Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Ustaw rok 2021 poz. 2419
Wersja aktualna od 2022-01-01
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2021 poz. 2419
Wersja aktualna od 2022-01-01
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO1)

z dnia 22 grudnia 2021 r.

zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowego wykazu polskich kosztów kwalifikowalnych, parametrów utworów audiowizualnych oraz dokumentów związanych z przyznawaniem wsparcia finansowego na produkcję audiowizualną przez Polski Instytut Sztuki Filmowej

Na podstawie art. 31 ustawy z dnia 9 listopada 2018 r. o finansowym wspieraniu produkcji audiowizualnej (Dz. U. z 2021 r. poz. 198) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.[Rozporządzenie w sprawie szczegółowego wykazu polskich kosztów kwalifikowalnych, parametrów utworów audiowizualnych oraz dokumentów związanych z przyznawaniem wsparcia finansowego na produkcję audiowizualną przez Polski Instytut Sztuki Filmowej] W rozporządzeniu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 11 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowego wykazu polskich kosztów kwalifikowalnych, parametrów utworów audiowizualnych oraz dokumentów związanych z przyznawaniem wsparcia finansowego na produkcję audiowizualną przez Polski Instytut Sztuki Filmowej (Dz. U. poz. 309 oraz z 2020 r. poz. 2376) wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 5:

a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Minimalna liczba punktów koniecznych do uzyskania wsparcia finansowego wynosi 51.",

b) po ust. 1 dodaje się ust. 1a w brzmieniu:

"1a. Niespełnienie kryterium określonego w teście kwalifikacyjnym skutkuje nieprzyznaniem punktów.";

2) załącznik nr 4 do rozporządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego rozporządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.[Stosowanie przepisów dotychczasowych] Do wniosków o wydanie certyfikatu potwierdzającego spełnienie kryteriów testu kwalifikacyjnego oraz wniosków o wsparcie finansowe na produkcję audiowizualną albo świadczenie usługi na rzecz produkcji audiowizualnej utworów audiowizualnych złożonych i nierozpatrzonych przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia stosuje się przepisy dotychczasowe.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2022 r.

Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego: P. Gliński


1) Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego kieruje działem administracji rządowej - kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 października 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (Dz. U. poz. 1951).

Załącznik do rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa
Narodowego z dnia 22 grudnia 2021 r. (poz. 2419)

WZÓR

TEST KWALIFIKACYJNY

I

Szczegółowe kryteria związane z wykorzystaniem w utworze audiowizualnym dorobku kulturowego

Liczba punktów

1

Fabuła lub główny temat utworu audiowizualnego dotyczy polskiej lub europejskiej kultury, religii, historii, mitologii, bajek lub legend oraz przyczynia się w znacznym stopniu do budowy polskiej lub europejskiej tożsamości zbiorowej, w której istotne miejsce zajmują doświadczenia regionalne i lokalne

1-10

2

Utwór audiowizualny posiada istotne walory poznawcze i etyczne ważne dla kształtowania polskiej lub europejskiej tożsamości

1-10

3

Treść utworu audiowizualnego i jego produkcja istotnie przyczyniają się do promowania oraz zachowania polskiego lub europejskiego dziedzictwa kulturowego (materialnego i niematerialnego)

1-10

4

Utwór audiowizualny w znacznym stopniu nawiązuje do ważnych wartości kulturowych lub posiada istotne treści edukacyjne

1-10

5

Utwór audiowizualny w istotny sposób eksponuje polski lub europejski potencjał twórczy lub fabuła lub główny temat utworu audiowizualnego oparte są na polskich lub europejskich dziełach kultury (np. w obszarze literatury, sztuk pięknych, muzyki, filmu, architektury, gier wideo)

1-10

6

Utwór audiowizualny nie zawiera treści, które mogą być postrzegane jako propagujące ustroje totalitarne, nawołujące do nienawiści na tle różnic narodowościowych, rasowych lub wyznaniowych

1-10

7

W utworze audiowizualnym w znacznym zakresie wykorzystuje się polskie lokalizacje, obiekty architektoniczne lub krajobrazy lub motywy charakterystyczne dla polskiej kultury i architektury albo ich odpowiedniki w postaci modeli obiektów użytych w animacji lub akcja istotnej części utworu zlokalizowana jest na terenie Rzeczypospolitej Polskiej

