Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2022 nr 211 str. 127
Wersja aktualna od 2022-08-13 do 2027-08-13
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2022 nr 211 str. 127
Wersja aktualna od 2022-08-13 do 2027-08-13
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2022/1395

z dnia 11 sierpnia 2022 r.

nakładające ostateczne cło antydumpingowe na przywóz niektórych stali odpornych na korozję pochodzących z Rosji i Turcji

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1036 z dnia 8 czerwca 2016 r. w sprawie ochrony przed przywozem produktów po cenach dumpingowych z krajów niebędących członkami Unii Europejskiej (1) ("rozporządzenie podstawowe"), w szczególności jego art. 9 ust. 4,

a także mając na uwadze, co następuje:

1. PROCEDURA

1.1. Wszczęcie postępowania

1.2. Zainteresowane strony

1.3. Kontrola wyrywkowa

1.3.1. Kontrola wyrywkowa producentów unijnych

1.3.2. Kontrola wyrywkowa importerów

1.3.3. Kontrola wyrywkowa producentów eksportujących w Rosji

1.3.4. Kontrola wyrywkowa producentów eksportujących w Turcji

1.4. Indywidualne badanie

1.5. Odpowiedzi na pytania zawarte w kwestionariuszu

1.6. Wizyty weryfikacyjne

1.7. Okres objęty dochodzeniem i okres badany

1.8. Niewprowadzanie środków tymczasowych

1.9. Dalsze postępowanie

2. PRODUKT OBJĘTY POSTĘPOWANIEM I PRODUKT PODOBNY

2.1. Produkt objęty postępowaniem

2.2. Produkt podobny

2.3. Argumenty dotyczące zakresu produktu

3. DUMPING

3.1. Rosja

3.1.1. Wartość normalna

3.1.2. Cena eksportowa

3.1.3. Porównanie

3.1.4. Margines dumpingu

3.2. Turcja

3.2.1. Wartość normalna

3.2.2. Cena eksportowa

3.2.3. Porównanie

3.2.4. Margines dumpingu

4. SZKODA

4.1. Definicja przemysłu Unii i produkcji unijnej

4.2. Określenie właściwego rynku unijnego

4.2.1. Rynek sprzedaży wewnętrznej i wolny rynek

4.2.2. Dane statystyczne

4.3. Konsumpcja w Unii

4.4. Przywóz z państw, których dotyczy postępowanie

4.4.1. Łączna ocena skutków przywozu z państw, których dotyczy postępowanie

4.4.2. Wielkość i udział w rynku przywozu z państw, których dotyczy postępowanie

4.4.3. Ceny przywozu z państw, których dotyczy postępowanie, oraz podcięcie cenowe/zaniżanie cen

4.5. Sytuacja gospodarcza przemysłu Unii

4.5.1. Uwagi ogólne

4.5.2. Wskaźniki makroekonomiczne

4.5.2.1. Produkcja, moce produkcyjne i wykorzystanie mocy produkcyjnych

4.5.2.2. Wielkość sprzedaży i udział w rynku

4.5.2.3. Wzrost

4.5.2.4. Zatrudnienie i wydajność

4.5.2.5. Wielkość marginesu dumpingu i poprawa sytuacji po wcześniejszym dumpingu

4.5.3. Wskaźniki mikroekonomiczne

4.5.3.1. Ceny i czynniki wpływające na ceny

4.5.3.2. Koszty pracy

4.5.3.3. Zapasy

4.5.3.4. Rentowność, przepływy środków pieniężnych, inwestycje, zwrot z inwestycji i zdolność do pozyskania kapitału

4.5.4. Wnioski dotyczące szkody

5. ZWIĄZEK PRZYCZYNOWY

5.1. Wpływ przywozu towarów po cenach dumpingowych

5.2. Wpływ pozostałych czynników

5.2.1. Przywóz z państw trzecich

5.2.2. Wyniki wywozu przemysłu Unii

5.2.3. Zmiany popytu w ujęciu ogólnym

5.2.4. Zmiany popytu w sektorze motoryzacyjnym

