

Charakterystyka wywiadu

INT_TYPE

Rodzaj wywiadu

1

Wywiad bezpośredni z wykorzystaniem formularzy papierowych (PAPI)

Wszystkie osoby

Techniczna

2

Wywiad bezpośredni wspomagany komputerowo (CAPI)

3

Wywiad telefoniczny wspomagany komputerowo (CATI)

4

Wywiad internetowy wspomagany komputerowo

5

Inne

01.Informacje techniczne

Lokalizacja

COUNTRY

Państwo zamieszkania

Nie puste

Kraj zamieszkania (kod SCL GEO alfa-2)

Wszystkie gospodarstwa domowe

Techniczna

01.Informacje techniczne

Lokalizacja

GEO_NUTS1

Region zamieszkania

Nie puste

Region NUTS 1 (3 znaki alfanumeryczne)

Wszystkie gospodarstwa domowe

Techniczna

01.Informacje techniczne

Lokalizacja

GEO_NUTS2

(opcjonalnie)

Region zamieszkania (opcjonalnie)

Nie puste

Region NUTS 2 (4 znaki alfanumeryczne)

Wszystkie gospodarstwa domowe

Techniczna

Puste

Opcja nieuwzględniona

01.Informacje techniczne

Lokalizacja

GEO_NUTS3

(opcjonalnie)

Region zamieszkania

(opcjonalnie)

Nie puste

Region NUTS 3 (5 znaków alfanumerycznych - kod NUTS 3 służący przyszłej wymiennej agregacji regionów, nie do publikacji podziałów według NUTS 3)

Wszystkie gospodarstwa domowe

Techniczna

Puste

Opcja nieuwzględniona

01.Informacje techniczne

Lokalizacja

DEG_URBA

Stopień urbanizacji

1

Miasta

Wszystkie gospodarstwa domowe

Techniczna

2

Małe miasta i przedmieścia

3

Obszary wiejskie

01.Informacje techniczne

Lokalizacja

GEO_DEV

Położenie geograficzne

1

Region słabiej rozwinięty

Wszystkie gospodarstwa domowe

Techniczna

2

Region w okresie przejściowym

3

Region lepiej rozwinięty

Puste

Nie podano (kod państw spoza UE)

02.Charakterystyka osób i gospodarstw domowych

Demografia

SEX

Płeć

1

Mężczyzna

Wszystkie osoby

Zbierana

2

Kobieta

02.Charakterystyka osób i gospodarstw domowych

Demografia

YEARBIR

Rok urodzenia

RRRR

Rok urodzenia (4 cyfry)

Wszystkie osoby

Zbierana

02.Charakterystyka osób i gospodarstw domowych

Demografia

PASSBIR

Po ostatnim dniu urodzin

1

Tak

Wszystkie osoby

Zbierana

2

Nie

02.Charakterystyka osób i gospodarstw domowych

Demografia

AGE

Wiek w ukończonych latach

nnn

Wiek w ukończonych latach (od 1 do 3 cyfr)

Wszystkie osoby

Pochodna

02.Charakterystyka osób i gospodarstw domowych

Obywatelstwo i pochodzenie migracyjne

CITIZENSHIP

Państwo głównego obywatelstwa

Nie puste

Kraj głównego obywatelstwa (kod SCL GEO alfa-2)

Wszystkie osoby

Zbierana

STLS

Bezpaństwowiec

FOR

Obywatelstwo obce, ale kraj nieznany

Puste

Nie podano

02.Charakterystyka osób i gospodarstw domowych

Obywatelstwo i pochodzenie migracyjne

CNTRYB

Państwo urodzenia

Nie puste

Kraj urodzenia (kod SCL GEO alfa-2)

Wszystkie osoby

Zbierana

FOR

Osoba urodzona za granicą, ale kraj urodzenia nieznany

Puste

Nie podano

02.Charakterystyka osób i gospodarstw domowych

Skład gospodarstwa domowego

HH_POP

Wielkość gospodarstwa domowego (liczba członków gospodarstwa domowego)

Nn

Liczba członków gospodarstwa domowego (wliczając dzieci)

Wszystkie gospodarstwa domowe

Zbierana

Puste

Nie podano

02.Charakterystyka osób i gospodarstw domowych

Skład gospodarstwa domowego

HH_POP_16_24 (opcjonalnie)

Liczba członków gospodarstwa domowego w wieku od 16 do 24 lat (opcjonalnie)

Nn

Liczba członków gospodarstwa domowego w wieku od 16 do 24 lat

Wszystkie gospodarstwa domowe

Zbierana

Puste

Opcja nieuwzględniona

02.Charakterystyka osób i gospodarstw domowych

Skład gospodarstwa domowego

HH_POP_16_24S (opcjonalnie)

Liczba uczących się członków gospodarstwa domowego w wieku od 16 do 24 lat

(opcjonalnie)

Nn

Liczba uczących się członków gospodarstwa domowego w wieku od 16 do 24 lat

Wszystkie gospodarstwa domowe

Zbierana

Puste

Opcja nieuwzględniona

02.Charakterystyka osób i gospodarstw domowych

Skład gospodarstwa domowego

HH_POP_25_64 (opcjonalnie)

Liczba członków gospodarstwa domowego w wieku od 25 do 64 lat (opcjonalnie)

Nn

Liczba członków gospodarstwa domowego w wieku od 25 do 64 lat

Wszystkie gospodarstwa domowe

Zbierana

Puste

Opcja nieuwzględniona

02.Charakterystyka osób i gospodarstw domowych

Skład gospodarstwa domowego

HH_POP_65_MAX (opcjonalnie)

Liczba członków gospodarstwa domowego w wieku co najmniej 65 lat (opcjonalnie)

Nn

Liczba członków gospodarstwa domowego w wieku co najmniej 65 lat

Wszystkie gospodarstwa domowe

Zbierana

Puste

Opcja nieuwzględniona

02.Charakterystyka osób i gospodarstw domowych

Skład gospodarstwa domowego

HH_CHILD

Liczba dzieci poniżej 16 roku życia

Nn

Liczba dzieci poniżej 16 roku życia

Wszystkie gospodarstwa domowe

Zbierana

Puste

Nie podano

02.Charakterystyka osób i gospodarstw domowych

Skład gospodarstwa domowego

HH_CHILD_14_15

(opcjonalnie)

Liczba dzieci w wieku od 14 do 15 lat

(opcjonalnie)

Nn

Liczba dzieci w wieku od 14 do 15 lat

Wszystkie gospodarstwa domowe

Zbierana

Puste

Opcja nieuwzględniona

02.Charakterystyka osób i gospodarstw domowych

Skład gospodarstwa domowego

HH_CHILD_5_13

(opcjonalnie)

Liczba dzieci w wieku od 5 do 13 lat (opcjonalnie)

Nn

Liczba dzieci w wieku od 5 do 13 lat

Wszystkie gospodarstwa domowe

Zbierana

Puste

Opcja nieuwzględniona

02.Charakterystyka osób i gospodarstw domowych

Skład gospodarstwa domowego

HH_CHILD_LE_4

(opcjonalnie)

Liczba dzieci w wieku nieprzekraczającym 4 lat (opcjonalnie)

