Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Ustaw rok 2022 poz. 1649
Wersja aktualna od 2023-05-23
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2022 poz. 1649
Wersja aktualna od 2023-05-23
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAW ZAGRANICZNYCH1)

z dnia 29 lipca 2022 r.

w sprawie szczegółowych zasad nadawania członkom służby zagranicznej stopni dyplomatycznych

(ostatnia zmiana: Dz.U. z 2023 r., poz. 976)  

Na podstawie art. 30 ust. 4 ustawy z dnia 21 stycznia 2021 r. o służbie zagranicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 1076 i 1283) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1. [Najniższy stopień dyplomatyczny] 1. Najniższy stopień dyplomatyczny - III sekretarz [1] nadaje się w terminie miesiąca od dnia złożenia przez członka służby zagranicznej egzaminu dyplomatyczno-konsularnego z wynikiem pozytywnym lub od dnia złożenia wniosku, o którym mowa w art. 32 ust. 3 ustawy z dnia 21 stycznia 2021 r. o służbie zagranicznej, zwanej dalej „ustawą o służbie zagranicznej".

2. Nadanie członkowi służby zagranicznej pierwszego stopnia dyplomatycznego wyższego niż III sekretarz [2] jest możliwe w przypadku, gdy przemawia za tym jego dotychczasowe doświadczenie zawodowe, w tym w służbie cywilnej lub w placówce zagranicznej, posiadane wykształcenie, umiejętności, uprawnienia i kwalifikacje zawodowe.

3. Do nadania stopnia dyplomatycznego pracownikowi zagranicznemu na czas powołania w celu wykonywania obowiązków członka personelu dyplomatyczno-konsularnego w placówce zagranicznej przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio.

4. Do nadania pierwszego stopnia dyplomatycznego osobie, której uprzednio nadano stopień dyplomatyczny na czas powołania w celu wykonywania obowiązków członka personelu dyplomatyczno-konsularnego w placówce zagranicznej, przepisy ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio. Nadanie stopnia dyplomatycznego na czas powołania w celu wykonywania obowiązków członka personelu dyplomatyczno-konsularnego w placówce zagranicznej nie stanowi podstawy do nadania tego samego lub wyższego pierwszego stopnia dyplomatycznego po powrocie z placówki zagranicznej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2. [Wniosek o nadanie wyższego stopnia dyplomatycznego] 1. Kolejny, wyższy stopień dyplomatyczny można nadać członkowi służby zagranicznej na wniosek skierowany do Szefa Służby Zagranicznej.

2. Nadanie kolejnego, wyższego stopnia dyplomatycznego polega na przyznaniu bezpośrednio wyższego stopnia dyplomatycznego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3. [Nadanie wyższego stopnia dyplomatycznego] 1. Nadanie kolejnego, wyższego stopnia dyplomatycznego może nastąpić w stosunku do członka służby zagranicznej, który:

1) otrzymał pozytywną ocenę okresową;

2) starannie, rzetelnie i terminowo wykonywał powierzone zadania i czynności służbowe;

3) wykazywał nienaganną postawę etyczną oraz wobec którego nie została wymierzona kara dyscyplinarna, o której mowa w art. 49 ust. 2 ustawy o służbie zagranicznej, kara dyscyplinarna, o której mowa w art. 114 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1233, 2447 i 2448 oraz z 2022 r. poz. 655), lub kara upomnienia na piśmie, o której mowa w art. 115 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej.

2. Nadanie stopnia dyplomatycznego:

1) [3] II sekretarza następuje po upływie co najmniej roku od dnia nadania stopnia dyplomatycznego III sekretarza;

2) I sekretarza, radcy albo I radcy następuje po upływie co najmniej 2 lat od dnia nadania stopnia dyplomatycznego odpowiednio II sekretarza, I sekretarza albo radcy;

3) radcy-ministra następuje po upływie co najmniej 3 lat od dnia nadania stopnia dyplomatycznego I radcy;

4) ministra pełnomocnego następuje po upływie co najmniej 4 lat od dnia nadania stopnia dyplomatycznego radcy-ministra.

3. Do okresów, o których mowa w ust. 2, zalicza się wyłącznie okresy wykonywania przez członka służby zagranicznej obowiązków służbowych w urzędzie obsługującym ministra właściwego do spraw zagranicznych lub w placówce zagranicznej, a także oddelegowania, o których mowa w art. 17 i art. 24 ustawy o służbie zagranicznej.

4. Szef Służby Zagranicznej może nadać kolejny, wyższy stopień dyplomatyczny po upływie połowy okresu określonego w ust. 2, po uzyskaniu pozytywnej opinii dyrektora generalnego służby zagranicznej, mając na względzie dotychczasowe doświadczenie zawodowe, w tym w służbie cywilnej lub służbie zagranicznej lub w placówce zagranicznej, posiadane wykształcenie, umiejętności, uprawnienia i kwalifikacje zawodowe.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.


1) Minister Spraw Zagranicznych kieruje działem administracji rządowej - sprawy zagraniczne, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 sierpnia 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Zagranicznych (Dz. U. poz. 1469).

[1] § 1 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 11 maja 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad nadawania członkom służby zagranicznej stopni dyplomatycznych (Dz.U. poz. 976). Zmiana weszła w życie 23 maja 2023 r.

[2] § 1 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 11 maja 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad nadawania członkom służby zagranicznej stopni dyplomatycznych (Dz.U. poz. 976). Zmiana weszła w życie 23 maja 2023 r.

[3] § 3 ust. 2 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 11 maja 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad nadawania członkom służby zagranicznej stopni dyplomatycznych (Dz.U. poz. 976). Zmiana weszła w życie 23 maja 2023 r.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00