5.2.5. Wykorzystanie na użytek własny

5.2.6. Szkoda powstała z własnej winy

5.2.7. Pandemia COVID-19

5.2.8. Ceny zwojów walcowanych na gorąco

5.2.9. Warunki konkurencji w przemyśle Unii

5.3. Wnioski w sprawie związku przyczynowego

6. POZIOM ŚRODKÓW

6.1. Margines szkody

6.2. Wnioski dotyczące poziomu środków

7. INTERES UNII

7.1. Interes przemysłu Unii

7.2. Interes importerów niepowiązanych

7.3. Interes użytkowników

7.4. Inne czynniki

7.5. Wnioski dotyczące interesu Unii

8. OSTATECZNE ŚRODKI ANTYDUMPINGOWE

9. PRZEPISY KOŃCOWE

(364)

Zgodnie z art. 109 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) 2018/1046 (57), gdy kwotę należy zwrócić w następstwie wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, do wypłaty należnych odsetek wykorzystuje się stopę stosowaną przez Europejski Bank Centralny w odniesieniu do jego podstawowych operacji refinansujących, opublikowaną w serii C Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, obowiązującą pierwszego dnia kalendarzowego każdego miesiąca.

(365)

Rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2019/159 (58) Komisja nałożyła na trzy lata środek ochronny w odniesieniu do przywozu niektórych wyrobów ze stali. Rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2021/1029 (59) przedłużono obowiązywanie środka ochronnego do dnia 30 czerwca 2024 r. Produkt objęty postępowaniem należy do jednej z kategorii produktów objętych środkiem ochronnym. W związku z tym po przekroczeniu kontyngentów taryfowych określonych w ramach środka ochronnego zarówno cło za ilości powyżej kontyngentu, jak i cło antydumpingowe stałyby się należne za ten sam przywóz. Ponieważ taka kumulacja środków antydumpingowych ze środkami ochronnymi może mieć większe niż pożądane skutki dla handlu, Komisja postanowiła zapobiec jednoczesnemu stosowaniu cła antydumpingowego z cłem za ilości powyżej kontyngentu w odniesieniu do produktu objętego postępowaniem w okresie obowiązywania cła ochronnego.

(366)

Oznacza to, że jeżeli cło za ilości powyżej kontyngentu, o którym mowa w art. 1 ust. 6 rozporządzenia (UE) 2019/159, zaczyna mieć zastosowanie do produktu objętego postępowaniem i przewyższa poziom ceł antydumpingowych nałożonych na podstawie niniejszego rozporządzenia, pobiera się tylko cło za ilości powyżej kontyngentu, o którym mowa w art. 1 ust. 6 rozporządzenia (UE) 2019/159. W okresie równoczesnego stosowania cła ochronnego i cła antydumpingowego zawiesza się pobór ceł nałożonych na podstawie niniejszego rozporządzenia. Jeżeli cło za ilości powyżej kontyngentu, o którym mowa w art. 1 ust. 6 rozporządzenia (UE) 2019/159, zaczyna mieć zastosowanie do produktu objętego postępowaniem i jest określone na poziomie niższym niż poziom ceł antydumpingowych określony w niniejszym rozporządzeniu, pobiera się cło za ilości powyżej kontyngentu, o którym mowa w art. 1 ust. 6 rozporządzenia (UE) 2019/159, powiększone o różnicę między tym cłem a wyższym z poziomów ceł antydumpingowych nałożonych na podstawie niniejszego rozporządzenia. Zawiesza się niepobraną część kwoty ceł antydumpingowych.