Nn

Liczba dzieci w wieku nieprzekraczającym 4 lat

Wszystkie gospodarstwa domowe

Zbierana

Puste

Opcja nieuwzględniona

03.Uczestnictwo w rynku pracy

Główny status na rynku pracy (samoocena)

MAINSTAT

Główny status na rynku pracy (samoocena)

1

Pracujący

Wszystkie osoby w wieku co najmniej 16 lat

Zbierana

2

Bezrobotny

3

Osoba na emeryturze

4

Osoba niezdolna do pracy z powodu długotrwałych problemów zdrowotnych

5

Student, uczeń

6

Prowadzenie gospodarstwa domowego, sprawowanie opieki nad innymi

7

Zasadnicza służba wojskowa lub służba zastępcza

8

Inne

Puste

Nie podano

9

Nie dotyczy

03.Uczestnictwo w rynku pracy

Podstawowe cechy wykonywanej pracy

STAPRO

Status zatrudnienia w głównej pracy

1

Osoba pracująca na własny rachunek zatrudniająca pracowników najemnych

Osoby, w przypadku których MAINSTAT = 1

Zbierana

2

Osoba pracująca na własny rachunek niezatrudniająca pracowników najemnych

3

Pracownik najemny

4

Pomagający członek

Puste rodziny (bezpłatnie)

Nie podano

9

Nie dotyczy

03.Uczestnictwo w rynku pracy

Podstawowe cechy wykonywanej pracy

NACE1D

(opcjonalnie)

Działalność gospodarcza jednostki lokalnej w głównej pracy

(opcjonalnie)

Nie puste

Kod NACE na poziomie sekcji (jeden znak (od A do U))

Osoby, w przypadku których MAINSTAT = 1

Zbierana

Puste

Nie podano

9

Nie dotyczy

03.Uczestnictwo w rynku pracy

Podstawowe cechy wykonywanej pracy

ISCO2D

Zawód w głównej pracy

nn

Kod ISCO na poziomie 2 cyfr

Osoby, w przypadku których MAINSTAT = 1

Zbierana

Puste

Nie podano

-1

Nie dotyczy

03. Uczestnictwo w rynku pracy

Podstawowe cechy wykonywanej pracy

OCC_ICT

Specjalista z dziedziny technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) czy nie

1

Specjalista z dziedziny technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT)

Osoby, w przypadku których MAINSTAT = 1

Zbierana

0

Osoba niebędąca specjalistą z dziedziny technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT)

Puste

Nie podano

9

Nie dotyczy

03. Uczestnictwo w rynku pracy

Podstawowe cechy wykonywanej pracy

OCC_MAN

Pracownik fizyczny czy nie

1

Pracownik fizyczny

Osoby, w przypadku których MAINSTAT = 1

Zbierana

0

Pracownik niebędący pracownikiem fizycznym

Puste

Nie podano

9

Nie dotyczy

03.Uczestnictwo w rynku pracy

Podstawowe cechy wykonywanej pracy

EMPST_WKT

(opcjonalnie)

Główna praca w pełnym lub niepełnym wymiarze czasu pracy (samoocena)

(opcjonalnie)

1

Praca w pełnym wymiarze czasu pracy

Osoby, w przypadku których MAINSTAT = 1

Zbierana

2

Praca w niepełnym wymiarze czasu pracy

Puste

Nie podano

9

Nie dotyczy

03.Uczestnictwo w rynku pracy

Czas trwania umowy

EMPST_CONTR (opcjonalnie)

Rodzaj umowy w głównym miejscu pracy

(opcjonalnie)

1

Stałe zatrudnienie

Osoby, w przypadku których STAPRO = 3

Zbierana

2

Umowa o pracę na czas określony

Puste

Nie podano

9

Nie dotyczy

04.Poziom i charakterystyka wykształcenia

Poziom wykształcenia

ISCEDD

Poziom wykształcenia (najwyższy ukończony poziom kształcenia)

0

Brak formalnej edukacji lub poniżej ISCED 1

Wszystkie osoby w wieku co najmniej 16 lat

Zbierana

1

ISCED 1 wykształcenie podstawowe

2

ISCED 2 wykształcenie średnie I stopnia

3

ISCED 3 wykształcenie średnie II stopnia

4

ISCED 4 wykształcenie policealne

5

ISCED 5 krótki cykl kształcenia na poziomie studiów wyższych

6

ISCED 6 licencjat lub stopień równoważny

7

ISCED 7 magister lub stopień równoważny

8

ISCED 8 doktorat lub stopień równoważny

Puste

Nie podano

9

Nie dotyczy

04.Poziom i charakterystyka wykształcenia

Poziom wykształcenia

ISCED

Zagregowany poziom wykształcenia

0

Najwyżej wykształcenie średnie I stopnia (ISCEDD = 0, 1 albo 2)

Wszystkie osoby w wieku co najmniej 16 lat

Pochodna

3

Wykształcenie średnie II stopnia i wykształcenie policealne (nie wyższe) (ISCEDD = 3 albo 4)

5

Wykształcenie wyższe (ISCEDD = 5, 6, 7 albo 8)

Puste

Nie podano

9

Nie dotyczy

05. Dochody, spożycie i elementy zasobności, w tym zadłużenie

Miesięczne dochody gospodarstwa domowego ogółem

HH_IQ5

Całkowity bieżący średni miesięczny dochód netto

1

Niższy ekwiwalentny bieżący miesięczny dochód netto

Wszystkie gospodarstwa domowe

Zbierana

2

Średnio-niski ekwiwalentny bieżący miesięczny dochód netto

3

Średni ekwiwalentny bieżący miesięczny dochód netto

4

Średnio-wysoki ekwiwalentny bieżący miesięczny dochód netto

5

Wyższy ekwiwalentny bieżący miesięczny dochód netto

Puste

Nie podano

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Dostęp do ICT

IACC

Dostęp gospodarstwa domowego do internetu w domu (za pomocą dowolnego urządzenia)

1

Tak

Wszystkie gospodarstwa domowe

Zbierana

0

Nie

8

Nie wiem

Puste

Nie podano

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Korzystanie i częstotliwość korzystania z ICT

IU

Ostatni przypadek korzystania z internetu, w dowolnym miejscu i za pomocą dowolnego urządzenia

1

W ciągu ostatnich 3 miesięcy W okresie od 3 miesięcy

Wszystkie osoby

Zbierana

2

wcześniej do roku wcześniej

3

Ponad rok temu

4

Nigdy

Puste

Nie podano

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Korzystanie i częstotliwość korzystania z ICT

IFUS

Średnia częstotliwość korzystania z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy

1

Kilka razy w ciągu dnia

Osoby, w przypadku których IU = 1

Zbierana

2

Raz dziennie lub prawie codziennie

3

Co najmniej raz w tygodniu (ale nie codziennie)

4

Rzadziej niż raz w tygodniu

9

Nie dotyczy

Puste

Nie podano

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Korzystanie i częstotliwość korzystania z ICT

IUG_DKPC

Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy na komputerze stacjonarnym

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IU = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Korzystanie i częstotliwość korzystania z ICT

IUG_LPC

Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy na laptopie

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IU = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Korzystanie i częstotliwość korzystania z ICT

IUG_TPC

Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy na tablecie

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IU = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Korzystanie i częstotliwość korzystania z ICT

