Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2022-03-01
Wersja aktualna od 2022-03-01
obowiązujący
Alerty
DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2022/344
z dnia 24 lutego 2022 r.
zmieniająca decyzję wykonawczą (UE) 2020/1035 w celu uwzględnienia niektórych oszczędności CO2 wynikających z innowacji ekologicznych przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 przedsiębiorstwa Daimler AG i grupy Daimler AG
(notyfikowana jako dokument nr C(2022) 964)
(Jedynie teksty w języku angielskim, czeskim, francuskim, irlandzkim, niderlandzkim, niemieckim, szwedzkim, węgierskim i włoskim są autentyczne)
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631 z dnia 17 kwietnia 2019 r. określające normy emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych i dla nowych lekkich pojazdów użytkowych oraz uchylające rozporządzenia (WE) nr 443/2009 i (UE) nr 510/2011 (1), w szczególności jego art. 7 ust. 5 akapit drugi,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) | W wyroku w sprawie T-359/19 (2) Sąd Unii Europejskiej stwierdził nieważność decyzji wykonawczej Komisji (UE) 2019/583 (3) w odniesieniu do obliczenia za rok kalendarzowy 2017 średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 oraz zapisanych oszczędności emisji CO2 wynikających z innowacji ekologicznych w odniesieniu do producenta Daimler AG i grupy Daimler AG. |
(2) | Ponieważ średni indywidualny poziom emisji CO2 i oszczędności emisji CO2 wynikające z innowacji ekologicznych określone w decyzji wykonawczej Komisji (UE) 2020/1035 (4) były ustalone w ten sam sposób jak w decyzji wykonawczej (UE) 2019/583, należy skorygować wartości podane w tej decyzji. |
(3) | Przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji tych podmiotów w roku kalendarzowym 2018 należy uwzględnić oszczędności CO2 wynikające z innowacji ekologicznych poświadczone zgodnie z decyzją wykonawczą Komisji (UE) 2015/158 (5), zgłoszone przez państwa członkowskie i zweryfikowane przez przedsiębiorstwo Daimler AG i grupę Daimler AG. |
(4) | Oszczędności emisji CO2 wynikające z innowacji ekologicznych zapisane w decyzji wykonawczej (UE) 2020/1035 w odniesieniu do przedsiębiorstwa Daimler AG należy zatem zwiększyć o 0,429 g CO2/km, a w odniesieniu do grupy Daimler AG - o 0,428 g CO2/km. |
(5) | Średni indywidualny poziom emisji CO2 i odległość do poziomu docelowego określone dla przedsiębiorstwa Daimler AG i grupy Daimler AG w decyzji wykonawczej (UE) 2020/1035 zostały ponownie obliczone z uwzględnieniem wzrostu oszczędności wynikających z innowacji ekologicznych. Należy zatem dostosować odpowiednie pozycje. |
(6) | Należy zatem odpowiednio zmienić decyzję wykonawczą (UE) 2020/1035, |
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Artykuł 1
Zmiany w decyzji wykonawczej (UE) 2020/1035
W załączniku I do decyzji wykonawczej (UE) 2020/1035 wprowadza się następujące zmiany:
1) | w tabeli 1 wpis dotyczący Daimler AG otrzymuje brzmienie:
|
Artykuł 2
Adresaci
Niniejsza decyzja skierowana jest do następujących producentów indywidualnych i grup producentów utworzonych zgodnie z art. 6 rozporządzenia (UE) 2019/631:
1) |
| |||||||
|
| |||||||
2) |
| |||||||
|
| |||||||
3) |
| |||||||
|
| |||||||
4) |
| |||||||
|
| |||||||
5) |
| |||||||
|
| |||||||
6) |
| |||||||
|
| |||||||
7) |
| |||||||
|
| |||||||
8) |
| |||||||
|
| |||||||
9) |
| |||||||
|
| |||||||
10) |
| |||||||
|
| |||||||
11) |
| |||||||
|
| |||||||
12) |
| |||||||
|
| |||||||
13) |
| |||||||
|
| |||||||
14) |
| |||||||
|
| |||||||
15) |
| |||||||
|
| |||||||
16) |
| |||||||
|
| |||||||
17) |
| |||||||
|
| |||||||
18) |
| |||||||
|
| |||||||
19) |
| |||||||
|
| |||||||
20) |
| |||||||
|
| |||||||
21) |
| |||||||