(367)

Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią komitetu ustanowionego na mocy art. 15 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2016/1036,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł 1

1. Nakłada się ostateczne cło antydumpingowe na przywóz wyrobów walcowanych płaskich z żelaza, stali stopowej lub stali niestopowej; powleczonych lub pokrytych ogniowo cynkiem lub aluminium lub magnezem, nawet ze stopu zawierającego krzem; pasywowanych chemicznie; nawet z dodatkową obróbką powierzchni, taką jak olejowanie lub uszczelnianie; zawierających: nie więcej niż 0,5 % masy węgla, nie więcej niż 1,1 % masy aluminium, nie więcej niż 0,12 % masy niobu, nie więcej niż 0,17 % masy tytanu i nie więcej niż 0,15 % masy wanadu; w zwojach, arkuszach ciętych na wymiar i taśmach pochodzących z Rosji i Turcji, obecnie objętych kodami CN: ex 7210 41 00, ex 7210 49 00, ex 7210 61 00, ex 7210 69 00, ex 7210 90 80, ex 7212 30 00, ex 7212 50 61, ex 7212 50 69, ex 7212 50 90, ex 7225 92 00, ex 7225 99 00, ex 7226 99 30, ex 7226 99 70 (kody TARIC: 7210410020, 7210410030, 7210490020, 7210490030, 7210610020, 7210610030, 7210690020, 7210690030, 7210908092, 7212300020, 7212300030, 7212506120, 7212506130, 7212506920, 7212506930, 7212509014, 7212509092, 7225920020, 7225920030, 7225990022, 7225990023, 7225990041, 7225990092, 7225990093, 7226993010, 7226993030, 7226997013, 7226997093, 7226997094).

Wyłączone są następujące produkty:

(i)

ze stali nierdzewnej, ze stali krzemowej elektrotechnicznej i ze stali szybkotnącej,

(ii)

niepoddane innej obróbce niż walcowane na gorąco lub walcowane na zimno.

2. Stawki ostatecznego cła antydumpingowego mające zastosowanie do ceny netto na granicy Unii, przed ocleniem, dla produktu opisanego w ust. 1 i wytwarzanego przez wymienione poniżej przedsiębiorstwa, są następujące:

Państwo

Przedsiębiorstwo

Ostateczne cło antydumpingowe

Dodatkowy kod TARIC

Rosja

PJSC Magnitogorsk Iron and Steel Works

36,6 %

C217

Novolipetsk Steel

10,3 %

C216

PAO Severstal

31,3 %

C218

Wszystkie pozostałe przedsiębiorstwa

37,4 %

C999

Turcja

MMK Metalurji Sanayi Ticaret ve Liman Işletmeciligi A.Ş.

10,5 %

C865

TatMetal Çelik Sanayi ve Ticaret A.Ş

2,4 %

C866

Tezcan Galvanizli Yapi Elemanlari Sanayi ve Ticaret A.Ş.

11,0 %

C867

Pozostałe przedsiębiorstwa współpracujące wymienione w załączniku

8,0 %

Wszystkie pozostałe przedsiębiorstwa

11,0 %

C999

3. Stosowanie indywidualnych stawek celnych ustalonych dla przedsiębiorstw wymienionych w ust. 2 uwarunkowane jest przedstawieniem organom celnym państw członkowskich ważnej faktury handlowej, która musi zawierać opatrzone datą oświadczenie podpisane przez pracownika podmiotu wystawiającego taką fakturę, z podaniem jego imienia, nazwiska i stanowiska, przy czym takie oświadczenie sporządza się w sposób następujący: Ja, niżej podpisany, poświadczam, że (ilość) (produkt objęty postępowaniem) sprzedana na wywóz do Unii Europejskiej objęta niniejszą fakturą została wytworzona przez (nazwa i adres przedsiębiorstwa) (dodatkowy kod TARIC) w [państwo, którego dotyczy postępowanie]. Oświadczam, że informacje zawarte w niniejszej fakturze są pełne i zgodne z prawdą. W przypadku nieprzedstawienia takiej faktury obowiązuje cło mające zastosowanie do wszystkich pozostałych przedsiębiorstw.