IUG_MP

Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy na smartfonie

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IU = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Korzystanie i częstotliwość korzystania z ICT

IUG_OTH1

Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy na innych urządzeniach (takich jak telewizja hybrydowa, inteligentny głośnik, konsola do gier, czytnik e-booków, inteligentny zegarek)

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IU = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Aktywność w internecie

IUEM

Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do wysyłania i odbierania poczty elektronicznej

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IU = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Aktywność w internecie

IUPH1

Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do połączeń telefonicznych online (w tym połączeń wideo)

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IU = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Aktywność w internecie

IUSNET

Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do uczestnictwa w serwisach społecznościowych (tworzenie profilu użytkownika, zamieszczanie wiadomości lub inny rodzaj aktywności)

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IU = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Aktywność w internecie

IUCHAT1

Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do komunikacji natychmiastowej (wymiana wiadomości za pomocą komunikatorów)

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IU = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Aktywność w internecie

IUNW1

Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do czytania wiadomości, gazet lub czasopism informacyjnych online

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IU = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Aktywność w internecie

IHIF

Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do poszukiwania informacji związanych ze zdrowiem (dotyczących np. obrażeń ciała, chorób, żywienia, poprawy stanu zdrowia)

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IU = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Aktywność w internecie

IUIF

Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do wyszukiwania informacji o towarach lub usługach

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IU = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Aktywność w internecie

IUPOL2

Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do wyrażania opinii w sprawach obywatelskich lub politycznych na stronach internetowych lub w mediach społecznościowych

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IU = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Aktywność w internecie

IUVOTE

Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do uczestnictwa w konsultacjach lub głosowaniach online mających na celu rozwiązanie kwestii obywatelskich lub politycznych (np. miejskie planowanie przestrzenne, podpisanie petycji)

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IU = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Aktywność w internecie

IUJOB

Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do poszukiwania pracy lub wysyłania podań o pracę

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IU = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Aktywność w internecie

IUSELL

Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do sprzedaży towarów lub usług na stronie internetowej lub za pośrednictwem aplikacji

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IU = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Aktywność w internecie

IUBK

Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do bankowości internetowej (w tym bankowości mobilnej)

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IU = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Aktywność w internecie

IUOLC

Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych przez uczestnictwo w kursie internetowym

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IU = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Aktywność w internecie

IUOLM

Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych przez korzystanie z materiałów edukacyjnych dostępnych online, niestanowiących pełnych kursów (np. materiałów audiowizualnych, seminariów internetowych, podręczników elektronicznych, aplikacji lub platform edukacyjnych)

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IU = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Aktywność w internecie

IUOCIS1

Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych przez komunikowanie się z osobami prowadzącymi szkolenie lub studentami/uczniami z wykorzystaniem narzędzi internetowych opartych na plikach audio lub wideo

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IU = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Kontakty z organami publicznymi

IGOVIP

Działalność za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych lub służb publicznych, prowadzona w ciągu ostatnich 12 miesięcy w celach prywatnych polegająca na dostępie respondenta do informacji o sobie przechowywanych przez organy publiczne lub służby publiczne

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IU = 1 albo IU = 2

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Kontakty z organami publicznymi

IGOVIDB

Działalność za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych lub służb publicznych, prowadzona w ciągu ostatnich 12 miesięcy w celach prywatnych, polegająca na dostępie respondenta do informacji pochodzących z publicznych baz danych lub rejestrów (takich jak informacje o dostępności książek w bibliotekach publicznych, do rejestrów katastralnych, rejestrów przedsiębiorstw)

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IU = 1 albo IU = 2

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Kontakty z organami publicznymi

IGOV12IF

Działalność za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych lub służb publicznych, prowadzona w ciągu ostatnich 12 miesięcy w celach prywatnych polegająca na dostępie respondenta do informacji (np. o usługach, świadczeniach, uprawnieniach, przepisach, godzinach otwarcia)

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IU = 1 albo IU = 2

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Kontakty z organami publicznymi

IGOVIX

W ciągu ostatnich 12 miesięcy respondent nie uzyskał dostępu do żadnych danych osobowych ani baz danych ani nie uzyskał żadnych informacji za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych lub służb publicznych w celach prywatnych

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IU = 1 albo IU = 2

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Kontakty z organami publicznymi

IGOV12FM

Pobieranie/drukowanie urzędowych formularzy przez respondenta ze strony internetowej lub aplikacji organów lub służb publicznych w celach prywatnych w ciągu ostatnich 12 miesięcy

1

Tak

Osoby, w przypadku których IU = 1 albo IU = 2

Zbierana

0

Nie

Puste

Nie podano

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Kontakty z organami publicznymi

IGOVAPR

Umówienie się na spotkanie lub dokonanie rezerwacji przez respondenta za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji z organami publicznymi lub służbami publicznymi w celach prywatnych w ciągu ostatnich 12 miesięcy (np. rezerwacja książki w bibliotece publicznej, spotkanie z urzędnikiem rządowym lub państwowym świadczeniodawcą opieki zdrowotnej)

1

Tak

Osoby, w przypadku których IU = 1 albo IU = 2

Zbierana

0

Nie

Puste

Nie podano

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Kontakty z organami publicznymi

IGOVPOST

(opcjonalnie)

Otrzymywanie przez respondenta wszelkich oficjalnych komunikatów lub dokumentów przesłanych przez organy publiczne za pośrednictwem konta respondenta na stronie internetowej lub aplikacji (nazwa usługi, jeżeli ma to zastosowanie w danym państwie) organów lub służb publicznych (takich jak powiadomienia o grzywnach lub fakturach, pismach) doręczanie wezwań sądowych, dokumentów sądowych, [przykłady krajowe]) w celach prywatnych w ciągu ostatnich 12 miesięcy? Należy wykluczyć korzystanie z wiadomości lub powiadomień opartych na wiadomościach e-mail lub SMS, że dany dokument jest dostępny (opcjonalnie)

1

Tak

Osoby, w przypadku których IU = 1 albo IU = 2

Zbierana

0

Nie

Puste

Opcja nieuwzględniona lub nie podano

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Kontakty z organami publicznymi

IGOVTAX1

Składanie przez respondenta w ciągu ostatnich 12 miesięcy własnej deklaracji podatkowej za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji

1

Tak, respondent zrobił to sam

Osoby, w przypadku których IU = 1 albo IU = 2

Zbierana

2

Nie, zostało to wykonane automatycznie (przez organ podatkowy, pracodawcę, inny organ) (jeżeli ma to zastosowanie w danym państwie)

3

Nie, respondent przekazał je organowi podatkowemu w formie papierowej

4

Nie, ktoś inny zrobił to w imieniu respondenta (np. członek rodziny, doradca podatkowy)

5

Nie, z innych powodów (np. nie podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym)

9

Nie dotyczy

Puste

Nie podano

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Kontakty z organami publicznymi

IGOVODC

Działalność prowadzona w ciągu ostatnich 12 miesięcy za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych lub służb publicznych w celach prywatnych, polegająca na złożeniu przez respondenta wniosku o wydanie urzędowych dokumentów lub zaświadczeń (takich jak dyplom, świadectwo urodzenia, ślubu, rozwodu, zgonu, zezwolenie na pobyt, wyciąg z rejestru policyjnego lub karnego, [przykłady krajowe])

