Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2022 nr 17 str. 1
Wersja aktualna od 2022-01-29
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2022 nr 17 str. 1
Wersja aktualna od 2022-01-29
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2022/96

z dnia 25 stycznia 2022 r.

zmieniające rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2019/1859 ustanawiające zasady stosowania art. 10 rozporządzenia (UE) 2019/1242 Parlamentu Europejskiego i Rady w odniesieniu do gromadzenia niektórych danych

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1242 z dnia 20 czerwca 2019 r. określające normy emisji CO2 dla nowych pojazdów ciężkich oraz zmieniające rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 595/2009 i (UE) 2018/956 oraz dyrektywę Rady 96/53/WE (1), w szczególności jego art. 10,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1)

W art. 1 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2019/1859 (2) zobowiązano producentów, w odniesieniu do niektórych nowych pojazdów ciężkich, do monitorowania i zgłaszania pliku "comma separated values file" (z tą samą nazwą co plik "job file" i z rozszerzeniem .vsum), zawierającego zagregowane wyniki w podziale na symulowany profil zadań i stan ładunku użytkowego, generowanego przez narzędzie symulacyjne, o którym mowa w art. 5 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Komisji (UE) 2017/2400 (3), w jego wersji graficznej interfejsu użytkownika (GUI) ("sum exec data file").

(2)

Obowiązek ten został rozłożony w czasie według daty symulacji pojazdów; przy czym najwcześniejsze daty symulacji (od dnia 1 stycznia 2019 r. do dnia 30 września 2019 r.) należy przekazywać dopiero w późniejszym z dwóch terminów składania sprawozdań określonych w rozporządzeniu wykonawczym (UE) 2019/1859, aby uwzględnić fakt, że producenci mogą być zmuszeni powtórzyć symulację pojazdów należących do tej partii z powodów wykraczających poza zakres ich odpowiedzialności.

(3)

Ocena danych uzyskanych za pierwszy okres sprawozdawczy, którego termin upływa dnia 30 września 2020 r., potwierdziła w międzyczasie, że analiza oparta na tej pierwszej partii plików "sum exec data file" otrzymanych na podstawie art. 1 ust. 2 lit. a) rozporządzenia wykonawczego (UE) 2019/1859 daje stabilne wyniki. Z tego powodu nie jest już konieczne zobowiązanie producentów do zgłaszania danych, o których mowa w art. 1 ust. 2 lit. b) rozporządzenia wykonawczego (UE) 2019/1859, i należy uchylić tę literę.

(4)

Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie wykonawcze (UE) 2019/1859.

(5)

Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Zmian Klimatu,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł 1

Zmiana w rozporządzeniu wykonawczym (UE) 2019/1859

W art. 1 ust. 2 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2019/1859 uchyla się lit. b).

Artykuł 2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie trzeciego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 25 stycznia 2022 r.

W imieniu Komisji

Ursula VON DER LEYEN

Przewodnicząca


(1) Dz.U. L 198 z 25.7.2019, s. 202.

(2) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2019/1859 z dnia 6 listopada 2019 r. ustanawiające zasady stosowania art. 10 rozporządzenia (UE) 2019/1242 Parlamentu Europejskiego i Rady w odniesieniu do gromadzenia niektórych danych (Dz.U. L 286 z 7.11.2019, s. 10).

(3) Rozporządzenie Komisji (UE) 2017/2400 z dnia 12 grudnia 2017 r. w sprawie wykonania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 595/2009 w odniesieniu do określania emisji CO2 i zużycia paliwa przez pojazdy ciężkie i zmieniające dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE oraz rozporządzenie Komisji (UE) nr 582/2011 (Dz.U. L 349 z 29.12.2017, s. 1).

* Autentyczne są wyłącznie dokumenty UE opublikowane w formacie PDF w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00