4. O ile nie określono inaczej, zastosowanie mają obowiązujące przepisy dotyczące należności celnych.

Artykuł 2

1. Jeżeli cło za ilości powyżej kontyngentu, o którym to cle mowa w art. 1 ust. 6 rozporządzenia (UE) 2019/159, zaczyna mieć zastosowanie do wyrobów walcowanych płaskich z żelaza, stali stopowej lub stali niestopowej; powleczonych lub pokrytych ogniowo cynkiem lub aluminium lub magnezem, nawet ze stopu zawierającego krzem; pasywowanych chemicznie; nawet z dodatkową obróbką powierzchni, taką jak olejowanie lub uszczelnianie; zawierających: nie więcej niż 0,5 % masy węgla, nie więcej niż 1,1 % masy aluminium, nie więcej niż 0,12 % masy niobu, nie więcej niż 0,17 % masy tytanu i nie więcej niż 0,15 % masy wanadu; w zwojach, arkuszach ciętych na długość i wąskich pasach, o których mowa w art. 1 ust. 1, i przewyższa równoważny poziom ad valorem ceł antydumpingowych określony w art. 1 ust. 2, pobiera się tylko cło za ilości powyżej kontyngentu, o którym to cle mowa w art. 1 ust. 6 rozporządzenia (UE) 2019/159.

2. W okresie stosowania ust. 1 zawiesza się pobór ceł nałożonych na podstawie niniejszego rozporządzenia.

3. Jeżeli cło za ilości powyżej kontyngentu, o którym to cle mowa w art. 1 ust. 6 rozporządzenia (UE) 2019/159, zaczyna mieć zastosowanie do wyrobów walcowanych płaskich z żelaza, stali stopowej lub stali niestopowej; powleczonych lub pokrytych ogniowo cynkiem lub aluminium lub magnezem, nawet ze stopu zawierającego krzem; pasywowanych chemicznie; nawet z dodatkową obróbką powierzchni, taką jak olejowanie lub uszczelnianie; zawierających: nie więcej niż 0,5 % masy węgla, nie więcej niż 1,1 % masy aluminium, nie więcej niż 0,12 % masy niobu, nie więcej niż 0,17 % masy tytanu i nie więcej niż 0,15 % masy wanadu; w zwojach, arkuszach ciętych na długość i wąskich pasach, o których mowa w art. 1 ust. 1, i takie cło ustalono na poziomie niższym niż cło antydumpingowe określone w art. 1 ust. 2, pobiera się cło za ilości powyżej kontyngentu, o którym to cle mowa w art. 1 ust. 6 rozporządzenia (UE) 2019/159, oprócz różnicy między tym cłem a wyższym cłem antydumpingowym określonym w art. 1 ust. 2.

4. Zawiesza się część kwoty cła antydumpingowego niepobraną zgodnie z ust. 3.

5. Zawieszenia, o których mowa w ust. 2 i 4, są ograniczone w czasie do okresu stosowania cła za ilości powyżej kontyngentu, o którym to cle mowa w art. 1 ust. 6 rozporządzenia (UE) 2019/159.

Artykuł 3

Art. 1 ust. 2 można zmienić w celu dodania nowych producentów eksportujących z Turcji i objęcia ich odpowiednią średnią ważoną stawką cła antydumpingowego dla nieobjętych próbą przedsiębiorstw współpracujących. Nowy producent eksportujący przedstawia dowody potwierdzające, że:

a)

nie dokonywał wywozu towarów opisanych w art. 1 ust. 1 pochodzących z Turcji w okresie objętym dochodzeniem (od 1 stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2020 r.);

b)

nie jest powiązany z żadnym eksporterem ani producentem podlegającym środkom wprowadzonym niniejszym rozporządzeniem oraz

c)

faktycznie dokonał wywozu produktów objętych postępowaniem albo stał się stroną nieodwołalnego zobowiązania umownego do wywozu znaczącej ilości do Unii po okresie objętym dochodzeniem.

Artykuł 4

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 11 sierpnia 2022 r.

W imieniu Komisji

Przewodnicząca

Ursula VON DER LEYEN


(1) Dz.U. L 176 z 30.6.2016, s. 21.

(2) Dz.U. C 245 z 24.6.2021, s. 21.

(3) Uwaga do pliku t21.005164 z 6 lipca 2021 r.

(4) Notatka do pliku t21.007177 z 21 października 2021 r.