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IU = 1 albo IU = 2

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Kontakty z organami publicznymi

IGOVBE

Działalność prowadzona w ciągu ostatnich 12 miesięcy za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych lub służb publicznych w celach prywatnych, polegająca na złożeniu przez respondenta wniosku o świadczenia lub uprawnienia (takie jak emerytura, zasiłek dla osób bezrobotnych, świadczenie na dziecko, zapisy do szkół, uczelni wyższych [przykłady krajowe])

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IU = 1 albo IU = 2

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Kontakty z organami publicznymi

IGOVRCC

Działalność prowadzona w ciągu ostatnich 12 miesięcy za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych lub służb publicznych, w celach prywatnych, polegająca na składaniu przez pozwanego innych wniosków, roszczeń lub skarg (takich jak zgłoszenie kradzieży policji, wniesienie skargi do sądu, złożenie wniosku o pomoc prawną, wszczęcie postępowania w sprawie roszczenia cywilnego przed sądem, [przykłady krajowe])

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IU = 1 albo IU = 2

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Kontakty z organami publicznymi

IRGOVNN

Powody, dla których w ciągu ostatnich 12 miesięcy respondent nie składał żadnych wniosków o wydanie jakichkolwiek dokumentów urzędowych ani nie zgłaszał żadnych roszczeń za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych/służb publicznych - respondent nie potrzebował domagać się żadnych dokumentów ani wnosić żadnych roszczeń

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IGOVODC = 0 i IGOVBE = 0 oraz IGOVRCC = 0

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Kontakty z organami publicznymi

IRGOVLS

Powody, dla których w ciągu ostatnich 12 miesięcy respondent nie składał wniosku o wydanie jakichkolwiek dokumentów urzędowych ani nie zgłaszał żadnych roszczeń za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych/służb publicznych - brak umiejętności lub wiedzy (np. respondent nie potrafił skorzystać ze strony/aplikacji internetowej lub było to zbyt skomplikowane)

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IGOVODC = 0 i IGOVBE = 0 oraz IGOVRCC = 0

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Kontakty z organami publicznymi

IRGOVSEC

Powody, dla których w ciągu ostatnich 12 miesięcy respondent nie składał wniosku o wydanie jakichkolwiek dokumentów urzędowych ani nie zgłaszał żadnych roszczeń za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych/służb publicznych - obawy o bezpieczeństwo danych osobowych lub niechęć do płacenia przez internet (z uwagi na oszustwa związane z kartą kredytową)

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IGOVODC = 0 i IGOVBE = 0 oraz IGOVRCC = 0

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Kontakty z organami publicznymi

IRGOVEID

(opcjonalnie)

Powody, dla których w ciągu ostatnich 12 miesięcy respondent nie składał wniosku o wydanie jakichkolwiek dokumentów urzędowych ani nie zgłaszał żadnych roszczeń za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych/służb publicznych - brak podpisu elektronicznego, aktywowanej identyfikacji elektronicznej lub innego instrumentu do identyfikacji elektronicznej (wymaganych do skorzystania z usług) [przykłady krajowe] (opcjonalnie)

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IGOVODC = 0 i IGOVBE = 0 oraz IGOVRCC = 0

Zbierana

0

Nie zaznaczono

Puste

Opcja nieuwzględniona

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Kontakty z organami publicznymi

IRGOVOP

Powody, dla których w ciągu ostatnich 12 miesięcy respondent nie składał wniosku o wydanie jakichkolwiek dokumentów urzędowych ani nie zgłaszał żadnych roszczeń za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych/służb publicznych - inna osoba zrobiła to za respondenta (np. konsultant, doradca, krewny)

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IGOVODC = 0 i IGOVBE = 0 oraz IGOVRCC = 0

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Kontakty z organami publicznymi

IRGOVOTH

Powody, dla których w ciągu ostatnich 12 miesięcy respondent nie składał wniosku o wydanie jakichkolwiek dokumentów urzędowych ani nie zgłaszał żadnych roszczeń za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych/służb publicznych - inny powód

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IGOVODC = 0 i IGOVBE = 0 oraz IGOVRCC = 0

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Kontakty z organami publicznymi

IEID

Korzystanie z identyfikacji elektronicznej (eID) w ciągu ostatnich 12 miesięcy [kompletny wykaz identyfikacji elektronicznych w danym kraju oficjalnie uznanych przez organy publiczne lub służby publiczne i charakteryzujących się średnim lub wysokim poziomem zaufania zgodnie z rozporządzeniem eIDAS (1)], aby w celach prywatnych uzyskać dostęp do usług online

1

Tak

Osoby, w przypadku których IU = 1 albo IU = 2

Zbierana

0

Nie

8

Usługa nie jest dostępna w państwie członkowskim

Puste

Nie podano

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Kontakty z organami publicznymi

IEIDOC

Rodzaj usług, w odniesieniu do których w ciągu ostatnich 12 miesięcy respondent korzystał z identyfikacji elektronicznej [kompletny wykaz identyfikacji elektronicznych w danym kraju oficjalnie uznanych przez organy publiczne lub służby publiczne i charakteryzujących się średnim lub wysokim poziomem zaufania zgodnie z rozporządzeniem eIDAS] - usługi świadczone przez organy publiczne lub służby publiczne w kraju zamieszkania respondenta (np. składanie deklaracji podatkowej, ubieganie się o świadczenia społeczne, ubieganie się o świadectwa urzędowe, dostęp do dokumentacji medycznej, [przykłady krajowe])

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IEID = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

8

Usługa nie jest dostępna w państwie członkowskim

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Kontakty z organami publicznymi

IEIDEC

Rodzaj usług, w odniesieniu do których w ciągu ostatnich 12 miesięcy respondent korzystał z tożsamości elektronicznej [kompletny wykaz identyfikacji elektronicznych w danym kraju oficjalnie uznanych przez organy publiczne lub służby publiczne i charakteryzujących się średnim lub wysokim poziomem zaufania zgodnie z rozporządzeniem eIDAS] - usługi świadczone przez organy publiczne lub służby publiczne innych państw europejskich (np. składanie deklaracji podatkowej, składanie wniosku o oficjalne dokumenty lub zaświadczenia, [przykłady krajowe]) (jeżeli ma to zastosowanie w danym państwie)

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IEID = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

8

Usługa nie jest dostępna w państwie członkowskim

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Kontakty z organami publicznymi

IEIDBS

Rodzaj usług, w odniesieniu do których w ciągu ostatnich 12 miesięcy respondent korzystał z identyfikacji elektronicznej [kompletny wykaz identyfikacji elektronicznych w danym kraju oficjalnie uznanych przez organy publiczne lub służby publiczne i charakteryzujących się średnim lub wysokim poziomem zaufania zgodnie z rozporządzeniem eIDAS] - usługi świadczone przez przedsiębiorstwa (np. dostęp do usług bankowych, logowanie do usług transportowych, identyfikacja za pomocą identyfikacji elektronicznej np. na internetowej platformie handlowej, [przykłady krajowe]) (jeżeli ma to zastosowanie w danym państwie)

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IEID = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