1-10


Razem I maksymalnie

70

II

Szczegółowe kryteria związane z realizacją utworu audiowizualnego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej


1

Procent dni zdjęciowych lub dni procesów powstawania animacji, lub dni postprodukcji odbywających się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:



- przynajmniej 10%

2

- przynajmniej 30%

3

- przynajmniej 50%

4

2

Liczba dni zdjęciowych lub dni procesów powstawania animacji, lub dni postprodukcji odbywających się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:



- przynajmniej 10

1

- przynajmniej 20

3

- przynajmniej 30

5

3

Wykorzystanie infrastruktury zlokalizowanej w Polsce:



- do realizacji zdjęć lub animacji

1

- do realizacji usług postprodukcyjnych

1

4

Wykonanie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej efektów specjalnych

1

5

Nagranie muzyki na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej

1

6

Montaż dźwięku i zgranie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej

1

7

Postprodukcja obrazu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:



- przynajmniej 10% kosztów postprodukcji jest wydatkowanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej

1

- przynajmniej 30% kosztów postprodukcji jest wydatkowanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej

2

- przynajmniej 50% kosztów postprodukcji jest wydatkowanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej

3


Razem II maksymalnie

17

III

Szczegółowe kryteria związane z udziałem w produkcji audiowizualnej pracowników, współpracowników lub podmiotów wykonujących usługi na rzecz produkcji audiowizualnej



Osoby realizujące film są:

1) obywatelami polskimi lub

2) obywatelami innych państw członkowskich Unii Europejskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, lub

3) obywatelami innych państw, którzy zdobyli regulaminową nagrodę przynajmniej na jednym międzynarodowym festiwalu filmowym akredytowanym przez Międzynarodową Federację Stowarzyszeń Producentów Filmów (FIAPF) w ciągu ostatnich 10 lat lub nagrodę równoważną:


1

Reżyser

1

2

Scenarzysta

1

3

Operator obrazu

1

4

Główny animator

1

5

Kompozytor muzyki skomponowanej do utworu audiowizualnego

1

6

Aktor lub aktorka w rolach pierwszoplanowych lub przynajmniej 2 aktorów drugoplanowych albo w przypadku animacji - aktor podkładający głos w roli pierwszoplanowej lub główny lektor lub dwóch aktorów podkładających głos w rolach drugoplanowych lub lektorów (dubbing)

1

7

Przynajmniej 50% obsady aktorskiej (role mówione) albo w przypadku animacji - przynajmniej 50% obsady aktorów podkładających głos lub głos lektorów

1

8

Udział twórców lub profesjonalistów:

3


- przynajmniej 4 twórców lub profesjonalistów spośród następujących zawodów:

a) montażysta,

b) scenograf,

c) kostiumograf,

d) charakteryzator,

e) producent wykonawczy,

f) producent postprodukcji lub koordynator efektów specjalnych VFX,

g) operator dźwięku,

h) reżyser dźwięku,

i) animator (inny niż główny animator),

j) autor storyboardu,

k) autor opracowania plastycznego animacji,

l) twórca layoutów animacji

- przynajmniej 3 twórców lub profesjonalistów spośród następujących zawodów:

a) montażysta,

b) scenograf,

c) kostiumograf,

d) charakteryzator,

e) producent wykonawczy,

f) producent postprodukcji lub koordynator efektów specjalnych,

g) operator dźwięku,

h) reżyser dźwięku,

i) animator (inny niż główny animator),

j) autor storyboardu,

k) autor opracowania plastycznego animacji,

l) twórca layoutów animacji

2

9

Liczba członków ekipy technicznej lub animatorów zaangażowanych do udziału w zdjęciach lub procesach powstawania animacji lub usług postprodukcyjnych realizowanych w Polsce będących obywatelami polskimi lub obywatelami innych państw członkowskich Unii Europejskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym w relacji do całkowitej liczby członków ekipy technicznej lub animatorów zaangażowanych do udziału w zdjęciach lub procesach powstawania animacji lub usług postprodukcyjnych realizowanych w Polsce:



- przynajmniej 50%

3

- przynajmniej 40%

2

- przynajmniej 30%

1


Razem III maksymalnie

13


RAZEM części (I + II + III) maksymalnie

100

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00