(5) Trzech początkowo objętych próbą producentów unijnych poinstruowano, aby wypełnili kwestionariusz po potwierdzeniu tymczasowej próby 6 lipca 2021 r., natomiast producenta unijnego, który został dodany do próby (zob. motyw 7), poinstruowano, aby uczynił to 21 października 2021 r.

(6) kwestionariusze przeznaczone dla unijnych producentów, producentów eksportujących, importerów i użytkowników są dostępne pod adresem: https://trade.ec.europa.eu/tdi/case_details.cfm?id=2531.

(7) Wyrok Sądu z dnia 25 stycznia 2017 r. w sprawie T-512/09 RENV, Rusal Armenal ZAO/Rada, ECLI:EU:T:2017:26, pkt 130.

(8) W aktach nieobjętych klauzulą poufności t21.005520 skarżący przedstawił wykaz 9 producentów unijnych oraz strony katalogów internetowych, z których wynika, że wspomniani producenci mogą produkować wyroby ze stali odpornych na korozję o grubości poniżej 0,40 mm.

(9) W aktach nieobjętych klauzulą poufności t21.005520 skarżący przedstawił potwierdzone obowiązującymi standardami unijnymi przykłady na to, że w budownictwie stale odporne na korozję pokryte powłoką alucynkową oraz stale odporne na korozję pokryte inną powłoką mogą być stosowane zamiennie.

(10) W aktach nieobjętych klauzulą poufności t22.003396 skarżący przedstawił potwierdzone obowiązującymi standardami unijnymi przykłady na to, że stale odporne na korozję pokryte powłoką alucynkową oraz stale odporne na korozję pokryte inną powłoką mogą być stosowane zamiennie w niektórych ramach metalowych, pokryciach dachowych i okładzinach.

(11) Sprawozdanie Stałego Organu Apelacyjnego, DS493 - Ukraina - Środki antydumpingowe dotyczące azotanu amonu (Rosja), pkt 6.97.

(12) Sprawozdanie zespołu orzekającego, DS473 - UE - Biodiesel (Argentyna), pkt 7.232.

(13) PJSC MMK i spółki zależne. Skonsolidowane sprawozdania finansowe za lata kończące się 31 grudnia 2012 r., 2013 r. i 2014 r. Dostępne pod adresem: https://mmk.ru/en/investor/results-and-reports/financial-results/ (ostatnie wyświetlenie 25 października 2021 r.).

(14) Ujawnienie "Making of an interested-party transaction by the Issuer" ["Dokonanie transakcji z zainteresowaną stroną przez emitenta"]. Dostępne pod adresem: https://mmk.ru/en/about/corporate-governance/disclosure-of-information/essential-facts/. Na dzień 4 kwietnia 2022 r. ta lokalizacja na stronie internetowej przedsiębiorstwa nie była dostępna. Dokumenty są nadal publicznie dostępne w portalu internetowym Centrum Ujawniania Informacji Korporacyjnych LLC Interfax, https://e-disclosure.ru/portal/company.aspx?id=9&attempt=1 (ostatnie wyświetlenie 4 kwietnia 2022 r.).

(15) Załączniki do sprawozdania rocznego MMK z 2017 r. Dostępne pod adresem: https://mmk.ru/en/investor/results-and-reports/annual-reports/ (ostatnie wyświetlenie 4 kwietnia 2022 r.).

(16) Sprawozdanie zespołu orzekającego, "Stany Zjednoczone - Cła antydumpingowe i wyrównawcze (Korea)", WT/DS539/R, pkt 7.36. Zob. również sprawozdanie Stałego Organu Apelacyjnego, "USA - Stal węglowa (Indie)", WT/DS436/AB/R, pkt 4.421.

(17) Wprowadzenie, pkt 5 kwestionariusza dla producentów eksportujących w Rosji (s. 7). Dostępne pod adresem: https://tron.trade.ec.europa.eu/investigations/case-history?caseId=2531 (ostatnie wyświetlenie w dniu 10 czerwca 2022 r.).