8

Usługa nie jest dostępna w państwie członkowskim

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Kontakty z organami publicznymi

IREIDNA

Powody niekorzystania w ciągu ostatnich 12 miesięcy z identyfikacji elektronicznej oficjalnie uznanej przez organy publiczne lub służby publiczne i charakteryzującej się średnim lub wysokim poziomem zaufania zgodnie z rozporządzeniem eIDAS - respondent nie wiedział o istnieniu identyfikacji elektronicznej

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IEID = 0

Zbierana

0

Nie zaznaczono

8

Usługa nie jest dostępna w państwie członkowskim

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Kontakty z organami publicznymi

IREIDNO

Powody niekorzystania w ciągu ostatnich 12 miesięcy z identyfikacji elektronicznej oficjalnie uznanej przez organy publiczne lub służby publiczne i charakteryzującej się średnim lub wysokim poziomem zaufania zgodnie z rozporządzeniem eIDAS - respondent nie posiada identyfikacji elektronicznej

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IEID = 0

Zbierana

0

Nie zaznaczono

8

Usługa nie jest dostępna w państwie członkowskim

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Kontakty z organami publicznymi

IREIDNN

Powody niekorzystania w ciągu ostatnich 12 miesięcy z identyfikacji elektronicznej oficjalnie uznanej przez organy publiczne lub służby publiczne i charakteryzującej się średnim lub wysokim poziomem zaufania zgodnie z rozporządzeniem eIDAS - respondent nie potrzebował dostępu do usług online wymagających identyfikacji elektronicznej

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IEID = 0

Zbierana

0

Nie zaznaczono

8

Usługa nie jest dostępna w państwie członkowskim

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Kontakty z organami publicznymi

IREIDSEC

Powody niekorzystania w ciągu ostatnich 12 miesięcy z identyfikacji elektronicznej oficjalnie uznanej przez organy publiczne lub służby publiczne i charakteryzującej się średnim lub wysokim poziomem zaufania zgodnie z rozporządzeniem eIDAS - respondent nie czuje się bezpiecznie, korzystając z identyfikacji elektronicznej (obawy dotyczące bezpieczeństwa ICT, ochrony danych osobowych)

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IEID = 0

Zbierana

0

Nie zaznaczono

8

Usługa nie jest dostępna w państwie członkowskim

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Kontakty z organami publicznymi

IREIDTEC

Powody niekorzystania w ciągu ostatnich 12 miesięcy z identyfikacji elektronicznej oficjalnie uznanej przez organy publiczne lub służby publiczne i charakteryzującej się średnim lub wysokim poziomem zaufania zgodnie z rozporządzeniem eIDAS - używalność/kwestie techniczne (np. jest to dla użytkownika zbyt trudne lub nieprzystępne, brak odpowiedniego czytnika kart, niekompatybilność oprogramowania, nieobsługiwanie identyfikacji elektronicznej przez usługi, do których respondent potrzebował dostępu)

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IEID = 0

Zbierana

0

Nie zaznaczono

8

Usługa nie jest dostępna w państwie członkowskim

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Kontakty z organami publicznymi

IREIDDEV

Powody niekorzystania w ciągu ostatnich 12 miesięcy z identyfikacji elektronicznej oficjalnie uznanej przez organy publiczne lub służby publicznej i charakteryzującej się średnim lub wysokim poziomem zaufania zgodnie z rozporządzeniem eIDAS - respondent nie mógł skorzystać z identyfikacji elektronicznej w celu uzyskania dostępu do usługi na smartfonie lub tablecie

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IEID = 0

Zbierana

0

Nie zaznaczono

8

Usługa nie jest dostępna w państwie członkowskim

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Kontakty z organami publicznymi

IREIDOTH

Powody niekorzystania w ciągu ostatnich 12 miesięcy z identyfikacji elektronicznej oficjalnie uznanej przez organy publiczne lub służby publiczne i charakteryzującej się średnim lub wysokim poziomem zaufania zgodnie z rozporządzeniem eIDAS - inne powody

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IEID = 0

Zbierana

0

Nie zaznaczono

8

Usługa nie jest dostępna w państwie członkowskim

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Handel elektroniczny

IBUY

Ostatni zakup lub zamówienie towarów lub usług online na użytek prywatny

1

W ciągu ostatnich 3 miesięcy

Osoby, w przypadku których IU = 1 albo IU = 2

Zbierana

2

W okresie od 3 miesięcy wcześniej do roku wcześniej

3

Ponad rok temu

4

Nigdy nie kupowała ani nie zamawiała przez internet

Puste

Nie podano

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Handel elektroniczny

BCLOT1

Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny odzieży (w tym odzieży sportowej), butów lub akcesoriów (takich jak torby/torebki, biżuteria) od przedsiębiorstw lub osób prywatnych (w tym artykułów używanych)

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których

IBUY = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Handel elektroniczny

BSPG

Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny artykułów sportowych (z wyłączeniem odzieży sportowej) od przedsiębiorstw lub osób prywatnych (w tym artykułów używanych)

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IBUY = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Handel elektroniczny

BCG

Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny zabawek lub artykułów pielęgnacyjnych dla dzieci (takich jak pieluszki, butelki, wózki dziecięce) od przedsiębiorstw lub osób prywatnych (w tym artykułów używanych)

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IBUY = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Handel elektroniczny

BFURN1

Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny mebli, akcesoriów domowych (takich jak dywany czy zasłony) lub artykułów ogrodniczych (takich jak narzędzia czy rośliny) od przedsiębiorstw lub osób prywatnych (w tym artykułów używanych)

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IBUY = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Handel elektroniczny

BMUFL

Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny muzyki na płytach CD lub na płytach winylowych, filmów lub seriali na płytach DVD, Blu-ray itp. od przedsiębiorstw lub osób prywatnych (w tym artykułów używanych)

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IBUY = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Handel elektroniczny

BBOOKNLG

Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny drukowanych książek, czasopism lub gazet od przedsiębiorstw lub osób prywatnych (w tym artykułów używanych)

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IBUY = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Handel elektroniczny

BHARD1

Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny komputerów, tabletów, telefonów komórkowych lub akcesoriów do nich od przedsiębiorstw lub osób prywatnych (w tym artykułów używanych)

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IBUY = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Handel elektroniczny

BEEQU1

Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny elektroniki użytkowej (takiej jak telewizory, wieże stereo, aparaty fotograficzne, zestawy typu soundbar, inteligentne głośniki, asystenci wirtualni) lub sprzętu gospodarstwa domowego (takiego jak pralki) od przedsiębiorstw lub osób prywatnych (w tym artykułów używanych)

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IBUY = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Handel elektroniczny

BMED1

Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny lekarstw lub suplementów diety takich jak witaminy (z wyłączeniem odnawiania recept przez internet) od przedsiębiorstw lub osób prywatnych (w tym artykułów używanych)

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IBUY = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Handel elektroniczny

BFDR

Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny dostaw z restauracji lub od sieci szybkiej obsługi, lub usług cateringowych od przedsiębiorstw lub osób prywatnych

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IBUY = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Handel elektroniczny

BFDS

Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny żywności lub napojów ze sklepów lub od dostawców zestawów gotowych składników do samodzielnego przygotowywania posiłków od przedsiębiorstw lub osób prywatnych