|
| |||||||
22) |
| |||||||
|
| |||||||
23) |
| |||||||
|
| |||||||
24) |
| |||||||
|
| |||||||
25) |
| |||||||
|
| |||||||
26) |
| |||||||
|
| |||||||
27) |
| |||||||
|
| |||||||
28) |
| |||||||
|
| |||||||
29) |
| |||||||
|
| |||||||
30) |
| |||||||
|
| |||||||
31) |
| |||||||
|
| |||||||
32) |
| |||||||
|
| |||||||
33) |
| |||||||
|
| |||||||
34) |
| |||||||
|
| |||||||
35) |
| |||||||
|
| |||||||
36) |
| |||||||
|
| |||||||
37) |
| |||||||
|
| |||||||
38) |
| |||||||
|
| |||||||
39) |
| |||||||
|
| |||||||
40) |
| |||||||
|
| |||||||
41) |
| |||||||
|
| |||||||
42) |
| |||||||
|
| |||||||
43) |
| |||||||
|
| |||||||
44) |
| |||||||
|
| |||||||
45) |
| |||||||
|
| |||||||
46) |
| |||||||
|
| |||||||
47) |
| |||||||
|
| |||||||
48) |
| |||||||
|
| |||||||
49) |
| |||||||
|
| |||||||
50) |
| |||||||
|
| |||||||
51) |
| |||||||
|
| |||||||
52) |
| |||||||
|
| |||||||
53) |
| |||||||
|
| |||||||
54) |
| |||||||
|
| |||||||
55) |
| |||||||
|
| |||||||
56) |
| |||||||
|
| |||||||
57) |
| |||||||
|
| |||||||
58) |
| |||||||
|
| |||||||
59) |
| |||||||
|
| |||||||
60) |
| |||||||
|
| |||||||
61) |
| |||||||
|
| |||||||
62) |
| |||||||
|
| |||||||
63) |
| |||||||
|
| |||||||
64) |
| |||||||
|
| |||||||
65) |
| |||||||
|
| |||||||
66) |
| |||||||
|
| |||||||
67) |
| |||||||
|
| |||||||
68) |
| |||||||
|
| |||||||
69) |
| |||||||
|
| |||||||
70) |
| |||||||
|
| |||||||
71) |
| |||||||
|
| |||||||
72) |
| |||||||
|
| |||||||
73) |
| |||||||
|
| |||||||
74) |
| |||||||
|
| |||||||
75) |
| |||||||
|
| |||||||
76) |
| |||||||
|
| |||||||
77) |
| |||||||
|
| |||||||
78) |
| |||||||
|
| |||||||
79) |
| |||||||
|
| |||||||
80) |
| |||||||
|
| |||||||
81) |
| |||||||
|
| |||||||
82) |
| |||||||
|
| |||||||
83) |
| |||||||
|
| |||||||
84) |
| |||||||
|
| |||||||
85) |
| |||||||
|
| |||||||
86) |
| |||||||
|
| |||||||
87) |
| |||||||
|
| |||||||
88) |
| |||||||
|
| |||||||
89) |
| |||||||
|
| |||||||
90) |
| |||||||
|
| |||||||
91) |
| |||||||
|
| |||||||
92) |
| |||||||
|
| |||||||
93) |
| |||||||
|
| |||||||
94) |
| |||||||
|
| |||||||
95) |
| |||||||
|
| |||||||
96) |
| |||||||
|
| |||||||
97) |
| |||||||
|
| |||||||
98) |
| |||||||
|
| |||||||
99) |
| |||||||
|
| |||||||
100) |
| |||||||
|
| |||||||
101) |
| |||||||
|
| |||||||
102) |
| |||||||
|
| |||||||
103) |
| |||||||
|
| |||||||
104) |
| |||||||
|
| |||||||
105) |
| |||||||
|
| |||||||
106) |
| |||||||
|
| |||||||
107) |
|
Sporządzono w Brukseli dnia 24 lutego 2022 r.
W imieniu Komisji
Frans TIMMERMANS
Wiceprzewodniczący wykonawczy
(1) Dz.U. L 111 z 25.4.2019, s. 13.
(2) Dz.U. C 452 z 8.11.2021, s. 21.
(3) Decyzja wykonawcza Komisji (UE) 2019/583 z dnia 3 kwietnia 2019 r. potwierdzająca lub zmieniająca wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla producentów samochodów osobowych w roku kalendarzowym 2017 oraz dla niektórych producentów należących do grupy Volkswagena w latach kalendarzowych 2014, 2015 i 2016 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 (Dz.U. L 100 z 11.4.2019, s. 66).
(4) Decyzja wykonawcza Komisji (UE) 2020/1035 z dnia 3 czerwca 2020 r. potwierdzająca lub zmieniająca wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla producentów samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych w roku kalendarzowym 2018 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631 (Dz.U. L 227 z 16.7.2020, s. 37).
(5) Decyzja wykonawcza Komisji (UE) 2015/158 z dnia 30 stycznia 2015 r. w sprawie zatwierdzenia dwóch wysokosprawnych alternatorów Robert Bosch GmbH jako technologii innowacyjnych umożliwiających redukcję emisji CO2 pochodzących z samochodów osobowych na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 (Dz.U. L 26 z 31.1.2015, s. 31).