(18) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2017/1795 z dnia 5 października 2017 r. nakładające ostateczne cło antydumpingowe na przywóz niektórych wyrobów płaskich walcowanych na gorąco z żeliwa, stali niestopowej i pozostałej stali stopowej, pochodzących z Brazylii, Iranu, Rosji i Ukrainy oraz kończące dochodzenie dotyczące przywozu niektórych wyrobów płaskich walcowanych na gorąco z żeliwa, stali niestopowej i pozostałej stali stopowej, pochodzących z Serbii (Dz.U. L 258 z 6.10.2017, s. 24), motyw 569.

(19) Chociaż przedsiębiorstwo nie przekazało informacji, czy każda transakcja odsprzedaży dotyczyła wyłącznie odsprzedaży, czy też odsprzedaży po przetworzeniu, na podstawie prostego porównania numerów kontrolnych produktów i ilości sprzedanych przez NLMK do NSSC i odsprzedanych przez NSSC niepowiązanym klientom, można zauważyć, że tylko około 1/3 ilości odsprzedanych przez NSSC stanowiły nieprzetworzone towary zakupione od NLMK w okresie objętym dochodzeniem. Pozostałe 2/3 były sprzedawane albo z magazynu, albo po operacji przetwarzania, wskutek której rodzaj produktu uległ zmianie.

(20) Motyw 71 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2016/1328 z dnia 29 lipca 2016 r. nakładającego ostateczne cło antydumpingowe i stanowiącego o ostatecznym pobraniu cła tymczasowego nałożonego na przywóz niektórych płaskich wyrobów ze stali walcowanych na zimno pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej i Federacji Rosyjskiej (Dz.U. L 210 z 4.8.2016, s. 1).

(21) Wyrok z dnia 5 października 1988 r., Silver Seiko Limited i inni/Rada Wspólnot Europejskich, C-273/85 i C-107/86, ECLI:EU:C:1988:466, pkt 16.

(22) Wyrok Sądu Pierwszej Instancji z dnia 17 grudnia 2008 r., HEG Ltd, Graphite India Ltd/Rada Unii Europejskiej, sprawa T-462/04, EU:T:2008:586, pkt 64.

(23) t21.005086.

(24) Akta uzupełniające załącznik I-1 do skargi stanowią załącznik do noty do akt sprawy t21.006245 z 8 września 2021 r. (do wglądu dla zainteresowanych stron).

(25) Nota do akt sprawy t22.001059 z 4 lutego 2022 r. (do wglądu dla zainteresowanych stron).

(26) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2019/1948 z dnia 25 listopada 2019 r. wszczynające dochodzenie dotyczące możliwego obejścia środków antydumpingowych wprowadzonych rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2018/186 wobec przywozu niektórych stali odpornych na korozję pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej oraz poddające ten przywóz wymogowi rejestracji (Dz.U. L 304 z 26.11.2019, s. 10).

(27) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2020/1156 z dnia 4 sierpnia 2020 r. rozszerzające ostateczne cło antydumpingowe, nałożone rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2018/186 wobec przywozu niektórych stali odpornych na korozję pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej, na przywóz nieznacznie zmodyfikowanych niektórych stali odpornych na korozję (Dz.U. L 255 z 5.8.2020, s. 36). Metodykę ustalania danych liczbowych z tabeli 1 przedstawionej w rozporządzeniu wykonawczym (UE) 2020/1156 opisano szczegółowo pod tą tabelą. Jej podstawę stanowią: rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2018/186, Eurostat i dane szacunkowe przemysłu.

(28) Objęci próbą producenci unijni w większości sprzedawali produkt podobny bezpośrednio niezależnym klientom w UE. Około 5 % tej sprzedaży w UE dokonano za pośrednictwem powiązanych podmiotów sprzedających, a sprzedaż ta odbywała się po cenach zbliżonych do cen sprzedaży bezpośredniej niezależnym klientom.

(29) Wyrok Sądu z dnia 2 kwietnia 2020 r., Hansol Paper Co. Ltd./Komisja, sprawa T-383/17, EU:T:2020:139, pkt 200-203.