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IBUY = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Handel elektroniczny

BCBW

Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny kosmetyków, produktów do makijażu lub pielęgnacji ciała od przedsiębiorstw lub osób prywatnych (w tym artykułów używanych)

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IBUY = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Handel elektroniczny

BCPH

Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny produktów do prania i czyszczenia lub do higieny osobistej (takich jak szczoteczki do zębów, chusteczki, detergenty, ścierki do czyszczenia) od przedsiębiorstw lub osób prywatnych (w tym artykułów używanych)

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IBUY = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Handel elektroniczny

BBMC

Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny rowerów, motorowerów, samochodów lub innych pojazdów albo części zamiennych do nich od przedsiębiorstw lub osób prywatnych (w tym artykułów używanych)

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IBUY = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Handel elektroniczny

BOPG

Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny innych dóbr materialnych od przedsiębiorstw lub osób prywatnych (w tym artykułów używanych)

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IBUY = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Handel elektroniczny

BPG_ANY

Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny innych z wymienionych dóbr materialnych od przedsiębiorstw lub osób prywatnych (w tym artykułów używanych)

9

Jeżeli IBUY = puste pole lub IBUY<> 1, wtedy 9

Osoby, w przypadku których IBUY = 1

Pochodna

1

W pozostałych przypadkach, jeżeli BCLOT1 = 1 lub BSPG = 1 lub BCG = 1 lub BFURN1 = 1 lub BMUFL = 1 lub BBOOKNLG = 1 lub BHARD1 = 1 lub BEEQU1 = 1 lub BMED1 = 1 lub BFDR = 1 lub BFDS = 1 lub BCBW = 1 lub BCPH = 1 lub BBMC = 1 lub BOPG = 1, wtedy 1

0

W pozostałych przypadkach 0

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Handel elektroniczny

BPG_DOM

Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu towarów od krajowych sprzedawców (od przedsiębiorstw lub osób prywatnych)

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których BPG_ANY = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Handel elektroniczny

BPG_EU

Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu towarów od sprzedawców z innych państw UE (od przedsiębiorstw lub osób prywatnych)

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których BPG_ANY = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Handel elektroniczny

BPG_WRLD

Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu towarów od sprzedawców z pozostałych państw świata (od przedsiębiorstw lub osób prywatnych)

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których BPG_ANY = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Handel elektroniczny

BPG_UNK

Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu towarów od sprzedawców, których kraj pochodzenia jest nieznany (od przedsiębiorstw lub osób prywatnych)

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których BPG_ANY = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Handel elektroniczny

BPG_PP

Towary zakupione od osób prywatnych za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji

1

Tak

Osoby, w przypadku których BPG_ANY = 1

Zbierana

0

Nie

Puste

Nie podano

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Handel elektroniczny

BMUSS

Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu lub subskrypcji na użytek prywatny muzyki jako usługi strumieniowej lub do pobrania

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IBUY = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Handel elektroniczny

BFLMS

Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu lub subskrypcji na użytek prywatny filmów lub seriali jako usługi strumieniowej lub do pobrania

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IBUY = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Handel elektroniczny

BBOOKNLS

Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu lub subskrypcji na użytek prywatny e-booków, czasopism lub gazet internetowych

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IBUY = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Handel elektroniczny

BGAMES

Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu lub subskrypcji na użytek prywatny gier internetowych lub gier do pobrania na smartfony, tablety, komputery lub konsole do gier

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IBUY = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Handel elektroniczny

BSOFTS

Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu lub subskrypcji na użytek prywatny oprogramowania komputerowego lub innego oprogramowania do pobrania, w tym aktualizacji

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IBUY = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Handel elektroniczny

BHLFTS

Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu lub subskrypcji na użytek publiczny aplikacji związanych z ochroną zdrowia lub utrzymaniem sprawności fizycznej (z wyłączeniem aplikacji bezpłatnych)

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IBUY = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Handel elektroniczny

BAPP

Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu lub subskrypcji na użytek prywatny innych aplikacji (związanych np. z nauką języków, podróżowaniem lub pogodą) (z wyłączeniem aplikacji bezpłatnych)

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IBUY = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Handel elektroniczny

BSTICK

Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny biletów na imprezy sportowe

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IBUY = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Handel elektroniczny

BCTICK

Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny biletów na imprezy kulturalne lub inne (takie jak bilety do kina, na koncerty, targi)

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IBUY = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Handel elektroniczny

BSIMC

Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny abonamentów internetowych lub na telefony komórkowe

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IBUY = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Handel elektroniczny

BSUTIL

Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny abonamentów na dostawę energii elektrycznej, wody, energii cieplnej, wywóz śmieci lub podobne usługi

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IBUY = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Handel elektroniczny

BHHS

Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny usług dla gospodarstwa domowego (takich jak sprzątanie, opieka nad dziećmi, prace remontowe lub ogrodnicze) (w tym również od osób prywatnych)

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IBUY = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Handel elektroniczny

BTPS_E

Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny usług transportowych od przedsiębiorstwa transportowego, takich jak przejazd lokalnymi autobusami, podróż samolotem bądź koleją lub przejazdy taksówkami

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IBUY = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Handel elektroniczny

BTPS_PP

Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny usług transportowych od osób prywatnych

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IBUY = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Handel elektroniczny

BRA_E

Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do wynajęcia na użytek prywatny zakwaterowania od przedsiębiorstw takich jak hotele lub biura podróży

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IBUY = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Handel elektroniczny

BRA_PP

Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do wynajęcia na użytek prywatny lokum od osób prywatnych

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IBUY = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Handel elektroniczny

BOTS (opcjonalnie)

Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny wszelkich innych usług (z wyłączeniem usług finansowych i ubezpieczeniowych)

(opcjonalnie)

1

Tak

Osoby, w przypadku których IBUY = 1

Zbierana

0

Nie

Puste

Opcja nieuwzględniona lub nie podano

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Handel elektroniczny

BF

Liczba przypadków, kiedy w ciągu ostatnich 3 miesięcy za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji zakupiono na użytek prywatny towary lub usługi

1

1-2 razy

Osoby, w przypadku których IBUY = 1

Zbierana

2

3-5 razy

3

6-10 razy

4

> 10 razy

Puste

Nie podano

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Przeszkody i problemy w korzystaniu

BTFW1

Problemy napotkane w handlu internetowym: w ciągu ostatnich 3 miesięcy, podczas dokonywania zakupów online na użytek prywatny za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji, korzystanie ze strony internetowej było trudne lub niezadowalające (np. zbyt skomplikowane, dezorientujące, źle funkcjonujące)

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IBUY = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Przeszkody i problemy w korzystaniu

BDGL1

Problemy napotkane w handlu internetowym: w ciągu ostatnich 3 miesięcy podczas dokonywania zakupów online na użytek prywatny za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji, respondent napotkał trudności w znalezieniu informacji na temat gwarancji lub innych praw

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IBUY = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Przeszkody i problemy w korzystaniu

BSPD1

Problemy napotkane w handlu internetowym: w ciągu ostatnich 3 miesięcy, podczas dokonywania zakupów online na użytek prywatny za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji, tempo dostaw było wolniejsze niż podane

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IBUY = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Przeszkody i problemy w korzystaniu