(30) Wyrok Sądu z dnia 27 kwietnia 2022 r., Giant Electric Vehicle Kunshan Co. Ltd./Komisja, sprawa T-242/19, ECLI:EU:T:2022:259.

(31) Wyrok Sądu z dnia 4 maja 2022 r., China Rubber Industry Association (CRIA) i China Chamber of Commerce of Metals, Minerals & Chemicals Importers & Exporters (CCCMC)/Komisja, sprawy T-30/19 i T-72/19, ECLI:EU:T:2022:266, pkt 128-131.

(32) Wyrok Sądu z dnia 12 maja 2022 r., Komisja/Hansol Paper, sprawa C-260/20 P, ECLI:EU:C:2022:370, pkt 101.

(33) Wyrok Sądu z dnia 12 maja 2022 r., Komisja/Hansol Paper, sprawa C-260/20 P, ECLI:EU:C:2022:370.

(34) Wyrok Sądu z dnia 12 maja 2022 r., Komisja/Hansol Paper, sprawa C-260/20 P, ECLI:EU:C:2022:370, pkt 105.

(35) Wyrok Sądu z dnia 12 maja 2022 r., Komisja/Hansol Paper, sprawa C-260/20 P, ECLI:EU:C:2022:370, pkt 99.

(36) Ponieważ producenci unijni sprzedają głównie bezpośrednio niezależnym klientom w UE, Komisja uznała wynikające z tego marginesy podcięcia za wystarczająco reprezentatywne.

(37) Odpowiedź na pytania zawarte w kwestionariuszu udzieloną przez Eurofer poddano zdalnie kontroli krzyżowej.

(38) Rozporządzenie wykonawcze (UE) 2020/1156.

(39) Zob. analiza sektorów wykorzystujących stal w UE w "Prognozie gospodarczej i prognozie dla rynku stali na lata 2021-2022. Sprawozdanie za drugi kwartał 2021 r." Eurofer z maja 2021 r. dostępna pod adresem: https://www.eurofer.eu/publications/economic-market-outlook/economic-and-steel-market-outlook-2021-2022-second-quarter/.

(40) Rozporządzenie wykonawcze (UE) 2019/1948.

(41) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2017/1444 z dnia 9 sierpnia 2017 r. nakładające tymczasowe cło antydumpingowe na przywóz niektórych stali odpornych na korozję pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej (C/2017/5512) (Dz.U. L 207 z 10.8.2017, s. 1).

(42) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2018/186 z dnia 7 lutego 2018 r. nakładające ostateczne cło antydumpingowe i stanowiące o ostatecznym pobraniu cła tymczasowego nałożonego na przywóz niektórych stali odpornych na korozję pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej (Dz.U. L 34 z 8.2.2018, s. 16).

(43) Rozporządzenie wykonawcze (UE) 2020/1156.

(44) Na podstawie danych zawartych w skardze stowarzyszenie CIB obliczyło kwartalne koszty i ceny przemysłu UE oraz wynikające z nich zyski w okresie od III kw. 2019 r. do ostatniego kwartału okresu objętego dochodzeniem (t21.007886 i t22.003104).

(45) Na podstawie wielkości z bazy danych Surveillance 2 dotyczących wyłącznie 2020 r.

(46) 4 lutego 2022 r. Komisja przekazała informacje dotyczące zagregowanej wielkości i wartości przywozu w podziale na państwa wywozu za rok kalendarzowy 2020 w odniesieniu do produktu objętego dochodzeniem w nocie do akt sprawy t22.001509.

(47) Np. zob. akta nieobjęte klauzulą poufności t21.005684 (Marcegaglia Carbon Steel Spa).

(48) Wniosek stowarzyszenia CIB t21.006224, tabela w pkt 34.