BCPR1

Problemy napotkane w handlu internetowym: w ciągu ostatnich 3 miesięcy, podczas dokonywania zakupów online na użytek prywatny za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji, ostateczne poniesione koszty były wyższe niż podane (nieoczekiwane opłaty transakcyjne lub nieuzasadnione opłaty gwarancyjne)

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IBUY = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Przeszkody i problemy w korzystaniu

BWDN1

Problemy napotkane w handlu internetowym: w ciągu ostatnich 3 miesięcy, podczas dokonywania zakupów online na użytek prywatny za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji, dostarczone towary lub usługi były uszkodzone lub niewłaściwe

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IBUY = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Przeszkody i problemy w korzystaniu

BFRA1

Problemy napotkane w handlu internetowym: w ciągu ostatnich 3 miesięcy, podczas dokonywania zakupów online na użytek prywatny za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji, respondent spotkał się z oszustwem (takim jak niedostarczenie towarów/usług lub nadużycie danych karty kredytowej)

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IBUY = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Przeszkody i problemy w korzystaniu

BCR1

Problemy napotkane w handlu internetowym: w ciągu ostatnich 3 miesięcy, podczas dokonywania zakupów online na użytek prywatny za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji, złożenie skargi i dochodzenie roszczeń było trudne lub odpowiedź otrzymana po złożeniu skargi była niezadowalająca

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IBUY = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Przeszkody i problemy w korzystaniu

BDNS1

Problemy napotkane w handlu internetowym: w ciągu ostatnich 3 miesięcy, podczas dokonywania zakupów online na użytek prywatny za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji, zagraniczny sprzedawca detaliczny nie prowadził sprzedaży do kraju respondenta

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IBUY = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Przeszkody i problemy w korzystaniu

BOTH2

Problemy napotkane w handlu internetowym: inne problemy, jakich respondent doświadczył w ciągu ostatnich 3 miesięcy podczas dokonywania zakupów online na użytek prywatny za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IBUY = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Przeszkody i problemy w korzystaniu

BARR2X

W ciągu ostatnich 3 miesięcy respondent nie doświadczył żadnych problemów podczas dokonywania zakupów online na użytek prywatny za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IBUY = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Handel elektroniczny

BFIN_IN1

Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu w celach prywatnych polis ubezpieczeniowych, w tym ubezpieczenia podróżnego, również w pakiecie, na przykład z biletem lotniczym

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IU = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Handel elektroniczny

BFIN_CR1

Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zaciągania w celach prywatnych pożyczek lub kredytów hipotecznych bądź uzyskania kredytu w bankach lub innych instytucjach finansowych

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IU = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Handel elektroniczny

BFIN_SH1

Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu lub sprzedaży w celach prywatnych akcji, obligacji, udziałów w funduszach lub innych aktywów finansowych

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IU = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Umiejętności cyfrowe

CXFER1

Czynności wykonywane w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych, obejmujące kopiowanie lub przenoszenie plików (takich jak dokumenty, dane, obrazy, nagrania wideo) między folderami, urządzeniami (pocztą elektroniczną, przy pomocy komunikatorów internetowych, złączy USB, kabli) lub do chmury

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IU = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Umiejętności cyfrowe

CINSAPP1

Czynności wykonywane w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych, obejmujące pobieranie danych lub instalowanie oprogramowania lub aplikacji

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IU = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Umiejętności cyfrowe

CCONF1

Czynności wykonywane w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych, obejmujące zmiany ustawień oprogramowania, aplikacji lub urządzenia (takie jak dostosowanie języka, kolorów, kontrastu, wielkości tekstu, paska narzędzi/menu)

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IU = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Umiejętności cyfrowe

CWRD1

Czynności wykonywane w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych, związane z korzystaniem z oprogramowania do edycji tekstu

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IU = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Umiejętności cyfrowe

CPRES2

Czynności wykonywane w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych, obejmujące tworzenie plików (takich jak dokumenty, obrazy, nagrania wideo), zawierających różne elementy, takie jak tekst, obraz, tabele, wykresy, animacje lub dźwięk

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IU = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Umiejętności cyfrowe

CXLS1

Czynności wykonywane w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych, związane z korzystaniem z oprogramowania do arkuszy kalkulacyjnych

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IU = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Umiejętności cyfrowe

CXLSADV1

Czynności wykonywane w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych, obejmujące korzystanie z zaawansowanych funkcji oprogramowania do arkuszy kalkulacyjnych (funkcje, wzory, makra i inne funkcje programistyczne) w celu katalogowania, analizy, strukturyzowania lub modyfikacji danych

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których CXLS1 = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Umiejętności cyfrowe

CEPVA1

Czynności wykonywane w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych, związane z edytowaniem zdjęć, plików audio lub wideo

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IU = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Umiejętności cyfrowe

CPRG2

Czynności wykonywane w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych, związane z pisaniem kodu w języku programowania

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IU = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Umiejętności cyfrowe

UDI

Informacje lub treści (takie jak nagrania wideo, obrazy) obejrzane w ciągu ostatnich 3 miesięcy na informacyjnych stronach internetowych lub w mediach społecznościowych, które respondent uznał za nieprawdziwe lub budzące wątpliwości

1

Tak

Osoby, w przypadku których IU = 1

Zbierana

0

Nie

Puste

Nie podano

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Umiejętności cyfrowe

TIC

Sprawdzanie przez respondenta w ciągu ostatnich 3 miesięcy prawdziwości informacji lub treści znajdujących się na informacyjnych stronach internetowych lub w mediach społecznościowych

1

Tak

Osoby, w przypadku których UDI = 1

Zbierana

0

Nie

Puste

Nie podano

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Umiejętności cyfrowe

TICCSFOI

Sprawdzanie przez respondenta prawdziwości informacji lub treści znalezionych na stronach internetowych przez sprawdzanie źródeł lub wyszukiwanie innych informacji w internecie

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których TIC = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Umiejętności cyfrowe

TICIDIS

Sprawdzanie przez respondenta prawdziwości informacji lub treści znalezionych na stronach internetowych przez śledzenie w internecie debat dotyczących danych informacji lub uczestniczenie w nich

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których TIC = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Umiejętności cyfrowe

TICNIDIS

Sprawdzanie przez respondenta prawdziwości informacji lub treści znalezionych na stronach internetowych przez wymianę opinii na ich temat offline z innymi osobami lub wykorzystywanie innych źródeł niż internet

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których TIC = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Umiejętności cyfrowe

TICXND

Prawdziwość informacji lub treści znalezionych w internecie nie była sprawdzana, ponieważ respondent wiedział już, że informacje, treści lub źródło nie są wiarygodne

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których TIC = 0

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Umiejętności cyfrowe

TICXSKL

Prawdziwość informacji lub treści znalezionych w internecie nie była sprawdzana, ponieważ respondent nie dysponował potrzebną do tego wiedzą lub umiejętnościami

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których TIC = 0

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Umiejętności cyfrowe

TICXOTH

Prawdziwość informacji lub treści znalezionych w internecie nie była sprawdzana z innych powodów

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których TIC = 0

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Umiejętności cyfrowe

HM

(opcjonalnie)

Wiadomości napotkane w internecie w nagraniach wideo, na blogach lub vlogach, w mediach społecznościowych lub w serwisach informacyjnych (także w komentarzach) w ciągu ostatnich 3 miesięcy, które respondent uznał za wrogie lub poniżające w stosunku do konkretnych osób lub grup osób (opcjonalnie)

1

Tak

Osoby, w przypadku których IU = 1

Zbierana

0

Nie

Puste

Nie podano

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Umiejętności cyfrowe

HMPS (opcjonalnie)

Grupy osób lub konkretne osoby, które ze względu na poglądy polityczne lub społeczne są celem wiadomości uznanych za wrogie lub poniżające, lub do których takie wiadomości są kierowane (opcjonalnie)

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których HM = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Umiejętności cyfrowe

HMSO (opcjonalnie)

Grupy osób lub konkretne osoby, które ze względu na orientację seksualną (tożsamości LGBTIQ) są celem wiadomości uznanych za wrogie lub poniżające, lub do których takie wiadomości są kierowane(opcjonalnie)

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których HM = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Umiejętności cyfrowe

HMSE (opcjonalnie)

Grupy osób lub konkretne osoby, które ze względu na płeć są celem wiadomości uznanych za wrogie lub poniżające, lub do których takie wiadomości są kierowane (opcjonalnie)

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których HM = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Umiejętności cyfrowe

HMRE (opcjonalnie)

Grupy osób lub konkretne osoby, które ze względu na pochodzenie rasowe lub etniczne są celem wiadomości uznanych za wrogie lub poniżające, lub do których takie wiadomości są kierowane (opcjonalnie)

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których HM = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Umiejętności cyfrowe

HMRB (opcjonalnie)

Grupy osób lub konkretne osoby, które ze względu na religię lub przekonania są celem wiadomości uznanych za wrogie lub poniżające, lub do których takie wiadomości są kierowane (opcjonalnie)

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których HM = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Umiejętności cyfrowe

HMD (opcjonalnie)

Grupy osób lub konkretne osoby, które ze względu na niepełnosprawność są celem wiadomości uznanych za wrogie lub poniżające, lub do których takie wiadomości są kierowane (opcjonalnie)

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których HM = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Umiejętności cyfrowe

HMOTH (opcjonalnie)

Grupy osób lub konkretne osoby, które ze względu na inne cechy osobowe są celem uznanych za wrogie lub poniżające wiadomości, lub do których takie wiadomości są kierowane (opcjonalnie)

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których HM = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Bezpieczeństwo, prywatność, zaufanie

MAPS_RPS

Wykonywanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy następujących czynności w internecie w celu zarządzania dostępem do własnych danych osobowych (takich jak imię i nazwisko, data urodzenia, numer dowodu tożsamości, dane kontaktowe, numer karty kredytowej, fotografie, dane o lokalizacji): czytanie oświadczeń o polityce ochrony prywatności przed wprowadzeniem danych osobowych

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IU = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Bezpieczeństwo, prywatność, zaufanie

MAPS_RRGL

Wykonywanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy następujących czynności w internecie w celu zarządzania dostępem do własnych danych osobowych (takich jak imię i nazwisko, data urodzenia, numer dowodu tożsamości, dane kontaktowe, numer karty kredytowej, fotografie, dane o lokalizacji): ograniczanie lub odmowa dostępu do własnych danych o lokalizacji

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IU = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Bezpieczeństwo, prywatność, zaufanie

MAPS_LAP

Wykonywanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy następujących czynności w internecie w celu zarządzania dostępem do własnych danych osobowych (takich jak imię i nazwisko, data urodzenia, numer dowodu tożsamości, dane kontaktowe, numer karty kredytowej, fotografie, dane o lokalizacji): ograniczanie dostępu do profilu lub treści na portalach społecznościowych lub na internetowych platformach przechowywania i współdzielenia plików

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IU = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Bezpieczeństwo, prywatność, zaufanie

MAPS_RAAD

Wykonywanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy następujących czynności w internecie w celu zarządzania dostępem do własnych danych osobowych (takich jak imię i nazwisko, data urodzenia, numer dowodu tożsamości, dane kontaktowe, numer karty kredytowej, fotografie, dane o lokalizacji): odmowa udzielenia zgody na wykorzystanie danych osobowych do celów reklamowych

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IU = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Bezpieczeństwo, prywatność, zaufanie

MAPS_CWSC

Wykonywanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy następujących czynności w internecie w celu zarządzania dostępem do własnych danych osobowych (takich jak imię i nazwisko, data urodzenia, numer dowodu tożsamości, dane kontaktowe, numer karty kredytowej, fotografie, dane o lokalizacji): sprawdzanie, czy strona internetowa, na której respondent dostarczył dane osobowe, była bezpieczna (np. strony https, logo lub certyfikat bezpieczeństwa);

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IU = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Bezpieczeństwo, prywatność, zaufanie

MAPS_APD

Wykonywanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy następujących czynności w internecie w celu zarządzania dostępem do własnych danych osobowych (takich jak imię i nazwisko, data urodzenia, numer dowodu tożsamości, dane kontaktowe, numer karty kredytowej, fotografie, dane o lokalizacji): zwracanie się do administratora lub dostawcy stron internetowych lub wyszukiwarek o dostęp do danych na temat respondenta, którymi dysponują, w celu ich aktualizacji lub usunięcia

1

Zaznaczono

Osoby, w przypadku których IU = 1

Zbierana

0

Nie zaznaczono

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Bezpieczeństwo, prywatność, zaufanie

PCOOK1

Zmiana ustawień w przeglądarce internetowej w celu uniknięcia lub ograniczenia plików cookie na którymkolwiek z urządzeń respondenta

1

Tak

Osoby, w przypadku których IU = 1

Zbierana

0

Nie

Puste

Nie podano

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Bezpieczeństwo, prywatność, zaufanie

CCOOK (opcjonalnie)

Zaniepokojenie faktem, że działania online respondenta są rejestrowane w celu oferowania mu reklam dostosowanych do jego preferencji

(opcjonalnie)

1

Tak, bardzo zaniepokojony(-a)

Osoby, w przypadku których IU = 1

Zbierana

2

Tak, nieco zaniepokojony(-a)

0

Nie, nie jestem zaniepokojony(-a)

Puste

Opcja nieuwzględniona lub nie podano

9

Nie dotyczy

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym

Bezpieczeństwo, prywatność, zaufanie

USLCOOK

Korzystanie na którymkolwiek z urządzeń respondenta z oprogramowania ograniczającego możliwość śledzenia jego działalności w internecie

1

Tak

Osoby, w przypadku których IU = 1

Zbierana

0

Nie

Puste

Nie podano

9

Nie dotyczy


(1) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 910/2014 z dnia 23 lipca 2014 r. w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym oraz uchylające dyrektywę 1999/93/WE. Średni i wysoki poziom zaufania został ustalony zgodnie z rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2015/1502 z dnia 8 września 2015 r. w sprawie ustanowienia minimalnych specyfikacji technicznych i procedur dotyczących poziomów zaufania w zakresie środków identyfikacji elektronicznej na podstawie art. 8 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 910/2014 (Dz.U. L 257 z 28.8.2014, s. 73).

* Autentyczne są wyłącznie dokumenty UE opublikowane w formacie PDF w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00