(49) Ustalenia te można znaleźć w badaniu "Impacts of the COVID-19 pandemic on EU industries" [Wpływ pandemii COVID-19 na przemysł UE] przeprowadzonym na zlecenie Komisji Przemysłu, Badań Naukowych i Energii Parlamentu Europejskiego (ITRE) i dostępnym pod adresem: https://www.europarl.europa.eu/RegData/etudes/STUD/2021/662903/IPOL_STU(2021)662903_EN.pdf.

(50) Zob. także wyrok z dnia 22 września 2021 r., PAO Severstal, T-753/16, ECLI:EU:T:2021:612, pkt 272.

(51) Mechanizm dostosowywania cen na granicach z uwzględnieniem emisji CO2 ma na celu nałożenie nowych obowiązków na zagranicznych producentów dokonujących wywozu niektórych produktów (w tym stal) do UE od 2023 r.

(52) Decyzja Komisji 2007/430/WE z dnia 19 czerwca 2007 r. w sprawie zakończenia postępowania antydumpingowego dotyczącego przywozu syntetycznych włókien odcinkowych z poliestrów (PSF) pochodzących z Malezji i Tajwanu oraz zwolnienia kwot zabezpieczonych z tytułu nałożenia ceł tymczasowych (Dz.U. L 160 z 21.6.2007, s. 30).

(53) Zob. m.in. wniosek Euroferu w t21.007474.

(54) Dokument roboczy służb Komisji "Towards Competitive and Clean European Steel" ["Działania na rzecz zapewnienia konkurencyjnej i czystej stali europejskiej"], SWD(2021) 353 final z 5.5.2021, s. 4.

(55) Rozporządzenie Rady (UE) nr 833/2014 z dnia 31 lipca 2014 r. dotyczące środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (Dz.U. L 229 z 31.7.2014, s. 1), zmienione rozporządzeniem (UE) 2022/428 (Dz.U. L 87 I z 15.3.2022, s. 13). W celu zapoznania się z wersją skonsolidowaną rozporządzenia Rady (UE) nr 833/2014 zawierającą wszystkie zmiany odnośnie do pakietu sankcji zob. https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX%3A02014R0833-20220413.

(56) European Commission, Directorate-General for Trade, Directorate G, Wetstraat/Rue de la Loi 170, 1040 Brussels, Belgia.

(57) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) 2018/1046 z dnia 18 lipca 2018 r. w sprawie zasad finansowych mających zastosowanie do budżetu ogólnego Unii, zmieniające rozporządzenia (UE) nr 1296/2013, (UE) nr 1301/2013, (UE) nr 1303/2013, (UE) nr 1304/2013, (UE) nr 1309/2013, (UE) nr 1316/2013, (UE) nr 223/2014 i (UE) nr 283/2014 oraz decyzję nr 541/2014/UE, a także uchylające rozporządzenie (UE, Euratom) nr 966/2012 (Dz.U. L 193 z 30.7.2018, s. 1).

(58) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2019/159 z dnia 31 stycznia 2019 r. nakładające ostateczne środki ochronne w odniesieniu do przywozu niektórych wyrobów ze stali (Dz.U. L 31 z 1.2.2019, s. 27).

(59) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2021/1029 z dnia 24 czerwca 2021 r. zmieniające rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2019/159 w celu przedłużenia środka ochronnego w odniesieniu do przywozu niektórych wyrobów ze stali (Dz.U. L 225 I z 25.6.2021, s. 1).


ZAŁĄCZNIK I

Tureccy współpracujący producenci eksportujący nieobjęci próbą

Państwo

Nazwa

Dodatkowy kod TARIC

Turcja

Atakaş Çelik Sanayi Ve Ticaret A.Ş.

C868

Turcja

Borçelik Çelik Sanayii Ticaret A.Ş.

C606

Turcja

Eregli Demir ve Çelik Fabrikalari T.A.Ş.

C869

Turcja

Erdemir Çelik Servis Merkezi San. ve T. A.Ş.

C870

Turcja

Tosyali Toyo Çelik A.Ş.

C871

Turcja

Yildizdemir Çelik San.A.Ş.

C872

* Autentyczne są wyłącznie dokumenty UE opublikowane w formacie PDF w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00